آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
شهریور

دل پر دردی دارد.آکنده از آلامی است که گویی خیال آسودگی و آرامش ندارند.قرارمان را گذاشتیم در منتها الیه رود کارون ؛ زیر نور ماه ؛ تکیه داده به پل پیروزی خرمشهر.ماه ذی الحجه بالای سرمان می درخشد و رضا خدری عکاس و خبرنگارهمراه رزمندگان در سال های دفاع مقدس خیره مانده به کارون.او کارون و مردمان خرمشهر را می شناسد اصلا او اهل همین دیار است. سرزمین نخل و آفتاب و آب.سرزمینی که نخل هایش به گواه آمارهای مخفی شده در بایگانی بخاطر نوشیدن آب شور از نفس افتاده اند و نیمی کشته شده اند و باقی نیز در حال احتضارند.

رضا-خدری

۳۰
شهریور

میلاد احمدی عکاس جوان و خوش آتیه آبادانی با همکاری واحد تجسمی آفرینش های ادبی حوزه هنری آبادان و خانه ترانه آبادان ؛ نمایشگاه عکسی با نام «بازخواست» به معرض دید عموم خواهد گذاشت.

photo_2015-09-21_13-25-40

۳۰
شهریور

خلاقیت و ابتکار خلاقانه در نزد مدیران شهری یک ارزش و امتیاز منحصر بفرد محسوب می شود مشروط بر آن که مردم این خلاقیت ها را احساس بکنند و مدیران رده بالاتر نظیر فرماندار از این  ابتکارات خلاقانه حمایت و مدیران مربوطه را مورد تشویق شایسته قرار بدهد.

گاهی برخی از مدیران درددل می کنند و از کارهای طلایی خود می گویند در حالی که از مسوولان بالاتر گلایه مند هستند که گویی برای آنان توفیری نداشته که این خلاقیت ها انجام شده یا نشده.همین علی السویه بودن انجام وظیفه ی ذاتی با دخیل نمودن خلاقیت و ابتکار در آن نزد مدیران ارشد ؛ اثرات سویی بر روند رو به جلوی بروز خلاقیت در مدیران اجرایی می شود.

تصویر زیر نمونه بارز یک مدیریت غیر خلاق از سوی شهرداری آبادان است.

لجن-برداری

۳۰
شهریور

حماسه کوی ذوالفقاری در روز ۹ آبان ۵۹، ادامه حماسه بزرگ مقاومت ۳۴ روزه مردمی در خرمشهر بود با این تفاوت که بعد از گذشت چهل روز از شروع تجاوز دشمن نیروهای مردمی و مدافعان آبادان خود را یافته بودند و به یک سازماندهی و انسجام نسبی دست یافته بودند. [۱]و با پشت سر گذاشتن تجربه جنگ در خرمشهر به خود باوری و اعتماد به نفس رسیده بودند و دوست و دشمن را شناخته بودند آنها با اطلاع از وضعیت مدیریت و فرماندهی حاکم بر صحنه عملیات دیگر مانند مدافعان خرمشهر منتظر عملی شدن و عده های مسئولین و رسیدن واحدهای سازماندهی و سلاحهای سنگین نبودند از طرفی با بسته شدن راههای زمینی منتهی به آبادان توسط دشمن امکان رسیدن نیرو و تجهیزات هم وجود نداشت. بنابراین عزم خود را جزم کرده بودند تا با اقتدا به شهدای کربلا در یک نبرد عاشورایی هر طور شده از سقوط آبادان جلوگیری نمایند.

نقشه-عملیات-ذوالفقاری

۲۷
شهریور

یه کوکایی دارم کارش درسته . نه اینکه چونکه کوکامه نه..برا اینکه کارش درسته دارم اینو میگوم… دیشب رفته بودیم خونه شون برا شام.از اولش که ما اونجا بودیم یی داشت هی با این و اون حرف میزد تا آخرش. زن و بچه هام بهشون برخورده بود که حاجی داره با یی کاراش توهین می کنه به ما. ما ناسلامتی مهمونش هستیم اما بر خلاف زنم و بچه هام مو داشتوم افتخار می کردم به داشتن یه همچی برادری. اصلا فکرشم نمیکردم کوکای مو دونه درشت شده. تو تلفن هاش قیمت خیلی چیا رو اعلام میکرد. مثلا به یکی گفت  فعلا پراید نخر تا هفته ی دیگه میخوره تو سرش. به یکی دیگه گفت زمینته ردش کن بره قراره بیاد پایین. به یکی دیگه گفت طلاهای زنته همین حالا برو بفروش چونکه داره ارزون میشه…خلاصه برا هر کی یه نسخه ای پیچوند…راستی نگفتوم برادرم تو کار تخمه آفتابگردونه. اینا هست که یه دیگی جلوشونه و تخمک بو میدن.البته فعالیت اقتصادی کوکام به همی یه دیگ نیست ها. یه دیگ دیگه هم داره که توش پشمک درست می کنه میده دست مردم تا کامشون شیرین بشه.

۱۳۳۲۹۴۴۷۶۸

۲۷
شهریور

هنا یفترق الارض نحو السماء

گلزار شهدای آبادان در بخش جنوب غربی شهر آبادان و در کنار جاده ی آبادان _ اروند کنار قرار دارد.

شهدا

۲۷
شهریور

نبرد لنینگراد را می خوانم. تابستان ۱۹۴۲ و هجوم قوای هیتلر نازی به حاشیه رودخانه ولگا برای تصرف شهری صنعتی که پیروزی در آن می توانست نتیجه جنگ جهانی دوم را به نفع آلمان تغییر دهد ؛ همانگونه که شکست نازی ها در تصرف لنینگراد در سوم فوریه ۱۹۴۳ موجب سرشکستگی و افول قدرت آهنین هیتلر شد.

لنینگراد ؛ تا بن به داندان مسلح در مقابل ماشین جنگی آلمان قرار گرفت و در خونین ترین نزاع جهانی ؛ گوی کشتار و بی رحمی را ربود و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

حماسه ذوالفقاری

۲۷
شهریور

جشن با شکوه روز ملی سینما در آبادان به همت انجمن سینمای جوان این شهر و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان ؛ سازمان منطقه آزاد اروند ؛ روزنامه یادگاری ؛ شهرداری آبادان و کانون تبایغاتی اروندسبز در محل هتل کاروانسرای آبادان برگزار گردید. کفتنی است که بجز آقای علوانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و معاون فرهنگی ؛ اجتماعی شهرداری آبادان و کارشناس سینمایی منطقه آزاد اروند هیچکدام از مسوولان آبادان در این مراسم حاضر نبودند.

DSC_0213

۲۲
شهریور

شورای شهر آبادان همچنان بدون هدف و بی برنامه روزگار می گذراند و آب هم از آب تکان نمی خورد.

این که اعضای شورای شهر آبادان به تمرین گروهی پایبند نیستند امری است که متاسفانه بارها و بارها رسانه ای شده است و بر کسی پوشیده نیست.از جلسات کم مایه و البته بی ثمر این شورا تا نبود خروجی مناسب و به درد بخور گرفته تا دید و بازدیدهای دو یا چند نفره به بهانه های مختلف چیزهایی هستند که جوابگوی رای اعتماد مردم به شورای چهارم نبوده و نیست.

DSC04851+(Copy)

۲۲
شهریور

آبادان در محاصره ی مشکلات ریز و درشت است و تنها راه برون رفت از این محاصره که نتیجه کم خردی و حتا در مواقعی بی خردی مسوولان گذشته و حال آن است ؛ سپردن فرماندهی شهر به فرمانداری کاردان و جهادی است. فرماندهی که با کسی تعارف نداشته باشد. فرماندهی که فرماندار ویژه باشد و از بیان کاستی ها و احتمالا سقوط چند پله ای در رنکینگ فرمانداری های استان ؛ هراسی نداشته باشد.

فرماندار-آبادان