آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

مردم خوزستان به افراطیون رای ندادند

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۳۶ ق.ظ
مردم خوزستان به افراطیون رای ندادند
 
ریس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان خوزستان گفت: مردم خوزستان به اصولگرایان افراطی رای ندادند.
 
محمد کیانوش‌راد  با اشاره به وضعیت انتخابات در خوزستان گفت: اکثر کاندیداهای شناخته شده و رای‌آور ما، توسط هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان ردصلاحیت شدند و در شرایط دشواری به انتخابات ورود کردیم. نماینده اهواز در مجلس ششم با بیان اینکه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان خوزستان به آیین‌نامه نحو معرفی کاندیدا‌ها پایبند بوده است، متذکر شد: اگر در حوزهٔ شهرستان، دوستان اصلاح‌طلب از کسی به صورت اجماعی و حداکثر حمایت کردند یا ترجیح دادند سکوت کنند و کاندیدایی معرفی نکنند، ما نیز به‌‌ همان نظر عمل کردیم.

 

او افزود: در چهار حوزه یعنی، شوشتر، ایذه، دشت آزادگان و مسجد سلیمان به دلیل رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب و عدم امکان رقابت، ما از کاندیدایی حمایت نکردیم و سکوت کردیم اما در شش حوزه یعنی دزفول، شوش، اندیمشک، شادگان، خرمشهر، آبادان، با توجه به نظر اصلاح‌طلب‌‌ همان شهر‌ها، افرادی را به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب معرفی کردیم

کیانوش‌راد تصریح کرد: در چهار حوزه اهواز، ماهشهر، بهبهان، رامهرمز، به دلیل اختلاف میان دوستان اصلاح‌طلب، شورای استان تصمیم گیری کرد که نتایج این تصمیم گیری هم قابل دفاع است. مسئله مهم آن است که در خوزستان نمایندگان و کاندیداهای افراطی نتوانسته‌اند به مجلس راه یابند، این یعنی‌‌ همان حداقل و کف خواسته‌ای که ما برای شکل دادن به مجلس دهم دنبال آن بوده‌ایم، شاید از منظر توجه به لیست، به نظر بیاید در خوزستان موفقیت کم بوده است، اما نگاهی به برخی از استان‌ها نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان در خوزستان موفق بوده‌اند.

او ادامه داد: اگر برخی رفتارهای غیرتشکیلاتی صورت نمی‌گرفت و برخی از کسانی که از آنها انتظار حمایت وجود داشت، حمایت می‌کردند، وضع ما در خوزستان بهتر از این هم می‌شد. در خبرگان هم یک نفر را با رای قاطع و تعیین‌کننده اصلاح‌طلبان به مجلس فرستادیم که این موفقیت کمی نیست؛ چیزی که اصولگرایان در استان انتظار آن را مطلقا نداشتند و با ناباوری شاهد موفقیت اصلاح‌طلبان بودند. البته برخی، وجود ِانتقادهای به دستگاه‌های اجرایی در استان را، در این وضعیت بی‌نقش نمی‌دانند که در جای خودش باید بررسی شود.

کیانوش‌راد یاودآور شد: با حذف تندرو‌ها در استان، مثلا در آبادان و اهواز و اندیمشک و احتمالا در ماهشهر، اکثریت فعلی منتخبان از نیروهای مستقل، معتدل و حامی دولت هستند و از این جهت موفقت خوبی در استان رقم خورده است. در چند سال گذشته مکرار این فرضیه را مطرح کرده‌ام که در استان‌های قومی، برای عبور از گرایش‌های افراطی قومی، باید گرایش‌های سیاسی را تقویت کرد و حتی اگر فرض کنیم، توسعه سیاسی گاهی هزینه‌هایی دارد، در استان‌های قومی پذیرش هزینه بیشتر در مسایل سیاسی قابل توجیه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری اینکه برخی نیروهای قدیمی و صاحب منصبانِ انتصابی خوزستانی همیشه به دنبال غیر سیاسی کردن استان بوده‌اند؛ ابراز داشت: این کار استدلال ِ ساده اندیشانه‌ای است که تصور می‌کنند توسعه‌نیافتگی خوزستان به دلیل ان است که فعالان خوزستانی درگیر مسایل سیاسی هستند و از همگرایی استانی غفلت می‌کنند. اتفاقا این نظریه به صورتی غیر مستقیم، قوم‌گرایی را در استان تقویت کرده است، اما باید گفت نیروهای سیاسی و خصوصاً مردم اهواز با رای سیاسی خویش، لیست امید را به مرحله دوم کشاندند.

او اضافه کرد: رشد جریان‌های سیاسی ملی در خوزستان، باعث همگرایی ملی، و کاهش قوم‌گرایی و دسته‌بندی‌های طایفه است. رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خوزستان با بیان اشاره به شعار «نه قومیت، نه فامیل، نه منطقه، نه قبیله، رای فقط اصلاحات» به عنوان شعار اصلاح طلبان خوزستانی، گفت: لیست امید در اهواز به عنوان مرکز استان، شگفتی‌آفرین بود. سه کاندیدایی که کمترین فعالیت تبلیغاتی داشتند و در آخرین روز از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شدند با استقبالی شبیه لیست تهران مواجه شد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم تصریح کرد: اهواز شبیه تهران عمل کرد و سه کاندیدای کمتر شناخته شده را بدون تبلیغات متعارف به دور دوم رساند و این از تدبیر و دقت و تلاش اصلاح طلبان مرکز استان است. مردم اهواز نشان دادند به اصلاحات امید دارند لذا امیدواریم در دور دوم نیز مردم مثل دور اول به کاندیداهای لیست امید رای دهند. در اهواز و بهبهان لیست کاندیداهای امید تعین‌شده است و‌‌ همان است که در دور اول حمایت کرده‌ایم.

کیانوش‌راد افزود: در حوزه‌های انتخابی ایذه، ماهشهر، مسجد سلیمان، و یک نفر از آبادان هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است و در انتظار اعلام نظر اصلاح‌طلبان شهرستان‌های ایذه، ماهشهر، مسجد سلیمان، و ابادان هستیم. رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان با یادآوری اینکه مردم خوزستان به اصولگرایان افراطی رای ندادند و به افراطی‌ها نه گفتند، این عملکرد را پیروزی بزرگی توصیف و خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات به نفی روش‌ها و شیوه‌های گذشته اصولگرایان رای منفی دادند. طرد اصولگرایان افراطی و نفی مخالفان برجام، معیاری برای انتخاب مردم بود و در دور بعد موج حمایت از دولت بیشتر هم خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی