آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۲۹ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۸
آذر

شهرهای آبادان و خرمشهر صاحب جذاب ترین و بی نظیرترین مناظر طبیعی هستند. گویی نقاش جهان نگاه ویژه ای به این جا داشته . وجود سه رودخانه ی دائمی آب شیرین در شهرهای آبادان و خرمشهر و وجود چند صد هکتار نخلستان های سرسبز و بلند و هنرنمایی مرغکان  در انهار زیبای روستاهای این دو شهر چنان صفایی بدین نقطه داده که چشم هر بیننده ای را خیره و وجودش را به وجد می آورد.

آبادان

۲۸
آذر

 مصاف تیم‌های «راهیان کرمانشاه» و «صنعت نفت آبادان» در چارچوب هفته دهم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور با پیروزی نماینده شهر آبادان همراه بود.

مسابقه از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۳۹۳/۹/۲۷ در ورزشگاه کارگران شهر کرمانشاه برگزار شد و با نتیجه ۲ بر صفر به نفع تیم صنعت نفت خاتمه یافت.

تیم نفت آبادان

۲۸
آذر

‘حبیب الله ابوالحسنی’ چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان آبادان گفت: پالایشگاه آبادان با وجود اینکه منازل سازمانی خود را به دیگر دستگاه ها واگذار کرده، کمک های خود را در راستای کمک به مجموعه شهری افزایش داده است.
آبادان

۲۸
آذر

 برگزاری  « همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل» در هتل کاروانسرای آبادان ؛ موجی از پرسش های متنوع در ذهن سخنرانان این همایش و البته مردم شهری که مبتلا به بالاترین آمار بیکاری در استان هستند بوجود آورد.

فرمانداری آبادان

۲۸
آذر

پس از ماه ها کشمکش بین منطقه آزاد اروند و بخش مدیریت دولتی آبادان ؛ بالاخره منطقه آزاد اروند از مواضع اصولی خود مبنی بر حاکمیت مطلق خود بر کلیت مناطق تحت پوشش عقب نشینی کرد. موضوعی که گرچه در ظاهر خوشایند مدیران دولتی از جمله فرماندار ویژه آبادان قرار گرفته اما در دراز مدت ؛ دود این دوگانگی به چشم مردم آبادان و خرمشهر خواهد رفت.

منطقه آزاد اروند

۲۸
آذر

احمد عیدانی ؛ عکاس جوان آبادانی که برای دلش عکس می گیرد تعدادی از عکس هایش را منتشر کرده که نیوزآبادان آن ها را بعنوان « قاب عکس آبادان » تقدیم حضورتان می کند.
 

11301_693986280678180_979153889748330884_n

 

۲۱
آذر

طبق اعلام منابع دولتی، اگر در سال ۱۳۸۴ خوزستانی ها به دولت ۲۹۲ میلیارد تومان مالیات داده اند این عدد در سال۱۳۹۰ به ۱۵۶۰ میلیارد تومان رسیده است. البته این درآمد بجز درآمد ملی است که دولت از طرق دیگری مثل استخراج نفت، تولید گاز و محصولات پتروشیمی و فولاد و … از استان خوزستان بدست آورده است.

فقر در خوزستان

۲۱
آذر

رودرواسّی که نداریم . داریم؟ عرض به حضور انورتون سابق براین – همین چندسال های پیش رو میگم – پا توی یه اداره ای که میزاشتی بی اونکه تابلوی تکریم ارباب رجوع نصب باشه  ؛ کارمندای عزیز سعی می کردن باتاسی ازروحیه ایثارگری رزمنده ها که جونشون رو در طبق اخلاص گذاشته بودن ؛ کارمردم رو راه بندازن و تازه اگه متوجه می شدن که ارباب رجوعشون از خانواده ی معظم و معزز شهدا و یا حتی رزمنده هاست بر خودشون تکلیف می دونستن که ارباب رجوع رو تکریم کنند بی هیچ بخشنامه ای!

th

۲۱
آذر

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که دغدغه ی گرانی ها و آشفتگی های بازار را نداشته باشد. بخشی از این  افراد ؛ خود دغدغه ی نان شب ندارند و سفرهای برون مرزی اشان حکم رفتن تا سر کوچه دارد. فاصله ها آن قدر زیاد شده اند که عده ای از گرسنگی دل درد دارند و عده ی بیشتری هم از زور پرخوری و سیری به هزار رقم دارو و غیر دارو متوسل می شوند تا دل دردشان آرام گیرد. اقتصاد بیمار و افسار گسیخته ی این روزهای ما قابل پیش بینی بود. همان روزی که بزرگان اقتصاد دان اعلام خطر کردند که سیاست های دولت منتسب به  اصولگرایان در بخش اقتصادی و سپردن تمام توان  پیمانکاری و تولید به گروهی خاص عاقبت خوشی نخواهد داشت  قابل رصد بود که چنین روزهایی در انتظار ما باشد.

th

۲۱
آذر

 به بازار که می روی  متوجه می شوی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به دلار ربط داده شده است. هر کالایی که می خری با توجه به نرخ مرجع دلار بازار آزاد در تهران محاسبه می شود. حتی رانندگان تاکسی نیز یاد گرفته اند که رادیوشان باز باشد تا به محض افزایش نرخ دلار بر کرایه ها بیافزایند و دلیلش را هم بر گردن دلار می اندازند.

بازار آبادان