آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

شهردار آبادان ؛ گروهی کوچک با گوش های بسته !

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۴۴ ب.ظ

از ماجرای بریدن شبانه ی درختات در آبادان که بعد از کلی حرف و حدیث ؛ بشکلی کاملا ماستمالیزه شده عبور کردیم حالا نوبت به حذف غیر فنی میادین در آبادان شده است.

به گزارش اروندپرس؛ شهرداری آبادان چندی است که اقدام به حذف فیزیکی دو فلکه در محدوده ی کوی قدس و کفیشه نموده است که موجب اعتراضات زیادی شده است.

البته اعتراضات مردم آبادان به عملکرد مسوولان همواره در تاکسی ها و آرایشگاه های مردانه و بتازگی در فضای مجازی شنیده می شود و متاسفانه مردم این شهر بدلیل عدم اگاهی از حقوق شهروندی خود ؛ تا به امروز نتوانسته اند ماهیت اعتراضات خود را در فضای قنونی نظییر شکایت بردن به دادگستری یا مراجعه به بازرسی فرمانداری پیگیر و دنبال کنند.

محمد حویزاوی شهردار آبادان را باید فردی خود مختار و خود رای دانست چون بعید می دانیم تصمیاتی نظیر حذف فیزیکی میادین و یا قطع بی رویه و نامتعارف درختان در بلوارها ؛ نتیجه ی نشست های مشورتی درون سازمانی یا مثلا شورای ترافیک باشد چون در حال حاضر در ایستگاه ۵ میدان حذف شده است اما دور برگردانی که چند متر بالاتر احداث شده آسفالت نشده و باعث صدمه دیدن خودروهای شهروندان شده است.

 

آیا در مجموعه ی شهرداری آبادان و یا اصلا پلیس راهنمایی و رانندگی این شهر فردی متخصص وجود ندارد که بگوید پیش از انسداد یک مسیر ؛ باید مسیر جایگزین احداث بشود؟

در خصوص حذف فیزیکی میدان ایستگاه ۵ کوی قدس ؛ شهردار آبادان بسیار ناشیانه عمل کرده و کافی است شما خواننده ی محترم شخصا از این فکر بکر !!! جناب شهردار بازدیدی داشته باشید تا پی به عمق بی تدبیری ببرید.

اما در کفیشه اوضاع بسیار بغرنج تر است. فلکه کفیشه یکی از معدود میادین کشور است که در یک سه راهی احداث شده است و قدمتی به موازات احداث شهر آبادان دارد. تا چندسال پیش یک منبع بزرگ آب ( تانکی) در آن خودنمایی میکرد که همراه با تانکی ابوالحسن و یک تانکی در انتهای خیابان یک احمدآباد جمع آوری شد. تدبیر محمد حویزاوی شهردار فعلی آبادان بر آن بوده که این میدان کلا حذف شده و به بلوار ملحق بشود غافل از اینکه نزدیک ترین دوربرگردان به این ساخته ی جناب شهردار روبروی دبیرستان ابن سینا یعنی در حوالی ورزشگاه است! یعنی اگر کسی از سوی میدان طیب وارد بلوار مرحوم دهداری بشود و بخواهد وارد جهاد کشاورزی و یا حتا بازار کفیشه بشود باید بیش از یک کیلومتر طول بلوار را طی کند تا بتواند دور بزند و پس از طی همین مقدار به جهاد کشاورزی یا بازار کفیشه برود!!!

بنظر شما اینگونه تصمیمات نابخردانه از سوی شهردار که متاسفانه به حساب مجموعه ی خدوم و دلسوز شهرداری آبادان نیز نوشته می شود در کجا اخذ شده است که اینگونه راه را بر آمد و شد آسان تر مردم شهر ؛ با سختی همراه کرده است؟ آیا شهردار و گروه کم تعداد اتاق فکرش به این موضوع فکر نکرده اند که  با بستن میدان کفیشه و حتا قرار ندادن یک دوربرگردان تکلیف معیشت بازاریان این محله و ایضا آن همه تعمیرگاه های اتوموبیل چه میشود؟

آیا شهردار تا بحال به داخل محلات سری زده است تا اوضاع وخیم آسفالت و معابر داخل کوچه ها را نیز مشاهده کند؟ آیا ایشان فکر نکرده اند که برای جاگرفتن در دل مردم باید بفکر ساماندهی جلوی درب خانه های مردم بود نه هزینه کردهای نابخردانه در حذف فلکه هایی که کمترین نقش در روان سازی آمد و شد مردم دارند؟

آقای شهردار و آن گروه کم تعداد مثلا مشاورانش بدانند که با این حرکت های نمایشی ؛ نمی شود به مردم گفت که ما داریم کارهای عمرانی می کنیم.

اعضای شورای شهر کجا هستند که این همه بی نظمی و رفتارهای خودسرانه را ببینند و به مردم گزارش بدهند؟ سید فیاض موسوی کجاست که بگوید آیا این همان شهرداری است که مناسب شهر بین المللی آبادان است؟ مگر شما نبودید که می گفتید ما شهرداری می خواهیم که مناسب شهر بین المللی آبادان باشد! آیا از نظر شما آبادان بین المللی است؟ کدام خیابان این شهر در حد یک شهر درجه سه است که اینک با لفاظی های مکرر آب به زیر پوست مردم شهر تزریق می کنید.

شورای شهر آبادان این روزها در چه حالی است که نه بویی دارد و نه خاصیتی. چرا صدایی از ان شنیده نمی شود؟ آیا جز این است که اینان با سکوت معنادار خود عرصه را برای تاخت و تاز محمد حویزاوی و حامیانش فراهم نموده اند تا بی توجه به شورا که حق قانونی مردم آبادان است هرگونه که بخواهد عمل کند و هرجور که صلاح می بیند این و آن مخالف خودش را برکنار نماید.

رسانه اجتماعی اروندپرس با تاکید بر لزوم احترام به حق و حقوق شهروندان آبادانی ؛ از سه نماینده ی ساکت شهر نیز می خواهد که به سکوت خود پایان داده و به وضعیت شهرداری آبادان ورود کنند.همچنین از فرمانداری ویژه آبادان – کما فی السابق – می خواهیم که اطلاعرسانی کند که آیا این تغییرات عمده که موجب نارضایتی عمومی شده است در شورای ترافیک شهرستان مورد تایید قرار گرفته است یا خیر؟

رسانه اجتماعی اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی