آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

از ابزار تا بازار ؛ آب را گل نکنید

جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۴۵ ب.ظ

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که دغدغه ی گرانی ها و آشفتگی های بازار را نداشته باشد. بخشی از این  افراد ؛ خود دغدغه ی نان شب ندارند و سفرهای برون مرزی اشان حکم رفتن تا سر کوچه دارد. فاصله ها آن قدر زیاد شده اند که عده ای از گرسنگی دل درد دارند و عده ی بیشتری هم از زور پرخوری و سیری به هزار رقم دارو و غیر دارو متوسل می شوند تا دل دردشان آرام گیرد. اقتصاد بیمار و افسار گسیخته ی این روزهای ما قابل پیش بینی بود. همان روزی که بزرگان اقتصاد دان اعلام خطر کردند که سیاست های دولت منتسب به  اصولگرایان در بخش اقتصادی و سپردن تمام توان  پیمانکاری و تولید به گروهی خاص عاقبت خوشی نخواهد داشت  قابل رصد بود که چنین روزهایی در انتظار ما باشد.

th

به راستی چرا اگر یارانه ها  نبودند بخش اعظمی از جامعه دچار گرسنگی می شدند؟ به دقت به تصویر موجود نگاه کنید. « بعد از دوره رییس جمهوریت گرفتار می شویم» این نیز جمله ای است تکان دهنده که محتوی دغدغه ی خاطر بخش بزرگی از فقرای جامعه است. برای چه سیاست های  مرتبط با معیشت مردم به سمت و سویی بوده که مردم هر روز وابسته تر از روز قبل باشند؟ دایره ی این وابستگی را چه کسی یا کسانی رسم کرده و یا می کند؟

آیا اصولا بازار ؛ ابزاری است برای کنترل مردم و یا نه بازار افسار گریخته ی ما نتیجه ی ضعف مدیریت و یا گویای وجود لابی های پرقدرت اقتصادی است؟

تجارت موز در ایران به دست چهار نفر است و نفر پنجمی وجود ندارد بنابراین خیلی راحت می شود موزی را که ارزان ترین میوه وارداتی است را گران کرد و بالعکس.

در صدمین سفر چناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به مشهد و در طی سخنرانی های معمول مردمی ایشان؛ مسائلی طرح شد که لازم دانستیم بازخوانی بشود.

«رییس جمهور در سخنانش به گرانی ها و فشارهای اقتصادی اخیر به مردم اشاره کرد و با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی (قانون هدفمند شدن یارانه ها) به خوبی انجام شد گفت: عده ای از همان ابتدا نمی خواستند این طرح به خوبی اجرایی شود. بنابراین تمام تلاش خود را انجام دادند تا شیرینی اجرای هدفمند شدن یارانه ها به کام مردم خوش نیاید.

رئیس جمهور تصریح کرد: از این رو مدام با شایعه پراکنی و انعکاس اخبار دروغ در صدد بر آمدند تا اطلاعات غلطی را به مردم ارائه دهند در صورتی که این گونه نبود.

دکتراحمدی نژاد اعلام کرد: بانک مرکزی در سال گذشته اعتبارات خوبی را در اختیار صادر کنندگان و تجار قرار داد اما توطئه گران به هر شکل تلاش کردند تا بازار ارز را به هم بریزند اما دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا بازار ارز را به همان دوران سابق برگرداند.به فضل الهی دولت در شرایط بازار مسلط شده است و این توطئه را خنثی خواهد کرد.»

در پایان باید گفت آن چیزی که این روزها مردم شاهدش هستند گرانی افسارگریخته ای است که قیمت ها در آن تابع هیچ اصل و اصولی نیست. البته نمی خواهیم بگوییم که  دولت فعلی نیز نقشی در گرانی ها و نابسامانی های فعلی ندارد اما می توان در حد و اندازه ی جلوگیری از تورم افسارگسیخته ای که میراٍث دو دولت منتسب به اصولگرایان می باشد ؛ به دکتر روحانی و تیم اقتصادی اش آفرین گفت ضمن ان که هنوز مردم گرانی ها و گرانفروشی ها را لمس می کنند و همچنان هیچ نهادی امکان مبارزه جدی با آن ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی