آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

هشدار جدی است : آقایان ساکت!

شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۴۸ ب.ظ

آبادانی ها/ چندی است زمزمه ها و تحرکاتی از سوی برخی رجال ذی نفوذ در شهر آبادان شنیده و دیده می شود که قصد حذف نیروهای مخلص کاری در پست های مدیریتی شهر را دارند. این گروه که اصالتی غیر بومی دارند در تلاشند تا با پا گذاشتن بر سر و کله ی این و آن ضمن  عرض اندام نمودن ؛ جایی برای خود در مناسبات و مناصب آتی فراهم نمایند.



شاید بهترین تیتری که می توانستم برای این تازه به دوران رسیده ها در نظر بگیرم همانی است که مشاهده می نمایید « هشدار جدی است : آقایان ساکت !» .ماجرا از آن جا آغاز شد که آهنگ رشد و توسعه در بخش های مختلف شهرستان پس از گسترش محدوده ی منطقه آزاد اروند شدت گرفت تا جایی که  می باید شهر در مدت نسبتا کوتاه  از نظر عمران و ساخت و ساز و نیز زیر ساخت های فرهنگی و آموزشی ؛ به حرکت هایی دست زند که طی سال های گذشته بی سابقه بوده است. گرچه تشدید تحریم های اقتصادی و به تبع آن بالارفتن بی منطق  انواع ارز و نزول بی سابقه ی ارزش پول و موج گرانی ها آهنگ رشد و توسعه ی منطقه را کند نمود اما با تمام این احوال بخش اعظمی از مجموعه مدیریتی شهر با عنایت به راهکارها و از همه مهم تر نظارت آگاهانه ی بالاترین مقام دولتی در استان ؛ درگیر نوعی تحرک مسابقه گونه و رقابت در خدمت به مردم شدند که نتیجه ی آن را با هر نوع عینکی که بر چشم داشته باشیم می توانیم ببینیم و به شرط برخورداری از انصاف که زیبنده ی هر فرد عاقل و بینایی است ؛ بر صحت آن چه گفته شد مهر تایید زنیم.

با تاسف بسیار باید گفت که این گروه معارض و تخریب گر که اتفاقا چند سالی است دستی بر آتش عزل و نصب های مدیریتی شهر داشته و دارند ؛ تنها با توجه به منافع شخصی و گروهی خود قدم در این راه گذاشته اند که قطعا فرمانداری ویژه ی آبادان ؛ تدابیری برای برخورد با اینگونه افراد اتخاذ خواهد کرد.برای روشن شدن امر ناگزیر به ذکر موردی می باشم تا برای آن دسته از خوانندگانی که در چم و خم امور نیستند ؛ قابل لمس تر گردد.

همه می دانیم که یکی از دردهای بزرگ و از عوامل جدی مهاجرت معکوس از شهر آبادان که خود باعث خروج سرمایه ها و تشدید فقر اعتباری و مالی شهر هم می شود پایین بودن افراد تحصیلکرده و دانشگاه رفته است. بحمدا... طی همین چند سال گذشته ظرفیت دانشگاه ها و موسسات علمی و نیز دانشجویان بومی در سطح شهرستان و حتی اروند کنار چنان با رشد روبرو بوده که نسبت به حتی سه سال پیش هم قابل قیاس نیست.گرچه در همین بخش توسعه ی دانشگاه ها ایرادات و گلایه های فراوانی درباره نحوه ی جذب دانشجو در دانشکده نفت آبادان مطرح است و به قوت خود باقیست اما سایر دانشگاه ها از ظرفیت های بومی گرایی خود به نحو شایسته ای استفاده کرده اند و حضور دانشجویان غیر بومی نیز نسبت به سال های اخیر به نسبت ورودی های بومی قدری کاهش نشان می دهد.

البته در این مجال قصد نداشته و ندارم که نرم پذیرش و پراکندگی آماری ورودی بومی و غیر بومی را  دقیقا اعلام نمایم اما از آن چه دریافت شده ؛ استقبال جوانان بومی شهرستان های آبادان و خرمشهر برای تصاحب نمودن کرسی های آموزش عالی مثبت و قابل اعتنا بوده است که همین باعث خواهد شد که در سال های دیگر ؛ مجددا با آبادان و خرمشهر و مینوشهر و اروند کناری روبرو باشیم که نیروی متخصص تحصیلکرده دارند تا همانند این سال ها ؛ برخی نیایند که هدف از آمدنشان  ؛ کسب تجربه و رفتن است بی آن که از خود یادگاری ماندگاری بر جای گذارند.

بی شک آمار قبولی های دانشگاه که تنها در شهر آبادان به بیش از 300 نفر رسیده است نوید روزهای طلایی آینده را می دهد.فراموش نکنیم که تا همین چند سال گذشته آمار قبولی های ما در دانشگاه ها بسیار کمتر از عدد 300 بوده است. گرچه با استناد به این آمار نمی توان به طور صد در صد اذعان داشت که سیستم آموزش و پرورش شهرستان آبادان خوب عمل کرده است اما لااقل می توان به تلاششان برای احراز چنین موفقیت نسبی آن هم پس از سال ها ناکامی یک دست مریزاد گفت.از سویی دیگر باید به مدیران پرتلاش و دارای برنامه و استراتژی فرصت داد تا طرح های خود را اجرا نمایند نه اینکه تا تقی به توق خورد و با اندکی تاخیر تلفن ما را جواب دادند از تریبون و مسند خود سو استفاده نماییم و او را تخریب  کنیم و ناکارآمد جلوه دهیم. البته به صراحت تمام می گویم که  این گونه افراد اگر نور چشمی نبودند و یا بقولا دمشان به جایی وصل نبود جرات چنین تخریب هایی که تضعیف روحیه ی سایر مدیران را در پی دارد نداشتند وگرنه چه دلیلی دارد که فلان کس هر آن چه که دلش بخواهد بعنوان خوراک در اختیار خبرگزاری هایی قرار بدهد که خبرنگارش معلوم الحال است و از روابط پشت پرده اش برای چنین شانتاژهایی باخبریم.

درد جامعه ی ما به طور ویژه و کاملا نگران کننده همین است که عده ای ارزان فروشی می کنند و عده ای نیز حاضرند دست در جیب بیت المال نموده و خریدار باشند و در این میان بدا بحال آن کسی که  خریدار نباشد و یا اصلا بلد نباشد وارد گود اینگونه لنجزارها بشود!

مردم آبادان بخوبی یاد دارند که  عملیات عمران و آبادانی شهری تا همین چند سال پیش در ید قدرت عده ای خاص بود تا جایی که برای پشت و وارو کردن کاشی های یک پیاده رو بر سر اینکه اعتبار باقی مانده  به دست چه کسی سپرده بشود گاهی دعوا هایی سر می گرفت که خب البته در این بین دیگ برخی نیز گرم می شد و با درج آگهی و رپرتاژ در نشریات ؛ به نفع یکی آبروی دیگران را می بردند.

 همه بخوبی یاد داریم که بچه های سده و کارون و ذوالفقاری از ابتدایی ترین رفاه شهری نظیر زمین های بازی مناسب و بی خطر برخوردار نبودند . همه بخاطر داریم که در لین یک احمد آباد انبوهی از زباله بر سر راه مردم بود . تمام این ها و دیگر موارد شهری را همگان بخاطر داریم اما حالا چطور؟ رسما اعلام می کنم که به هیچ عنوان قصد تعریف و تمجید از فعالیت  شورای شهر آبادان و یا شخص شهردار را ندارم  چرا که در جای خود انتقاداتی نیز  نموده ایم و باز هم انتقاد خواهیم کرد اما در مقام قیاس با عملکرد پیشینیان ؛ باید جانب انصاف را داشت و خدا قوتی گفت چرا که  نتیجه ی تلاششان را مردم به دیده می بینند و حتما قضات خواهند کرد.

روی سخن ما با کسانی است که ندانسته یا دانسته درصدد به انحراف کشاندن افکار عمومی  با اهدافی شماره گذاری شده می باشند. آقایان بدانید و آگاه باشید که نسل جدید آبادان و خرمشهر و شهرها و روستاهای اطراف این دو شهرستان ؛ سره را از ناسره بخوبی تشخیص می دهند و دیگر همانند گذشته نیست که بتوانید با سیمکارت و شارژ تلفن همراه و چند کیلو آرد و روغن و برنج کلاه سرشان بگذارید و با خود همراهشان نمایید.

 مطمئن باشید اگر نسل امروز بخواهند رشوه های شما را قبول کنند در دل به شما و سادگی شما خواهند خندید. دیگر این مردم را نمی توان اغوا کرد .آبادان و خرمشهر مسیر خود را یافته اند پس بهتر است بجای آن که به فکر سرپناهی برای خود در این دو شهر باشید ؛ سر کج کرده و در جاهایی دیگر شانس خود را امتحان کنید.به شما توصیه می کنیم که از تخریب مدیران لایق دست بردارید  و مطمئن باشید عزل و نصب هایی که شما بدنبال آن ها می باشید شاید در کوتاه مدت شما را به نوایی برساند اما دیری نخواهد پایید که خود مجبور به ترک این جا خواهید شد.

اما حال که موضوعیت این کلام حول محور مدیریت  بود مایلم به این نکات نیز اشاراتی داشته باشم.

اول:علیرغم سپری شدن زمان زیادی از آغاز بکار چهار نماینده ی شهرستان های آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ؛ بر دلمان ماند که این چهار تن را در کنار یکدیگر ببینیم. قطع به یقین نمی توان استناد به مثل معروف دوری و دوستی نمود چرا که در حالی شهرستان های آبادان و خرمشهر با انبوهی از مشکلات و معضلات  نظیر وضعیت جاده ها ؛ کشاورزی ؛ بیکاری مفرط و بی رمقی شهرک های صنعتی و .... دست و پنجه نرم می کنند که تا به امروز جز حرف و وعده و وعید ؛ آن هم به شکل انفرادی و نه عزم و اراده ای گروهی ازسوی نمایندگان محترم شاهد نبوده ایم که همین ؛ عرصه را برای فرصت طلبان حذف مدیریت های پرتوان در این شهرستان ها را رقم زده است.

دوم:شهرداری آبادان علیرغم آنکه تلاش های مثمر ثمری در جهت به بار نشستن فعالیت ها و سرمایه گذاری های عمرانی داشته است اما وجود  ساختمان های نیمه مخروبه و خیابان هایی که زخمی از کند و کاری های پی در پی  هستند همچنان  شهروندان را آزار می دهد.از سویی دیگر مردم نمی خواهند سلامتی اشان به خطر بیافتد اما وجود گاری های مملو از مواد خوراکی بنجل و تاریخ گذشته ی بازار کویت و عراق در دل شهر ؛ سیگنال های بدی ارسال نموده است.البته پدیده ی نازیبای فروش بنزین در کنار خیابان ها را نیز به لیست بالا باید اضافه کرد.

در پایان بار دیگر توصیه می کنیم که بجای تلاش برای عزل مدیرانی که تلاشگر هستند و تلاش برای نشاندن فلان مدیر شهری در فرمانداری و روی آوردن به بازی شطرنج  بیایید کمک کنید و برای آبادانی بیشتر شهرستان های آبادان و خرمشهر ازنفوذ و قدرت خود در جهت تقویت بنیه اعتباری و مالی این دو شهرستان بهره ببرید تا از شما نیز به نیکی یاد بشود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی