آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱
خرداد

از ماجرای بریدن شبانه ی درختات در آبادان که بعد از کلی حرف و حدیث ؛ بشکلی کاملا ماستمالیزه شده عبور کردیم حالا نوبت به حذف غیر فنی میادین در آبادان شده است.

به گزارش اروندپرس؛ شهرداری آبادان چندی است که اقدام به حذف فیزیکی دو فلکه در محدوده ی کوی قدس و کفیشه نموده است که موجب اعتراضات زیادی شده است.

البته اعتراضات مردم آبادان به عملکرد مسوولان همواره در تاکسی ها و آرایشگاه های مردانه و بتازگی در فضای مجازی شنیده می شود و متاسفانه مردم این شهر بدلیل عدم اگاهی از حقوق شهروندی خود ؛ تا به امروز نتوانسته اند ماهیت اعتراضات خود را در فضای قنونی نظییر شکایت بردن به دادگستری یا مراجعه به بازرسی فرمانداری پیگیر و دنبال کنند.

محمد حویزاوی شهردار آبادان را باید فردی خود مختار و خود رای دانست چون بعید می دانیم تصمیاتی نظیر حذف فیزیکی میادین و یا قطع بی رویه و نامتعارف درختان در بلوارها ؛ نتیجه ی نشست های مشورتی درون سازمانی یا مثلا شورای ترافیک باشد چون در حال حاضر در ایستگاه ۵ میدان حذف شده است اما دور برگردانی که چند متر بالاتر احداث شده آسفالت نشده و باعث صدمه دیدن خودروهای شهروندان شده است.

۳۰
خرداد

نتایج انتخابات شورای شهر آبادان همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

انتخابات شورای شهر آبادان پس از سپری شدن بیش از سه هفته هنوز در کش و قوس تایید یا ابطال است. البته احتمال اینکه این انتخابات ابطال بشود در حد صفر و غیر ممکن است اما جابجایی جزیی میزان آرا و در نهایت احتمال قرارگرفتن یکی از منتخبین علی البدل در فهرست اعضای اصلی و به تبع آن سقوط یکی از منتخبین اصلی دور از انتظار نیست.

 

 

نتایج انتخابات شورای شهر آبادان در ظهر روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بشکل غیر رسمی در فضای شبکه های اجتماعی  منتشر شد و همان هم باعث شد تا همه ی ۱۶۵ کاندیدای حاضر بجز آن ۹ نفر که گفته می شود برنده ی انتخابات هستند ؛ اعتراضات گسترده ای را خطاب به متولیان و مجریان انتخابات در آبادان ابراز بدارند که در این بین سهم سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از حیث انتقادات و اعتراضات ؛ بیش از دیگر متولیان اجرایی انتخابات بود!

۲۵
خرداد

هنگامی که پای صحبت های قدیمی های شهر آبادان می نشینی ؛ توصیف شهری را می شنوی که انگار مدینه ی فاضله ای بوده در میان شهرهای کشور ! آیا این شنیده ها واقعیت دارد؟

آبادان ؛ شهری است نو بنیاد که با آمدن پالایشگاه در این شهر ؛ بر سر زبان ها افتاد. انگلیسی ها در ساختن این شهر نقش بسزایی داشتند. آنها شهری را بنیان گذاشتند که در ایران نمونه شد. اما آیا با تمام این اوصاف ؛ آبادان پیش از انقلاب شهری گل و بلبل بود؟ آیا در این شهر کوچه های خاکی وجود نداشت؟ آیا در آن آبادان ؛ همه خوشبخت بودند؟ فقیر وجود نداشت ؟ کودکان کار وجود خارجی نداشتند؟ آیا شهروندان آبادانی در ناز و نعمت بسر می بردند یا انکه تنها بخشی از شهر و ساکنانش در ناز و نعمت بودند؟ اینها پرسش های مهمی هستند که باید بدنبال پاسخ صحیح و قانع کننده ای بود.

۲۵
خرداد

تئاتر در آبادان مسبوق به سوابق نیک و درخشانی است. بعضی ها معتقدند که یکی از کارگزاران شیخ خزعل تا قبل از روی کار آمدن رضاخان، در نزدیکی اداره گمرک امروزی آبادان، تماشاخانه ای تاسیس کرده بود و هنرمندانی به بازی های شعبده و نمایش مشغول بودند.

البته با توجه به نوع ساخت باشگاه ها و سینماهای متعلق به شرکت نفت کاملاً مشهود است که از این سالن ها به عنوان آمفی تئاتر نیز استفاده می شد.

با ذکر این نکته که قدمت سینماهای آبادان به جنگ جهانی دوم برمی گردد و دلیل ساخت ؛ استفاده ی افسران عالی رتبه ارتش و کارکنان شرکت نفت انگلیس بوده است. «شهید علی صیادی» هنرمندی بود که با تشکیل گروه تئاتر در آبادان در سالهای ۴۰ و ۴۱ فعالیت های مستمری را آغاز کرد.

نعمت الله لاریان، محسن حاتمی نژاد، بیژن افکار، بهمن عیوق، مجید زارعکار از هنرمندانی بودند که با وی همکاری نزدیکی داشتند.

 

۲۵
خرداد

سازمان منطقه آزاد اروند با هدف رشد و توسعه ی شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شد. از سال ۱۳۷۴ که این سازمان پای به عرصه وجود گذاشت ؛ مسوولان وقت این سازمان اصرار داشتند که به مردم منطقه بقبولانند که اینجا منطقه آزاد صنعتی است و نه تجاری.دلیل این امر هم این بود که کسی به فکرش خطور نکند که املاک و دارایی های غیرمنقول خود را نوعی سرمایه گذاری ارزیابی کند. حتا این سازمان در ابتدا محدوده ای با عرض ۵ کیلومتری برای خود ترسیم کردند تا منطقه آزاد اروند را کسی جدی  نگیرد.

منطقه آزاد

با آمدن دولت تدبیر و امید ؛ از این منطقه رونمایی تازه ای صورت گرفت و کل آبادان و خرمشهر را شامل شد و بحث حاکمیت آن نیز جدی شد.

۲۵
خرداد

محمد حویزاوی شهردار سابق خرمشهر و شهردار فعلی آبادان است. او در خرمشهر توسط شورای این شهر کنار گذاشته شد و بعد از مدتی با چراغ سبز یکی از نمایندگان فعلی آبادان و فرش قرمز ده تن از اعضای شورای شهر آبادان ؛ در کمال ناباوری سمت شهرداری آبادان را تصاحب شد.

حویزاوی از اهواز شارژ شده و متعلق به آن دیار است. او محصول لابی افراد قدرتمند مستقر در اهواز است اما حالا سکان دار آبادان است. شهری که شهردار شدن در آن کار چندان دشواری نیست. آبادان پیش از این نیز شاهد حضور شهردارانی از همین قسم بوده است.

۲۵
خرداد

شورای شهر آبادان را دوست نداریم برای اینکه این شورا با مردم آبادان قهر بوده اند.

۲۵
خرداد

از سال ۱۳۱۷ شمسی به بعد ،تیم های طوفان، میهن،روئین تن، شاهپوری،نادری،فرهنگ، آزادگان،ایروان(ارمنی ها) در دو تیم کارگران و کارمندان ادغام شدند تا در حیطه فوتبال فقط سه تیم کارگر،کارمندان و راوز(خارجی ها) به فعالیت خود ادامه دادند که تیم کارگر سر آمد آنان گردید.

۲۵
خرداد

شهر آبادان با دارایی های بسیارش در زمره ی فقیرترین شهروندان جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اروندپرس ؛ شکاف و اختلاف طبقاتی بویژه پس از ظهور منطقه آزاد اروند بیش از پیش در این شهر جنگ زده نمایان شده است.

 

تولد سازمان منطقه آزاد اروند که گمان می رفت برای روشنای افق ۱۴۰۰ شهرهای آبادان و خرمشهر باشد با گذشت دو دهه فعالیت ؛ جز کشاندن پای طبقه متوسط آبادان که غالبا کارمند می باشند به دایره ی فقر ؛ ره اورد دیگری نداشته است. طبقه ای که پس از باز شدن بیش از پیش چتر حاکمیتی سازمان منطقه ازاد اروند به یکباره زیر سنگینی مضاعف هزینه های مسکن کمر خم کرد و استخوانش شکست.