آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۲۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
مرداد

 

مهدی پرویش از آن هنرمندان صاحب سبک در آبادان است که دلبستگی ها و اعتقاداتش را فدای فستیوال های رنگ آمیزی شده نمی کند. او جوان خوش فکر و صاحب قلم و اندیشه ای است که گویی نذر کرده هر سال دو بار هنرش را به مردم آبادان ارائه کند. او در ماه محرم خوش می درخشد و با برپایی خیمه های دشت کربلا و اجرای تعزیه ای متفاوت و پیشرو ؛ هزاران تماشاگر آبادانی را در بلوار مرحوم دهداری محو هنر خود و گروهش می کند. او همه ساله در سالگرد فاجعه آدم کشی سینما رکس آبادان باز هم هنرنمایی می کند تا دین خود به مردم را ادامهدی پرویش کارگردان نمایش "با من فریاد بزن"کرده باشد و البته ؛ کاستی های برنامه ریزان فرهنگی شهر را پوشش دهد.

بی پیرایه بگوییم اگر امثال مهدی پرویش نبودند که در ایامی که شهر تشنه ی توجه مسوولان سیاسی و فرهنگی به آنان است نبودند ؛ کدام نهاد فرهنگی آستین همت بالا میزد و پاسخگو بود؟

مسوولان شهر آبادان را به این مهم فرا می خوانیم که اهتمام نداشتن به نیازهای فرهنگی شهر ؛ معضلی جدی و غیر قابل اغماض است و بر شماست که اولا ساحت هنر و فرهنگ را گرامی بدارید و دوم آن که از مجریان فعالیت های فرهنگی شهر حمایت مالی نمایید.

پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس در ادامه رسالت خویش در جهت معرفی و حمایت از هنرمندان آبادان و خرمشهر ؛ گفتگویی با مهدی پرویش ؛ هنرمند عرصه تاتر و کارگردان نمایش “با من فریاد بزن ” ویژه سالروز فاجعه سینمارکس آبادان صورت داده است که در زیر ملاحظه می فرمایید:

۳۰
مرداد

سالروز آتش زدن سینما رکس آبادان که میشود عادت کرده ایم چند سئانسی تاتر خیابانی ببینیم و  دیگر هیچ.بهنام کاوه از آن دست هنرمندانی است که هیچ مانعی نمی تواند  سد راهش بشود. نامهربانی ها را با مهربانی و کار و تلاش می دهد. گویی با خود و مردم عهد بسته که همیشه با مردم و برای مردم باشد.

پس از دو اجرای نفس گیر در شرجی تمام عیار ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه ۹۴  بر آن شدیم تا با ایشان از طریق معمول این روزهایمان یعنی در فضای مجازی واتساپ گفتگویی صمیمی ترتیب بدهیم که در زیر ملاحظه می فرمایید.

بهنام کاوه کارگردان و بازیگر نمایش بچه ناخدا

بهنام کاوه کارگردان و بازیگر نمایش بچه ناخدا

۲۴
مرداد

تا به امروز موردی که باعث خدشه دار شدن موقعیت و جایگاه فرمانداری از سوی ائمه جمعه محترم شهرهای آبادان ؛ چوئبده و اروندکنار صورت گرفته باشد برنخورده ام.قطعا در جلسات اداری توصیه هایی از سوی این بزرگواران و سایر مسوولان شهری صورت می گیرد اما هیچگاه سلب کننده ی مسوولیت های ما نبوده است.

عکس از وبسایت خبری عصرآبادان

عکس از وبسایت خبری عصرآبادان

arvandpress : روز گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان حوزه خبر در شهرستان آبادان که در محل فرمانداری این شهر و به ابتکار دکتر شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و روابط عمومی و اموربانوان این فرمانداری برگزار گردید ؛ پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس با طرح موضوع دیدار برخی هنرمندان عرصه تاتر با رییس شورای فرهنگ عمومی ؛ حضرت حجت الاسلام علی ابراهیمی پور ؛ موجب گردید که دکتر شهبازی به مدت ۱۰ دقیقه پاسخگوی شبهه ایجاد شده باشد.

۲۳
مرداد

جنگ ۸ سال به طول انجامید و آن ۸ سال ؛ ۸۰ سال شهر را به عقب راند و مردمانش را در حلقوم نیستی قهر و آتش فرو بُرد.

حالا و پس از جنگ هشتاد ساله ! مردم آمده بودند که آبادان را آباد ببینند که …نشد.ویرانه ای دیدند که هر روز این و آن می آمدند و پُزِ سازندگی می دادند و آخرش هم نشد که بشود.مردم ماندند و غصه ی ویرانی های جنگ و ساخته نشدن و بر خرابه ها زندگی کردن به نام آبادان.

arvandpress : «چند تن از عناصر اخلالگر؛ سینما رکس  شهر آبادان را به آتش کشیدند که در نتیجه قریب ۴۰۰ تن از تماشاچیان در آتش سوختند و جان خود را از دست دادند».این گزارش کوتاه درج شده در بولتن خبری ساواک در مورد توطئه ی دلخراشی بود که همچنان یادآوری آن ؛ دل مردم آبادان را می سوزاند.21

آبادان در شامگاه ۲۸ مرداد ۱۳۵۷ حوالی ۱۰ شب به رنگ خاکستری با زبانه های نارنجی آتشی درآمد.اما برای توصیف جنایت هولناکی که در خیابان شهردار و ۳۰۰ متری مرکز فرماندهی پلیس این شهر رخ داد می بایست ضجه و فریاد زنان و مردان و کودکانی که در آتش زنده زنده می سوختند را نیز اضافه کرد.

۲۳
مرداد

با راه اندازی بندر اروندکنار ؛ از درجه اهمیت بنادر آبادان و خرمشهر کاسته می شود. اروندکنار به دلیل نزدیکی به دهانه خلیج فارس و فضای زیادی که دارد این پتانسیل را در خود دارد که از  اهمیت بنادر آبادان و خرمشهر پیشی بگیرد.

به گزارش اروندپرس ؛ مهندس رضا سفاری در نشست خبری که به منسبت روز خبرنگار در سالن کنفرانس اداره بنادر و دریانوردی آبادان تشکیل شد ضمن بر شمردن مشکلات پیش روی این اداره ؛ از جمله کمبود فضای توسعه ؛ تاکید کرد که طرح درای پورت یا همان بندرخشک که پیش از این قرار بود در  منطقه ی شطیط آبادان موسوم به تانک فارم اجرا بشود از دستور کار خارج شده است و سازمان منطقه آزاد اروند بنا دارد شهر جدید آبادان را در آن جا احداث نمایند.۲۰۱۵۰۸۱۲_۱۰۵۵۱۲

مهندس رضا سفاری در ابتدای این نشست ضمن گرامیذاشت روز خبرنگار ؛ یاد و خاطره شهیدان عرصه خبر را ارج نهاده و بر تداوم راه آنان تاکید کرد.

ایشان با اشاره به رشد کمی و کیفی ابزارهای ارتباطی ؛ همچنان خبرنگار را پراهمیت ترین در این عرصه خواند و گفت: تعبیر بنده این است که انرژی اصلی که به رسانه ها منتقل می شود ؛ همان کار خبرنگار است.دمیدن روح به کالبد اجسام و وسایل ارتباط جمعی توسط خبرنگار صورت می گیرد.

۲۳
مرداد

برخلاف آنچه در تبلیغات گسترده در رابطه با مناطق آزاد گفته می‌شود، گویا این اتفاق در منطقه آبادان و خرمشهر توهمی بیش نیست، چراکه امروز هنرمندان این دو شهر مقاومت، «بغض‌نامه‌»‌ای را منتشر کرده‌اند.

arvandpress : خرداد ماه امسال بود که در جریان برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت فتح خرمشهر با اتفاقی ناخوشایند روبرو شدیم، آبادان و خرمشهر فارغ از همه مشکلاتی که در دیگر زیرساخت‌های شهری و معیشتی دارد، بلکه وضعیت زیرساخت های معمولی فرهنگی و هنری این دو شهر مهم زیر خط فقر است.139403031342511795360353

در بازدیدی میدانی از مراکز فرهنگی و هنری این دو شهر آنچه عاید هر بیننده‌ ناظری می‌شد، مکان هایی بود که هیچ امکاناتی در آن وجود نداشت، این مکان ها حتی از کوچکترین شرایط عادی مثل نظافت نیز محروم هستند. مردم به شدت گلایه دارند که در کنار همه مشکلات زیرساخت های شهری این سالن دیگر خیلی دردناک است و هیچ توجهی به این مسائل نمی‌شود، اما از طرف دیگر تبلیغات گسترده‌ای در رابطه با منطقه آزاد اروند می‌شود، تبلیغاتی که بیشتر شبیه یک توهم است تا حتی واقعیتی دور دست.

۲۳
مرداد

arvandpress : جا دارد تبریک بگوییم و خدا قوت به دوستانی که قبل و بعد اسمشان همیشه ((کاندیدای نمایندگی)) و یا ((نماینده ی محترم…در مجلس شورای اسلامی)) پیشوند و پسوند است ودر کل خستگی ناپذیر و جان سخت مشغول ((خدمتگذاری)) در مناصب مختلف و عناوین مختلف به این مردم هستند و همیشه خودشان را با ملت، در صحنه نگه میدارند و از آنجا هم که ما ملت همیشه در صحنه هستیم و دوستان هم از ملت برآمدند پس با یک حساب دودوتا چهار تا حق مسلم دوستان مناصب مدیریتی و کلان از جمله مجلس و … می باشد و لاغیر.صندلی-خالی-نماینده-میبد

اصلا” اینقدر ((شیرین)) است این ((خدمتگذاری)) برای برخی دوستان که رقابت بر سر آن به شدت بالاست و حتی تنه ی قانونی که چه عرض کنم تنه ی غیر قانونی هم مجاز است! اصلا” چه معنی دارد ما که داریم خوب خدمت میکنیم مردم هم به ما رای میدهند با این همه تجربه در مجلس ، صندلی به این گرم و نرم و راحتی را که این همه سال نگه داشتیم و زنبیل گداشتیم و به قول شاعر: خون دل ها خورده ایم… بگذاریم و برویم؟

آقا مگه نگفتند دود از کنده بلند میشه! خوب حتما یه چیزی میدونستند دیگه،حالا طرف تا بخواد بیاد مجلس و چند بار با اوتوبوس از ترمینال جنوب سوار شود و بیاید میدان بهارستان تازه اگر در اتوبوس میله هم گیرش بیاید بگیرد،  خسته و کوفته میرسه مجلس نمیتونه کاری بکنه که! خوب ما میگیم ما با بی آر تی بلدیم چطوری بریم میدان بهارستان، هم زودتر میرسیم هم با انرژی تر!استدلال از این قوی تر چی میخواین ؟

۲۳
مرداد
جناب‌خان شخصیت عروسکی برنامه‌ی تلویزیونی «خندوانه» چهارشنبه شب با ماسک به استودیو آمد.

arvandpress :  رامبد جوان از این عروسک پرسید که چرا با ماسک به این برنامه آمده‌ای؟ و او هم در پاسخ گفت که به خاطر گرد و خاک.

جناب خان با اشاره به هوای پر از گرد و غبار استان خوزستان گفت که جوانان خوزستانی همه باید از ماسک استفاده کنند و برای ما در این خطه ماسک و گرد و غبار چیز غریبی نیست.Capture

این عروسک که اهل آبادان است گفت که در خوزستان مردم گونی روی پشت‌بام‌ها می برند و پر از خاک می‌کنند و با این خاک هم خانه می‌سازند.

جناب خان در این برنامه یا استفاده از ماسک و سخن گفتن درباره گرد و غبار خوزستان به نوعی دست به اعتراض مدنی زد تا افکار عمومی را بیش از پیش متوجه این مهم کند.

۲۳
مرداد

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت:اعتبارات استانی اختصاص یافته به این اداره، در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته هزینه شده و از اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند نیز برای توسعه زیرساخت های شهری شهرستان بهره گیری می شود.

arvandpress : پیمان ادیبی پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران رسانه های شهرستان آبادان، گفت:طی یکسال گذشته تلاش شده است تا امکانات و اعتبارات استانی به مناطق کمتر برخوردار سوق یابد تا به نوعی، عدالت در تقسیم اعتبار رعایت شود.81718236-70092714
وی با بیان تجهیز ۲۱ سالن ورزشی شهرستان آبادان به سیستم های سرمایشی طی دو ماه آینده با حمایت مالی سازمان منطقه آزاد اروند، افزود:با توجه به محرومیت شهر مرزی اروندکنار، سالن های این بخش نیز به سیستم سرمایشی مجهز شد.
ادیبی همچنین با ارائه آماری از عملکرد این اداره طی یکسال گذشته، با بیان برگزاری ۱۵۰ مسابقه ورزشی کشوری، استانی و محلی در این مدت، افزود:برگزاری مسابقات بین المللی کشتی باشگاه های جهان در سال گذشته، بیانگر توان و ظرفیت های این شهرستان برای میزبانی مطلوب مسابقات کشوری و بین المللی است.

۲۳
مرداد

باشگاه صنعت نفت آبادان برای آغاز لیگ یک با ۱۰ بازیکن به توافق رسید و با ۱۰ بازیکن فصل گذشته خود قطع همکاری کرد و در واقع یر به یر شد.

arvandpress : جهانگیر عسکری، مجید خدابنده‌لو، حسین کوشکی، جواد ضیغمی، مقداد قباخلو، سعید شیرازی، صادق گشنی، قاسم اکبری، رحیم زهیوی و طالب ریکانی ۱۰ بازیکنی هستند که فصل آینده در دیگر تیم‌های لیگ یکی و لیگ برتری وارد زمین می‌شوند.نفت

البته تیم نفت آبادان امسال از دو بازیکن جدید رونمایی می‌کند؛ رضا یزدان دوست و سجاد برخورداری ۲ بازیکن خوزستانی هستند که در تیم نفت نوین آبادان بازی می‌کردند و امسال توسط سرمربی پرتغالی زردپوشان در تیم نفت آبادان حاضر می‌شوند.

مجتبی ممشلی، محمد شادکام، امین متوسل زاده، محمود تیغ نورد، جعفر بذری، امیر ذلیکانی، احسان عبدی و سعید قدمی هم ۸ بازیکنی غیر بومی هستند که امسال با نفتی‌های آبادان به توافق رسیدند و در لیگ جدید برای این تیم پا به توپ می‌شوند.