آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

با راه اندازی بندر اروندکنار ؛ از درجه اهمیت بنادر آبادان و خرمشهر کاسته می شود. اروندکنار به دلیل نزدیکی به دهانه خلیج فارس و فضای زیادی که دارد این پتانسیل را در خود دارد که از  اهمیت بنادر آبادان و خرمشهر پیشی بگیرد.

به گزارش اروندپرس ؛ مهندس رضا سفاری در نشست خبری که به منسبت روز خبرنگار در سالن کنفرانس اداره بنادر و دریانوردی آبادان تشکیل شد ضمن بر شمردن مشکلات پیش روی این اداره ؛ از جمله کمبود فضای توسعه ؛ تاکید کرد که طرح درای پورت یا همان بندرخشک که پیش از این قرار بود در  منطقه ی شطیط آبادان موسوم به تانک فارم اجرا بشود از دستور کار خارج شده است و سازمان منطقه آزاد اروند بنا دارد شهر جدید آبادان را در آن جا احداث نمایند.۲۰۱۵۰۸۱۲_۱۰۵۵۱۲

مهندس رضا سفاری در ابتدای این نشست ضمن گرامیذاشت روز خبرنگار ؛ یاد و خاطره شهیدان عرصه خبر را ارج نهاده و بر تداوم راه آنان تاکید کرد.

ایشان با اشاره به رشد کمی و کیفی ابزارهای ارتباطی ؛ همچنان خبرنگار را پراهمیت ترین در این عرصه خواند و گفت: تعبیر بنده این است که انرژی اصلی که به رسانه ها منتقل می شود ؛ همان کار خبرنگار است.دمیدن روح به کالبد اجسام و وسایل ارتباط جمعی توسط خبرنگار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بسیار علاقمندیم که رابطه ی با کارگزاران عرصه ی خبر را تقویت کنیم و در این خصوص دستوراتی به روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی آبادان داده ایم .

وی با اشاره به اهداف بلندمدت مدیریتی خود گفت: راه اندازی ترمینال مسافربری بندر آبادان با هدف تقویت گردشگری دریایی در دو بخش درون مرزی و برون مرزی در زمره کارهای ماست که در این باره با بخش خصوصی مذاکراتی انجام داده ایم و روز شنبه ۲۴ مرداد ماه ۹۴ جلسه ای با یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهیم داشت.

وی درخصوص توسعه ی بندر آبادان با اشاره به موضوع اراضی موسوم به تانک فارم آبادان گفت : فعلا موضوع توسعه ی بندر تجاری آبادان مسکوت است و به نظر می رسد تمرکز بر راه اندازی و ایجاد و توسعه بندر تجاری اروندکنار در دستور کار قرار بگیرد که اگر این مهم رخ بدهد قطعا توسعه و حتی حفظ بنادر تجاری آبادان و حتی خرمشهر در درازمدت غیر منطقی خواهد بود.

سفاری در ارتباط با ترفیک موجود در محوطه اداره بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به محدودیت فضای موجود گفت : با سازمان منطقه آزاد اروند برای در اختیار گذاشتن بخشی از فضای موجود در پشت اراضی تانک فارم صحبت و پیشنهاد کرده ایم که خوشبختانه مورد استقبال این سازمان واقع شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به طرح تبدیل شناورهای چوبی و سنتی آبادان به فلزی و فایبرگلاسی گفت : هدف ما از ارائه این طرح افزایش ایمنی شناورهاست و برای عملیاتی شدن آن با مسوولان صندوق توسعه صادرات صحبت کرده ایم تا با ارائه تسهیلات به صاحبان لنج های چوبی ؛ مطابق قوانین و شروطی که تعریف خواهیم کرد مساعدت نمایند.

وی ادامه داد: کلیه برنامه ها و طرح هایمان را بر مبنای تولید اشتغال و استفاده از پتانسیل موجود در منطقه و بومی گرایی تمرکز کرده ایم و تعریف نموده ایم.

در ادامه این نشست خبری ؛ خبرنگار اروندپرس با طرح موضوع بیمه شناورها و وضعیت امنیت در آبراه خورعبدالله ؛ خواستار توضیحاتی در این باره شد که مهندس سفاری پاسخ داد:ما بیمه ایران را که دارای نمایندگی و دفتر در اداره بنادر و دریانوردی آبادان می باشد را به شناورها توصیه کرده ایم که البته فقط جنبه ی پیشنهادی دارد و ضاحبان شناورها مختارند از شرکت های بیمه دلخواه نیز استفاده نمایند. در خصوص امنیت آبراه نیز طی جلساتی که با فرمانداری ویژه آبادان داشتیم توصیه های لازم به نیروهای خدوم دریابانی صورت گرفته است و مسوولیت امنیت آبراه بر عهده ی دریابانی است.

وی در خصوص ایجاد بندر و تاسیسات بندری در اروندکنار اظهار داشت با راه اندازی آن ؛ درجه اهمیت بنادر آبادان و خرمشهر کاسته می شود. اروندکنار به دلیل نزدیکی به دهانه خلیج فارس و فضای زیادی که دارد این پتانسیل را در خود دارد که از  اهمیت بنادر آبادان و خرمشهر پیشی بگیرد.

وی درباره لایروبی اروندرود نیز گفت : برنامه های جدی در این خصوص داریم و مسوولیت لایروبی و پاکسازی این آبراه بر عهده اداره بنادر و کشتیرانی خرمشهر گذاشته شده است که در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و بزودی سه شناور مغروقه موجود در حوزه استحفاظی آبادان در برنامه های اجرایی قرار دارند.

مهندس سفاری در مورد میزان حجم صادارات غیرنفتی از بنادر آبادان هم گفت : سال گذشته علیرغم وجود رکود اقتصادی ؛ حدود ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی ؛ تره بار ؛ خشکبار ؛ ماهی و میگو و احشام زنده داشته ایم که افزایش ۳۰ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل تر نشان می دهد.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری آبادان در بخش توجه به موضوع گردشگری و ایجاد جاذبه های بندری به ایجاد رستوران بر روی اسکله بازار ماهی فروش ها در آبادان اشاره کرد و گفت : شهرداری آبادان برای چند روز تعطیلات نوروزی که رستورانی توسط بخش خصوصی بر روی اسکله راه اندازی شده بود تقاضای ۹۰ میلیون تومان نموده بود که  منجر به تعطیل شدن رستوران شد که جا دارد مسوولان شهرداری در این زمینه پاسخگو باشند.همچنین در حال حاضر کشتی مسافرتی بزرگی به دستور مقام قضایی در بندرگاه ما متوقف شده و اجازه حرکت ندارد که فارغ از علل موجود ؛ باعث شده که اسکله ما اشغال بشود که خواهش بنده همکاری مسوولان ذیربط برای حل این موضوع در اسرع وقت می باشیم.

مهرداد معماری /پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی