آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

گزینه های بومی شهرداری آبادان

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۸ ب.ظ

اگر انتخابات شورای شهر آبادان به فرجام برسد و چرخ و فلک بازشماری های چندباره این انتخابات از حرکت بایستد باید منتظر چرخ و فلکی دیگر به نام انتخاب شهردار باشیم.

به گزارش اروندرس؛ این که شهردار آبادان بومی باشد یا غیر بومی ؛ موضوع بسیار مهمی است چرا که بومی بودن ( به معنای اهلیت داشتن در این شهر) موجب خواهد شد که شهردار زمان بیشتری را در آبادان بگذراند برخلاف تا به امروز که در مراجعه ی به شهرداری می شنویم که شهردار هنوز از اهواز نیامده! بنابراین انتخاب یک شهردار بومی و ساکن در شهر ابادان علاوه بر موردی که گفته شد ؛ نوعی توجه مضاعف و تعصب بومی بودن و یا آبادانی بودن را هم در شخص شهردار تقویت می کند.

اگر شهردار آبادان ؛ آبادانی باشد یقینا شهر و تک تک محله ها را می شناسد و بخاطر علق و الفتش با مردم شهر ؛ خود را موظف به ساماندهی کوچه ها و محلاتی خواهد کرد که همچنان از دید شهردار مرکزی و شهرداران مناطق مغفول مانده اند.

شهردار بومی ؛ شهرداران مناطق را نیز از بین بومی ها انتخاب کند

وقتی شورای شهر آبادان ؛ به شهردار بومی معتقد باشد باید از شهردار منتخب توقع داشته باشد که شهرداران مناطق را نیز از بین نیروهای باتجربه ؛ متخصص و بومی شهر انتخاب کند. انتخاب شهرداران مناطق ؛ نکته ی مهمی در ارزیابی های بعدی از شهرداری مرکزی است. اگر شهرداران مناطق ؛ بومی نباشند و ضمنا اختیار عمل هم نداشته باشند و نتوانند حتی یک چاله ی وسط خیابان را در اسرع وقت شناسایی و ترمیم کنند ؛ این شهردار مرکزی است که چوبش را خواهد خورد. همین الان در تمامی مناطق شهری آبادان چقدر موارد خرابی در آسفالت کوچه و خیابان می بینیم که سال هاست ترمیم نشده اند. شهرداران مناطق مگر نباید در منطقه خود گشت بزنند و خرابی ها را رصد نمایند؟ کم کاری از کجاست؟

گزینه های بومی شهرداری آبادان

شهر آبادان نیازمند نگاهی علم محور و در عین حال با تجربه و پرانرژی است. در بین نیروهای متخصص و متعهد و کاردان بومی حاضر در شهر ؛ چه کسانی شایسته ی شهردار شدن می باشند؟ آیا اینکه برخی بدنبال این هستند که فرد مورد علاقه ی خود را از محیط هایی غریب با امور شهرداری و خدمات گسترده ی آن ؛ به مجموعه ی اعضای شورای شهر آتی تحمیل کنند کاری بس ناشایست و در عین حال تداوم همان توهین های چندین و چندساله در این موضوع است. توهین هایی که علنا و عملا شعور شهروندان آبادانی را مورد هدف قرار دادند تا جایی که شنیده می شود که برخی علنا به آسانی شهردار شدن در آبادان اشاره می کنند و آبادانی ها را بی توقع و خاموش ارزیابی می کنند! و یا برخی بادمجان دور قاب چین های همشهری خودمان که نقشی بی بدیل و البته سخیف در ارج نهادن و بزرگ کردن شهردارهایی داشتند که به هیچ وجه در حد و اندازه ی آبادان نبوده و نیستند. بنابراین ابتدا باید به تجمیع آرایی روشن دست یافت که اصولا چه تعداد گزینه ی بومی شایسته در شهر آبادان داریم که مناسب عنوان شهردار شدن هستند. آن گاه با اتکال به دیدگاه های مردمی ؛ دایره ی انتخاب اصلح این مهم را توسعه دهیم و در نهایت به انتخاب شهردار بپردازیم. آن هم شهرداری که برنامه محور و متعصب و کاردان باشد و پایگاه مردمی نیز داشته باشد.

قطع به یقین گزینه های بومی فراوانی می توان بعنوان کاندیداهای سمت شهرداری آبادان نام برد و حتما اعضای تازه نفس شورا بر این اسامی تمرکز خواهند کرد. ضمن انکه شورای جدید باید از اتفاقات بی سابقه و محیرالعقول شورای چهارم مخصوصا در سکانس های معروف و بیادماندنی استیضاح ؛ اهدا تندیس مدیریت برتر و انتخاب شهردار جدید ؛ به میزان کافی درس عبرت گرفته و اولین قدم خود را محکم بردارد و مرعوب فشارهایی که از همینک آغاز هم شده اند نشوند و گزینه هایی را دنبال کنند که به صلاح شهر و مردم آبادان باشند نه به مراد کسانی که خود را وکیل و وصی شهر می دانند.

رسانه اجتماعی اروندپرس 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی