آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۱
شهریور

اگر به فکر بهبود معیشت مردم و رونق شهرهای آبادان و خرمشهر هستنید، عنایت فرموده ما را به ۱۰ سال پیش خود بازگردانید.

۱۰سال می‌شود که زنگ آزاد شدن منطقه زر خیز آبادان و خرمشهر به صدا در آمده، دو شهری که کمتر ایرانی یافت می‌شود که به آنان سفر نکرده باشد و یا ربطی به این دو شهر نداشته باشد، شهری که اغلب ایرانیان یا بستگانی در آن دارند، یا بستگان انان در آن منطقه از میهن ما دفاع کرده و یا به واسطه وجود جنگ، یا شغل و یا هر دلیل دیگر در آن حضور داشتند.

منطقه-آزاد-اروند
در سال‌های پر فراز و نشیب جنگ تحمیلی ارتش بعث بر علیه کشورمان، این دو شهر در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل قرار گرفتند و هر کدام به اقتضای خود تا جای داشتند ترکش ,  وبمب و خمپاره نوش جان کردند و علاوه بر تن این خاک نحیف که زخم‌های بسیاری را در بر خود جای داد، مردان و زنان و کودکان و جوانان بسیاری از این خاک شهادت را پیشه کردند و جان خود را در مقابل خاک خود ناچیز دانستند ولی حاضر به ترک منزل و مأوای خویش نگردیدند.

۱۱
شهریور

 بلبل خرما (Pycnonotus leucotis) پرنده‌ای از خانوادهٔ خرمابلبلان است که در شمال عراق، جنوب ایران، افغانستان، پاکستان، شمال غرب هندوستان و شبه جزیرهٔ عربستان زندگی می‌کند. در تهران هم دیده شده است.که قطعا توسط مهاجرین جنگ تحمیلی به آن دیار رفته است !

بلبل آبادانی

بلبل آبادانی

بلبل خرما قدری از بلبل بزرگتر است. نر و ماده آن هم‌شکل است. سر و گلوی سیاه با لکه بزرگ سفید در ناحیه گونه، سطح پشتی قهوه‌ای روشن، سطح شکمی خاکستری چرک، پوشپرهای زیر دمی زرد نارنجی و دم سیاه با نوک سفید دارد. روی سر اثری از کاکل دارد.

۱۱
شهریور

 به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش آبادان ، سید سعید موسوی افزود:گروه ریاضی دبیرستان شهید بهشتی آبادان و خرمشهر (تیز هوشان) دانش آموز علیرضا محسنیان در بخش انفرادی مدال طلا را کسب کرد.

وی اظهار داشت:در بخش گروهی دانش آموزان علیرضا محسنیان ، مصطفی موسوی زاده ، حنیف میمندپور ، مهدی سعدونی و علیرضا مجتهد زاده مدال طلای مسابقات بین المللی پایا را کسب کردند.

وی افزود: گروه ریاضی دبیرستان شهید بهشتی طرح تحقیق علمی پژوهشی که با راهنمای استاد محمد طاهری اجرا شده است.

11

وی گفت:پس از بررسی به عنوان طرح برتر شناخته شده که در یکم شهریورماه سال جاری در دبیرستان علامه حلی تهران توسط گروه ریاضی ، دبیرستان شهید بهشتی اجرا شد.

۱۱
شهریور

: با ورود به سایت اطلاع رسانی شورای شهر آبادان به نشانیwww.abadan-shora.ird  اولا متوجه می شوی که این سایت آخرین بار در تیرماه به روزرسانی شده است و خبر تجلیل شورا از شهردار همچنان در راس خبرهای شورای چهارم است.

سال گذشته که شورای چهارم تشکیل شد برخی از اعضا از حضور در جلسه انتخاب شهردار به انحا گوناگون امتناع ورزیدند تا اینکه ایلخاص زاده فرماندار وقت آبادان با استفاده از نص صریح قانون اعضا را در سالن اجتماعات فرمانداری گرد هم آورد و در مراسمی که بیشتر شبیه به انتخاب مبصر کلاس بود در حالی که  آقای فرماندار سعی می کرد فضای کلاس داری در مدرسه را تداعی کند شهردار انتخاب شد و شیرازی بار دیگر سکاندار شهرداری آبادان توسط اعضای ۱۳ نفره شورا با ۹ رای موافق شد.

جلسه انتخاب شهردار در فرمانداری آبادان 1392
جلسه انتخاب شهردار در فرمانداری آبادان ۱۳۹۲

در بدو تشکیل شورای چهارم شاهد تشکیل دو گروه در این شورا بودیم.اگر بخواهیم نامی بر این گروه ها بگذاریم ” اکثریت ” و ” اقلیت ” مناسب ترین گزینه می باشد.

۱۱
شهریور

منطقه آزاد ؛ یکی از خواسته های دیرینه و آرزوهای اهالی آبادان و خرمشهر بود تا جایی که در دیدارهای مسوولان رده بالای نظام از شهر های آبادان و خرمشهر همواره از جمله خواسته های مردم اعلام و اعلان می شده است.

 منطقه آزاد اروند پس از سال ها مطالعه بالاخره  عملیاتی شد و نام منطقه آزاد تجاری – صنعتی را بر خود گرفت.از همان روزهای اول تلاش شد تا به مردم گفته بشود که منطقه آزاد اروند با ان چه در کیش موجود می باشد تفاوت های فراوانی دارد.

منطقه آزاد اروند با هدف ارتقای سطح تولید مصنوعات صنعتی از طریق ایجاد و گسترش شهرک صنعتی و صنایعی که بتوان صادرات را افزایش داد در محدوده ی باریکی از حاشیه رودخانه اروند رود به سمت شهرهای آبادان و خرمشهر شکل گرفت.

از آن موقع به بعد برخی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی با رایزنی های فراوان توانستند نظر دولت را جلب نموده تا امتیازات تازه ای به این منطقه داده بشود که ورود خودروهای خارجی از جمله ی آن ها بود.کم کم محدوده ی عبور و مرور این خودروها ابتدا به شعاع ۵۰ کیلومتر و بعدا صرفا با هدف راحتی تردد مسوولان به مرکز استان تا شعاع ۱۰۰ کیلومتر توسعه یافت.

۱۱
شهریور

یکی از شهروندان با ارسال این یادداشت نقدی بر پروژه های افتتاح شده در هفته دولت توسط شهرداری آبادان ارسال کرده است که با حذف برخی اظهارات  بعضا دوپهلو که کمکی به انتقال مطلب هم نمی کرد ؛ آن را منتشر کردیم و قطعا این حق را برای شهرداری آبادان برای پاسخگویی و دفاع از پروژه ی مورد بحث ؛ قائل می باشیم . بی شک در صورتی که شهرداری آبادان پاسخی بر این یادداشت ارائه ندهد ؛ این مطلب با همین کیفیت در سایت قابل دسترس خواهد بود.

نیوز-آبادان

امروز همزمان با  هفته دولت، و افتتاح میدانی طرح‌های مختلف در سطح کشور، [....] ، حال یا برای مردم یا [....]، این اتفاق رخ می‌دهد  که لزوم آن احساس شد تا چرایی ساخت این پروژه‌ها، واگذاری آن به پیمانکار و چگونگی نظارت و اعطای پایان کار به آنان مورد تأمل قرار گیرد.

۱۱
شهریور

فرماندار آبادان به مناسبت هفته دولت ؛ ضمن برشمردن مهمترین معضلات موجود شهرستان آبادان در بخش های مختلف ؛ خبرهایی داد که برخی از آن سال هاست از مسوولینی نظیر ایشان شنیده می شود که خب البته تا به امروز عملیاتی نشده اند مثل حل مشکل آب آشامیدنی مردم شهرستان آبادان.

شهبازی - فرماندار ویژه آبادان

شهبازی – فرماندار ویژه آبادان