آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۰
مهر

 با فراگیری اینترنت و افزایش ضریب نفوذ این تکنولوژی به خانه های مردم و علیرغم مخالفت های آشکار کسانی که شعار ” تکنولوژی تا آن جا خوب است که فقط مال من باشد” به تدریج احساس همسویی با تکنولوژی های روز در جامعه تقویت شد.

جامعه ایران پس از انقلاب و بواسطه ی وضعیت قرمز دوران جنگ ؛ به ناچار به سمت و سوی محدودیت هایی پیش رفت تا جایی که از بسیاری تکنولوژی های نو ظهور مانند اینترنت ؛ ماهواره و تلفن همراه دور ماندیم.پس از جنگ ؛ نیاز به دسترسی به جریان آزاد اطلاعات و اخبار در پرتوی شعار ” دهکده جهانی” بویژه در بین جوانان دهه ۷۰  احساس و بعنوان مطالبه ای  مهم از دولت های پس از جنگ درآمد.

اینترنت-و-ماهواره

۳۰
مهر

 آبادان ؛ نگین درخشان ۸ سال دفاع مقدس است که در طول آن سال های پرحماسه ؛ تا پرتگاه سقوط پیش رفت اما با مقاومت جانانه ی فرزندان برومند خود از آغوش مام میهن جدا نشد و تا به ابد ترجمان بلامنازع مقاومت شد و رزمندگان دلیرش هر یک اسطوره ای شدند تا نظام الهی جمهوری اسلامی ایران به آبادان و آبادانی افتخار کند.

گرچه پس از سپری شدن جنگ ؛ نامهربانی هایی از سوی نامدیران و شبه خادمان این جغرافیای مطهر دامن گیر آبادان و آبادانی شد لکن ویژگی بارز مردمان خاکی صفت آن که همانا کم توقع بودن است باعث شد تا با تمام کاستی های موجود به دیار خویش پایبند بمانند و ارق همیشگی شان نسبت به آبادان ؛ پر صلابت باقی بماند.

شهر

۳۰
مهر

از کنار برخی اتفاقات نباید به سادگی گذشت. این که من نوعی از کسی دل خوشی نداشته باشم و یا بواسطه ی آن که کسی از تریبون خاص خودش کلامی و حرفی و نوشته ای در انتقاد از بنده گفته باشد دلیل نمی شود که من نوعی از تمام توان چانه زنی خود سوء استفاده کنم و او را و حتا جیات او را تهدید نمایم.

لازم است قدری درباره ی جامعه ی خبر و خبرنگاری بیشتر تدبر نماییم و با ادبیات این حوزه که نشات گرفته از مرام نامه و شرح وظایف آنان است آشنایی و آگاهی داشته باشیم.

White-rose-desktop-hd-wallpapers.

۳۰
مهر

سرسبزی , عمران و آبادی ویژگی های مناطق توسعه یافته هستند.وجود منابع بزرگ و دائمی آب شیرین و خاک حاصلخیز و هوای مناسب باعث می شوند که منطقه ای خود را از دیگر مناطق یک جغرافیا جدا سازد.

شهر آبادان با برخورداری از آب و هوایی بیابانی و بسیار گرم و نیز قرار داشتن در مسیر تندبادها و توفان های نواحی بیابانی عراق و کویت و عربستان از جمله مناطقی است که علی القاعده نباید توقع داشت که سرسبز و خرم باشد. اما وجود دو رودخانه ی اروندرود و بهمنشیر در دو سوی شهر و مناسب بودن آب این دو برای امور زراعی و کشاورزی باعث شده که از زمان های قدیم محل مناسبی برای نخلداری و کشت و زرع انواع سبزیجات و صیفیجات باشد تا جایی که در مسیر آبادان به اروندکنار  آنجا که چندین روستای کوچک قرار دارد با انبوه نخلستان هایی روبرو می شوی که دیدن آن ها و قدم زدن در کنار نهرهای موجود در نخلستان ؛ باور بدی آب و هوا و گرد و خاک های پی در پی و گرمای بالای ۵۵ درجه تابستان را دشوار می کند و گویی نخلستان ها ؛ آب و هوایی دیگر و مطبوع دارند.

نخلستان-آبادان

۳۰
مهر

 انتصاب مدیران تابع ضوابطی است که  بخش عمده آن مترصد روابط درو دستگاهی و فرا دستگاهی است!

تا چند سال پیش مسوولان ارشد خوزستان یکی از دلایل مدیر پذیر بودن شهرهای جنگ زده ی آبادان و خرمشهر را فقر نیروی انسانی متخصص اعلام می کردند که البته ما هم مثل شما کذب محض بودن این دلیل را می دانیم.

پازل

۳۰
مهر

وجود منطقه آزاد اروند و توقعاتی که برای شهروندان آبادانی و خرمشهری ایجادکرده هر روز ابعاد تازه تری بوجود می آورد.اخیرا  مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد اروند در پی دیدار حجت الاسلام زم   معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از این منطقه و ددار با هنرمندان منطقه اعلام کرده که   باید هر چه سریعتر در شهرهای آبادان و خرمشهر شهرک سینمایی احداث شود زیرا شهر آبادان پیش از جنگ تحمیلی قطب سینمای کشور بوده است.

منطقه-آزاد

۳۰
مهر

 ۳۶ سال از پیروزی اعتراض فراگیر و شکوهمند مردم ایران برعلیه حکومت ستم شاهی پهلوی می گذرد. کشتی فرهنگی رژیم پهلوی سال های سال بود که در سواحل غرب و غرب زدگی لنگر انداخته و با استفاده از تمام ابزارهای  رسانه ای  زمانه خود با شدت و حدت بر طبل فساد و فحشا و بی بندباری می کوبید.

Hashemi.preview

۳۰
مهر

شاید این اولین بار باشد که قیمت میدانی مواد مخدر را از طریق یک سایت خبری ملاحظه می کنید. ارزیابی و تحلیل خبری آن را نیز به شما می سپاریم!

393553_367

۳۰
مهر

ما آبادانی ها ارق عجیبی به شهرمون داریم. یعنی خدا نکنه یکی بیاد پیشمون ادای ما رو دربیاره بعد نفهمه دوچرخه رستیسی (resteysi)یعنی چی. خدا او روز نیاره که یکی ادای حرف زدنه مانه دربیاره بعد وسط حرفاش فول کنه و لو بره که طرف داشته خودشه به ما می چسبونده .

حالا شده قصه ی او بابایی که یه وختی ؛ یه زمانی ؛ یه موقعیت جنگی یی پیش اومده بوده سه ماه آبودان بوده حالا اومده یه سکان هم دستش دادنه که بیو یی مال تو برونش .بعد رفته پشت میکروفن ؛ یه جور حرف میزنه که انگار مزار خانوادگی دارن تو آبودان و جد اندر جدشون اهل این شهر بودنه.

بوقلمون

۳۰
مهر

خبر شدیم؛ اخیراً رئیس انجمن نمایش اداره ارشاد اسلامی تغییر کرده است. با توجه به گلایه‌های جسته‌گریخته‌ی فعالان هنرهای نمایشی آبادان از وضعیت امکانات تمرین و اجرا، انتظار می‌رود این تغییر، گامی باشد در جهت بهبود وضعیت تئاتر در آبادان. به همین مناسبت، از علی غلامی؛ مسئول جدید انجمن نمایش دعوت کردیم تا برنامه‌ها و دیدگاه‌های وی را در جهت گشودن افق‌های روشن‌تری برای تئاتر آبادان جویا شویم. هفته‌نامه آوای خوزستان میزبان مردی بود که روی صحنه تئاتر و پشت لنز دوربین کارگردان‌های زیادی مو سپید کرده است و سابقه مقام اولی انجمن تئاتر آبادان را در دوره‌ای که معاونت انجمن را بر عهده داشته است در کارنامه دارد. امید که روزهای بهتری در انتظار تئاتر آبادان باشد و شاهد اجراهای بیشتر و استقبال روزافزون مردم از این هنر متعالی باشیم. چکیده گفتگو با علی غلامی را می‌خوانیم.

علی غلامی