آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

آبادان و خرمشهر را واقعی ببینید

جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ب.ظ

شهرهای آبادان و خرمشهر صاحب جذاب ترین و بی نظیرترین مناظر طبیعی هستند. گویی نقاش جهان نگاه ویژه ای به این جا داشته . وجود سه رودخانه ی دائمی آب شیرین در شهرهای آبادان و خرمشهر و وجود چند صد هکتار نخلستان های سرسبز و بلند و هنرنمایی مرغکان  در انهار زیبای روستاهای این دو شهر چنان صفایی بدین نقطه داده که چشم هر بیننده ای را خیره و وجودش را به وجد می آورد.

آبادان

در کنار این مواهیب طبیعی  باید به دیگر جاذبه های منحصر بفرد منطقه نیز اشاراتی نماییم که گل سرسبد آن ها یادمان شهدا و موقعیت های عملیات های بزرگ و افتخارآفرین می باشد.شما وقتی وارد خرمشهر می شوید انتظار دارید با چه مناظری روبرو بشوید؟ آیا ورودی این شهر نشانه یا نشانه هایی از مقاومت ۴۵ روزه را در معرض دید قرار می دهد؟ به آبادان که وارد می شوید چطور ؟ در کنار رودخانه های بهمنشیر ؛ کارون  و اروند رود که قرار می گیرید چند طرح جذب گردشگر به ذهنتان خطور می کند؟ تا بحال چند بار به اطرافیان گفته اید که اگر جای فلان مسوول بودم چنین می کردم و چنان؟ آیا غیر منطقی نیست که در این دوشهر شاهد بلوارهایی باشیم که از تشنگی و بی آبی له له می زنند؟

هنگامی که تفکر بسط و گسترش صنعت گردشگری نباشد همان می شود که امروز در شهرهای آبادان و خرمشهر شاهد آن هستیم. در کنار انبوهی از آبز شیرین قرار داریم اما دریغ از یک شهربازی آبی. در کنار انبوهی از اماکن مقدس دوران دفاع مقدس قرار داریم اما دریغ از یک موزه ی جنگ در آبادان. سال هاست که وعده می دهند که حاشیه ی اروند رود را به تفریحگاه تبدیل خواهیم کرد ؛ پس چه شد؟

متاسفانه همگی گمان می کنیم که وظیفه ی زیباسازی شهر بر عهده ی شهرداری است حال آن که اختیاردار انبوهی از ساختمان های نیمه مخروبه  در آبادان و خرمشهر به هیچ عنوان شهرداری نیست.چه کسی باید به شهرداری اجازه بدهد که ساختمان تخریب شده از جنگ مانده از سه دهه پیش را تعیین تکلیف کند؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی