آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۴۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۹
آبان

 تا همین چند سال پیش رسانه های مکتوب و با اندکی تاخیر رسانه ملی ؛ بطور گسترده به  موضوع  مصادره مشاهیر فرهنگی و محصولات کهن فرهنگی ایرانی توسط دیگر کشورها پرداختند. موجی که  می رفت روابط ما با دنیا را تحت الشعاع خود قرار بدهد که متاسفانه یا خوشبختانه پس از مدتی فروکش کرد و آن اقلامی که  تاراج رفته بودند رفتند .

شهدا

۲۹
آبان

دین داری و اعتقادات مذهبی چیزی نیست که بتوان ملعبه ی دست این و آن کرد. مذهب شیعه دارای معتبرترین شناسنامه و هویت تاریخی است فلذا نمی توان به نام آن ؛ دکان باز کرد و متاعی تقلبی را به قیمت جیفه ی دنیا در آن خرید و یا فروخت.

طبق آموزه های دینی و نص صریح و تاکیدات موکد امامان معصوم و حضرات آیات شیعه ؛ آفت دین و مذهب در انحرافاتی است که دشمنان دین و مذهب بطور کاملا عامدانه ایجاد و نشر می کنند.

نیوز-آبادان

۲۹
آبان

 عیب کار آنجاست که نامزدهای پست وزارت علوم همگی در یک جمله اشتراک فکری دارند و آن این است که دانشگاه و دانشجو می بایست نشاط و طراوت داشته باشد. متاعی که باب دل بسیاری از ساکنان مجلس نمی باشد.

ترازوی مجلس این روزها واژه ی فتنه است.فتنه گران و فتنه انگیزان کسانی هستند که آرامش را برای ملت نخواسته اند و نمی خواهند. استفاده ابزاری از این واژه به دکانی تبدیل شده که گرچه  آبی در آن گرم نمی شود اما برای برخی عکس آن است و خوراکی چرب و چیلی غلغل می زند و بویش هفت محله را برداشته است.

جبهه پایداری

۲۹
آبان

ماراتن گفتگوی فشرده و بسیار پیچیده و سخت با بلوک قدرت و زور تحت عنوان ۵+۱ به خانه ی آخر رسیده و طرفین مذاکره ابراز امیدواری کرده اند که سوم اذر ماه ۹۳ یعنی آخرین فرصت برای دستیابی به توافق جامع ؛ از هر نظر حائز اهمیت است چرا که وضعیت و توافقات اولیه حکایت از موفقیت این توافق دارد.

 

ایران و آمریکا

۲۹
آبان

غلامحسین مظلومی، پیشکسوت فوتبال ایران ؛ آبادان و باشگاه استقلال تهران و یکی از مهاجمان تکرار نشدنی تاریخ ورزش کشورمان پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان،امروز ۲۸ آبان ۹۳ بدرود حیات گفت. مظلومی‌ پانزده سال رکوردار گلزنی تیم ملی ایران بود و همه او را با ضربه‌های سر طلایی‌اش می‌شناسند.

مرحوم غلامحسین مظلومی ‌متولد آبادان و از بزرگ‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران بود و رکود استثنایی ۳۷ گل ملی در ۴۸ بازی را ثبت کرده ‌و به مدد همین رکورد تاریخی هم پانزده سال بهترین گلزن فوتبال کشورمان بود.

443905_176

۲۶
آبان

تا سال ۱۳۵۷ جمعاً ۱۵ سینما در آبادان ساخته شد. پس از انقلاب ۶ سالن از مجموعه سالن های سینما در آبادان فعال بودند که با شروع جنگ تحمیلی همه سینماها تعطیل شده و همگی نیز در طول جنگ آسیب دیدند. سینماهایی که در سال های پس از جنگ مجددا بازگشایی شدند عبارتند از سینما نفت(تاج)، سینما کیهان، سینما آبادان(سهیلا)، سینما پیروز، سینمای تابستانی بریم، سینمای تابستانی باشگاه آبادان که البته تعدادی از همین سینماها به علل و بهانه های مختلف تعطیل شدند تا شهر آبادان رسما یم سینمای عمومی و دو سینمای ویژه پرسنل پالایشگاه داشته باشد!

سینما

۲۴
آبان
جمعی از مردم هنردوست آبادان جمعه شب با تجمع در پارک و خیابان شهید منتظری(شاپور) این شهر در سوگ مرتضی پاشایی خواننده مردمی گریستند. 
 بیش از ۳۰۰ نفر از مردم آبادان بویژه جوانان و هنردوستان این شهر در تجمعی خودجوش آهنگ های مرحوم مرتضی پاشایی از جمله ‘نگران منی’ (ماه عسل) را زمزمه کردند و برای شادی روح این هنرمند مردمی فاتحه خواندند.
 
مرتضی پاشایی
۲۴
آبان

رییس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: ‘افشین باقرزاده’ ورزشکار آبادانی عنوان قهرمانی رقابت های جهانی پرورش اندام جهان را کسب کرد.

نیوزآبادان : ‘پیمان ادیبی’ افزود: رقابت های قهرمانی پرورش اندام جهان در هفته جاری به میزبانی چین و با قهرمانی باقرزاده ورزشکار آبادانی پایان یافت.

رضا باقرزاده
وی اظهار داشت: باقرزاده در وزن یکصد کیلوگرم به مصاف حریفانش رفت و پس از کسب عنوان قهرمانی جواز حضور در رقابت های حرفه ای های جهان را بدست آورد.

رییس اداره ورزش و جوانان آبادان افزود: این ورزشکار آبادانی تاکنون چندین مقام قهرمانی در رقابت های آسیایی و جهانی کسب کرده و یکی از پر افتخارترین ورزشکاران ایرانی است.

۲۴
آبان

رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: به دلیل بحث اسپانسر که باید هزینه‌های مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان را قبول کند احتمالا این مسابقات در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.

سید حسین مرعشیان در این باره گفت: مقرر شد که امروز بعد از ظهر جلسه‌ای با فرماندار آبادان و مسئولان ورزش استان خوزستان با موضوع میزبانی مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان برگزار شود.

کشتی

۲۳
آبان

شهر آبادان از دیرباز محل منازعات سیاسی و مکان عرض اندام های سیاسی جبهه ها ؛ احزاب و تشکیلات مخفی و آشکار بوده است.

شهر آبادان از بدو تولدش ؛ نورچشمی دربار شاهان پهلوی بود.همین بذل عنایات بود که موجب رونق پرسرعت و چشمگیر آبادان گردید بطوری که بسیاری بر این باورند که اگرحادثه ی جنگ تحمیلی رخ نمی داد و شیرازه ی آبادان و آبادانی از هم نمی پاشید این شهر استعداد و امکانات جغرافیایی و منابع موثر در رشد و بالندگی را بگونه ای در خود داشت که می توانست در دوره ای مثلا ۱۰ ساله تبدیل به بزرگ ترین پایانه ی واردات و صادرات  کشور و بعبارتی بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس بشود.

نیوز-آبادان