آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

چه کسانی نگران لغو تحریم ها هستند؟

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ

آقایانی که امروز دلواپس و نگران از رفع تحریم ها هستند پیش خود چه فکر کرده اند؟ آیا با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین می شود؟ واقعا از مردمی که دلواپس نان شب هستند انتظار دارید دلواپس چیزهایی باشند که پس از صرف سیر و پر غذا به سراغ آدمیزاده می آید؟

تحریم های ظالمانه بر علیه ملت ایران ؛ چند سالی است بوسیله ی جامعه جهانی و به سرکردگی آمریکا به اجرا درآمده است. تحریم هایی که فقیر را فقیر تر و غنی را غنی تر کرده است. در این یادداشت بنا داریم گروه های مختلفی که نگران برداشته شدن این تحریم ها از روی دوش ملت ایران هستند را خدمتتان معرفی کنیم.

نیوز-آبادان

*نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اتهاماتش علیه ایران اعلام کرد که گزینه نظامی برای موفقیت مذاکرات درباره مساله هسته‌ای ایران لازم و ضروری است.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در موسسه بروکینگز درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: راه حل دیپلماتیک بهتر از گزینه نظامی است اما گزینه نظامی برای دیپلماسی لازم است. به همین دلیل باید تحریم‌های قدرتمند برای تحت فشار قراردادن طرف مقابل اعمال شود.

او ادامه داد: در مذاکرات با ایران گام‌هایی باید برداشته شود که از لغو بیش‌تر تحریم‌ها، جلوگیری کند زیرا در نهایت تحریم‌ها یکی از ابزار مهم و ضروری برای تلاش بین‌المللی در جهت نابودی بعد نظامی برنامه هسته‌ای ایران محسوب می‌شود. ما نباید فرض کنیم که تحریم‌های محکم‌تر و بیشتر نمی‌تواند ما را به توافق بهتری (با ایران) برساند.

*ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه هنوز توافقات مذاکرات گروه ۱+۵ در سوئیس وارد مرحله اجرایی نشده است، اظهار داشت: البته قرائت همین بیانیه و زمزمه‌های لغو تحریم‌های بین المللی شرکت‌های خودروساز خارجی را برای مطالعات اولیه وضعیت صنعت خودرو و افزایش حجم همکاری خود با صنعتگران ایرانی ترغیب می‌کند.
وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که با لغو تحریم‌ها منابع مالی در مسیر درستی هزینه نشود، افزود: نباید مانند گذشته به افزایش حجم واردات و مونتاژکاری بپردازیم بلکه باید تلاش خود را برای توسعه تولید و تکنولوژی متمرکز کنیم.

*محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ گفت: در داخل کشور اگر افراد دارای نظر نسبت به مذاکرات را به دو عده تقسیم کنیم عده ای مشهور به دلواپسان هستند و برخی از آنها تصور می کنند می خواهند مملکت را به فروش برسانند و عده ای هم معتقدند که بدون تفاهم کاری جلو نمی رود و همه چیز بدتر می شود.

وی ادامه داد: اینها که دلواپس هستند به دو نوع تقسیم می شوند یک نوع دلواپسی بنابر این است که به فرماندهان خود اعتماد داریم و دشمن را با وجود قوی بودن غیر قابل اعتماد می دانیم که این نوعی دلواپسی است و در زمان جنگ تحمیلی هم چنین چیزی وجود داشت؛ چرا که در آن دوران نیز به فرماندهان خود در جبهه ها اعتماد داشتیم و دشمن غیرقابل اعتماد بود. نوع دیگر دلواپسان اینکه کسی بگوید مملکت را می فروشند یا جاسوس هستند و یا در حال ذبح کشور هستند این ظلم است.برخی هم اظهار می کنند که اگر توافق نشود چیزی حل نخواهد شد.

* نهاد مشنوق ، وزیر کشور لبنان در سخنانی در اندیشکده آمریکایی «وودرو ویلسون» درباره رفع تحریم ها گفت: «رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران، این کشور را تشویق به مداخله در امور دیگر کشورها کرده و در نتیجه تنش های قومی در منطقه افزایش پیدا می کند.ما خواهان نجات خاورمیانه از خطر سلاح های هسته ای و جنگ افزارهای شیمیایی هستیم.آنچه که ما را در لبنان و جهان عرب نگران کرده است تهدید عینی یک ایران هسته ای نیست بلکه نگرانی ما این است که بعد از توافق هسته ای ایران رفتارهای فعلی خود را ادامه دهد.ما نگران این هستیم که با رفع تحریم های علیه ایران، پول و منابع مالی بیشتری از این کشور صرف مداخله در امور دیگر کشورها و در نتیجه افزایش تنش های قومی شود.»

*علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه جامعه اسلامی مهندسین که برگزار شد، در مورد سیاست‌های دولت برای دوران پس از تحریم اظهار داشت: با حذف تحریم‌ها هم مشکلات ما حل و فصل نمی‌شود چرا که ما قبل از تحریم‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو بوده‌ایم، لذا بعد از تحریم‌ها نیز اگر ما از این شرایط درس نگیریم مشکلات‌مان به‌صورت جدی حل نخواهد شد. ما در تیم اقتصادی دولت یازدهم هم‌عهد شده‌ایم که اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد و دوباره به آن شرایط بازگردیم.

*حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران :شکسته شدن تحریم‌های بیرونی و ایجاد تحریم‌های داخلی ذلت بیشتری برای کشور دارد، جنگ برای ما یک نعمت بود و تحریم‌ها نیز یک نعمت برای ما محسوب می‌شود، متأسفانه رفع تحریم ها نه تنها سازنده نیست بلکه موجب افزایش اسراف و اشرافی گری و ورود اجناس و کالاهای لوکس به داخل کشور می شود.

*حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری : من نه به عنوان معاون پارلمانی بلکه به عنوان یک شهروند از کسانی که دانسته یا ندانسته، همگام با رسانه‌های صهیونیستی از تلاش پرثمر دولت و اقداماتی که برای رفع مشکل تحریم توسط دولت انجام می‌شود، ابراز نگرانی می‌کنند و درخصوص تضعیف تیم مذاکره‌کننده مشغول به کارشکنی هستند و اگر زورشان برسد، چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، می‌پرسم آیا این کارها با آموزه‌های امام و رهبری و پیامبر اکرم(ص) سازگار است؟
انصاری با بیان این‌که برخی افراد فلاکت، اخم و غم را در چهره مردم راحت‌تر از شادمانی تحمل می‌کنند، تصریح کرد: کسانی که دست به قلم دارند، باید بعد رحمانی چهره پیامبر(ص) را تبلیغ کنند و به جای ابراز نگرانی از این‌که جوان‌ها فاسد شده‌اند و تذکر دادن هر روزه به دولت، بدانند که جوان‌ها از دین، قرآن و اسلام فاصله نگرفته‌اند، بلکه از امثال بنده فاصله گرفته‌اند و از برخی رفتارهای سختگیرانه و اسلام خشن که عده‌ای آن را ترویج می‌کنند.

برخی از اظهار نظرها را ملاحظه نمودیم اینک این پرسش ها مطرح می شود که آیا بین تلاش دولت یازدهم در سطح بین الملل با زیاده خواهی های برخی گروه های سرخورده ی داخلی رابطه ای می توان در نظر گرفت؟ آیا واقع مطلب آن است که این تحریم ها هیچ تاثیری بر اقتصاد خانوارهای ایرانی نداشته است؟ آیا بقول رییس جمهور که مخالفان داخلی برداشته شدن تحریم ها را ” دلال” می خواند ؛ عده ای از شرایط بی در و پیکر اقتصادی دوران تحریم (بازار سیاه) سودهای کلان برده و اینک نگران و دلواپس اند؟ آیا مقایسه ی دوره تحریم امروز ما با دوران پیامبر (شعب ابی طالب) کار درستی است و یا صرفا بخاطر بخشیدن روح تقدیس بدان صورت می گیرد؟ آیا ترس از اینکه دولتمردان ما در دوران پس از تحریم ها ؛ مست و لایعقل می شوند و نمی دانند با آن همه پول !!! چکار کنند بهانه ی خوبی برای دلواپسی است؟

این ها و صدها پرسش دیگر بیانگر آن است که موضوع تحریم ها بر خلاف رییس دولت دهم که آنها را کاغذ پاره ای بی ارزش می خواند اتفاقا خیلی هم مهم هستند و جامعه ی ایران امروز درگیر معضلات فراگیر اجتماعی از جمله فقر و گرسنگی و فساد شده است. کافی است قدری از پشت میز و تریبون فاصله بگیریم و فقط و فقط برای چند ساعت قدم به دریای جامعه بزنیم تا از مردم چیزهایی بشنویم که عرق شرم بر پیشانی مان شره کند.

آیا تحریم ها ؛ مستقیم و غیر مستقیم موجب گرانی بی حد و حصر نشدند؟ آیا نایاب شدن برخی داروهای حیاتی موجب مرگ بیماران نیازمند نشد؟ آیا گرانی دلار باعث گران شدن اجناس و کالاها نشد؟ آیا وارد نشدن کالاهای مرغوب موجب رشد کارگاه های تولیدی کالاهای نامرغوب نشد؟ آیا همین کالاهای نامرغوب و گران قیمت با جان مردم بازی نکرد؟ آیا بالا رفتن هزینه های زندگی ؛ سفره های قوت مردم را روز به روز  بی رمق تر و تهی تر نکرد؟ آیا گسترش فقر موجب بروز فساد گسترده نشد؟ آیا آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش پیدا نکرد؟ آیا آمار زندانیان مالی نظیر چک برگشتی زیاد نشد؟ آیا ….

آقایانی که امروز دلواپس و نگران از رفع تحریم ها هستند پیش خود چه فکر کرده اند؟ آیا با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین می شود؟ واقعا از مردمی که دلواپس نان شب هستند انتظار دارید دلواپس چیزهایی باشند که پس از صرف سیر و پر غذا به سراغ آدمیزاده می آید؟

قدری به امار واقعی جامعه توجه کنیم و به فکر نجات مردم از گرسنگی ؛ بیکاری و دهها معضل موجود باشیم.

قطعا وضعیت نابسامان اقتصادی امروز صد در صد نتیجه ی تحریم ها نبوده و نیست اما بپذیریم که طی این همه سال که نفت فروخته ایم و کالاهای مصرفی خریداری کرده ایم چه کسانی سود برده اند؟ آیا مولتی میلیاردرهای ۲۰ ـ ۳۰ ساله ی ما نتیجه ی بی ضابطه بودن عملکرد اقتصادی دولت های پس از انقلاب نبوده است؟

بررسی کنیم ببینیم و بدانیم و به مردم گزارش بدهیم که قاچاقچیان عمده در ایران چه کسانی هستند. وقتی سهم کالای قاچاق در اقتصاد ما رقم چشمگیری است  رسما اعلام کنیم که این پول های هنگفت به جیب چه کسانی سرازیر می شوند. رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام می کند :”سالانه از حدود ۱۶۰ میلیارد دلار تجارت کشورمان حداقل ۱۵ میلیارد دلار قاچاق است و باید با همکاری نهادهای مسئول کنترل شود اما متاسفانه کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد مرجوعی از مبادی دیگر وارد می‌شود.”این مبادی غیر قانونی کجا هستند که کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

در پایان می گوییم که مردم  کوچه و خیابان ؛ همان هایی که هزار درب بسته را می زنند تا شاید دست جوانشان  را بتوانند به کاری بند کنند ؛ همان خانواده هایی که در پرداخت هزینه اجاره بها ؛ از سر هر برج نفرت دارند ؛ همان خانواده هایی که دختر دم بخت خود را از ترس نداری و تهیه جهیزیه خانه نشین کرده اند و …. نگران این هستند که مبادا پس از رفع تحریم ها ؛ باز هم فقیرتر بشوند.

پایگاه خبری ـ تحلیلی آبادانی ها

نظرات  (۵)

سلام ممنون ...
اما باید به مردم و مسئولین دوباره یادآوری کرد نباید دوباره همین مشکلات بر سرمون بیارن ولو خیلی دارن کار میکنند ... و خیلی ها خواب تشریف دارند
  • پیمان حسن زاده
  • سلام دوست عزیز

    از وبلاگ ات خیلی خوشم اومده، یه جوراایی خیلی خاصه!

    برای همین دوست داشتم اگه شما هم مایل باشی با هم تبادل لینک کنیم

    اگه دوست داشتی بیا اینجا پیام بده تا لینک ات رو بذارم

    http://jabehpizza.ir/#!/contactus

    البته قبلش شما هم لینک منو با اسم جعبه پیتزا و آدرس: www.jabehpizza.ir بذار اگه دوست داشتی

    درضمن من تو کار جعبه پیتزا و طراحی و چاپ هستم

  • محمدحسین جوادی
  • وبلاگ خیلی مفید و جالبی دارید.استفاده کردیم.
    لطفا به وبلاگ منم سری بزنید.فقط نظر یادتون نره.
    باتشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی