آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

نتایج انتخابات شورای شهر آبادان همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

انتخابات شورای شهر آبادان پس از سپری شدن بیش از سه هفته هنوز در کش و قوس تایید یا ابطال است. البته احتمال اینکه این انتخابات ابطال بشود در حد صفر و غیر ممکن است اما جابجایی جزیی میزان آرا و در نهایت احتمال قرارگرفتن یکی از منتخبین علی البدل در فهرست اعضای اصلی و به تبع آن سقوط یکی از منتخبین اصلی دور از انتظار نیست.

 

 

نتایج انتخابات شورای شهر آبادان در ظهر روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بشکل غیر رسمی در فضای شبکه های اجتماعی  منتشر شد و همان هم باعث شد تا همه ی ۱۶۵ کاندیدای حاضر بجز آن ۹ نفر که گفته می شود برنده ی انتخابات هستند ؛ اعتراضات گسترده ای را خطاب به متولیان و مجریان انتخابات در آبادان ابراز بدارند که در این بین سهم سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از حیث انتقادات و اعتراضات ؛ بیش از دیگر متولیان اجرایی انتخابات بود!

انتخابات در آبادان همواره تابع عواملی غیر اصولی و بی اخلاقانه بوده است . عواملی چون خرید و فروش آرا ؛ تطمیع و زد و بندهای پشت پرده که غالبا از سوی آدمهای پر نفوذ مالی یا سیاسی ؛ یا هر دوی اینها با هم بوده است. از این رو آبادانی ها همواره در تحلیل یا نقد عملکرد فلان مسوول یا نماینده یا عضو شورای شهرشان ؛ پای آرای کثیف و یا لابی گری را پیش می کشند که این طرز فکر منفعلانه ؛ بزرگترین عامل پس رفت این شهر ثروتمند بوده و هست.

ما در پیش از انتخابات به وضوح و روشنی گفته بودیم که تنها در صورتی می توان به تشکیل شورای شهری مردمی و پاکدست در آبادان امیدوار بود که آن اقشاری از مردم آبادان که در انتخابات شرکت نمی کنند و بقولا آرای خاموش محسوب می شوند پای کار بیایند و با رای خود اجازه ندهند که نتیجه انتخابات به نفع کسانی رقم بخورد که با حداقل آرا ؛ به شورای شهر راه یابند. با نگاهی به میزان آرای منتخبین مردم آبادان در دوره قبل و پیش تر از آن در می بابیم که شورای شهر آبادان ؛ با پشتوانه بسیار ضعیف و شکننده ای تشکیل شده بوده اند که بسیار نگران کننده است.

در میزان ارای این دوره انتخابات شورای شهر آبادان نیز شاهد حضور کمرنگ و بی رمق مردم بودیم تا جایی که با استناد به نتیجه غیر رسمی انتخابات – که چندان دو از واقعیت هم نیست –  می توان اذعان داشت که میزان آرای منتخب اول کمتر از ۸۰۰۰ رای دارد!

تاخیر در تایید انتخابات شورای شهر آبادان به نفع چه کسی تمام می شود؟

پاسخ دادن به این پرسش کار دشواری نیست. قطع به یقین منتخبین شورای شهر آبادان ؛ منتخبین طایفه ای خواهند بود و همین یعنی بصدا درآمدن زنگ خطر برای برخورداری از شورایی که کمترین همگرایی را با هم خواهند داشت. تاخیر در تایید نتیجه انتخابات و حتی اعلام نشدن نتایج بازشماری صندوق ها که خود حکایت و قصه ای دیگر دارد ؛ به نفع کسی یا کسانی است که با طیب خاطری بیشتر و در زمانی مناسب تر بتواند یا بتوانند به شورا نفوذ کنند و تصمیمات آتی شورای پنجم را تحت تاثیر خود قرار دهند.

مهم ترین کار شورای پنجم ؛ انتخاب شهردار است که با توجه به فعل و انفعالاتی که در سطح شهر و در حوزه های مختلف قابل رصد می باشد احتمال اینکه شهردار فعلی مجددا از سوی شورای شهر به این سمت انتخاب بشود وجود دارد! بنابراین تاخیر در تایید نتایج انتخابات شورای شهر آبادان بیش از همه به نفع شهردار فعلی است.

رسانه اجتماعی اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی