آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۲۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

اگر این روزها از کسی شنیدید که بخواهد حماسه ی قانونی نمودن اخذ پول های هنگفت به نام آلایندگی هوای آبادان و به کام شهرداری را به نام خود ثبت کند به او بگویید زحمت نکشید چون قبلا در دفترخانه ثبت شده است !

سال هاست که پالایشگاه نفت آبادان چون نگین و مدالی بر سینه ی شهر آبادان خود نمایی می کند و هر جا که نامی از آبادان  باشد نام پالایشگاه هم بدنبال اوست. با تمام این احوال ؛ سال های مدیدی است که این بزرگترین پالایشگاه کشور که زمانی بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه نیز بود در عمران و آبادانی شهر خنثی بوده و اهالی آبادان از خود می پرسند که وجود این تاسیسات عظیم که نقش بسزایی در پیشرفت اقتصادی و تامین کننده بخش بزرگی از افتخارات اقتصادی و بودجه و اعتبار این مملکت دارد به چه دلیل خودرابومی این شهر نمی داند و قدم های موثری در جهت بازسازی و عمران شهری بر نمی دارد. همین چند سال پیش بود که شهرداری آبادان با کمک و حمایت نمایندگانش در مجلس شورای اسلامی غزمش را جزم نمود تا سهم سازندگی و اثرگذاری این واحد بزرگ اقتصادی را در رشد و توسعه ی شهری و به تبع آن ایجاد و به ثمر رساندن پروژه های عمرانی ؛ علنی و آشکار سازد.

نیوز-آبادان

۳۱
ارديبهشت

اگر مصمم وبا شناخت در این انتخابات شرکت کنیم به علت کثرت نفرات ؛ فضا برای دلال ها تنگ شده و به حاشیه خواهند رفت.

با همه ی امیدواری به انتخابات ولی نگران بود. می گفت شاکله کار و مجریان سالم هستند اما از مدت ها پیش کارهایی در شرف  انجام است که محتمل است زر و تزویر کار خود را بکند! این که همت بعضی از رای دهندگان ضعیف یا متفرق باشد و خدای ناکرده کسانی با تکیه بر اسپانسرهای مالی به مجلس نفوذ و راه یابند .

cyljdpv4jmnsch1fbio9

۳۰
ارديبهشت

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند تعریف سازوکاری جدی و اثرگذار برای تامین امنیت سرمایه ی کنسرت گذاران می باشد نه آن که با ابراز نظرهای عمدتا شخصی ؛ درب سالن را ببندد و جوابگوی هزینه ها هم نباشد.

جبههٔ پایداری انقلاب اسلامی معروف به جبههٔ پایداری، جبهه‌ای سیاسیِ است که در سال ۱۳۹۰ عده‌ای از اصولگرایان و برخی اعضای پیشین دولت احمدی‌نژاد تشکیل دادند.

نیوز-آبادان

۳۰
ارديبهشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند موافقت کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان خانه ملت با تقاضای ۸ نفر از نمایندگان برای «تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند» موافقت کردند.

منطقه-آزاد-اروند

۳۰
ارديبهشت

تخلفات زیست محیطی درخوزستان باهیچ منطقی قابل توجیه نیست.

مسعودکنعانی فعال اجتماعی و محیط زیست خوزستان در واکنش به اظهارات خانم ابتکار در رابطه با زمان مورد نیاز برای حل مشکل ریزگردها اعلام داشت:

متأسفانه تاکنون شاهدحرکتی درخور و متناسب از سوی مسئولان ذیربط در جهت سامان بخشی به امور زیست محیطی نبوده ایم.
به گزارش نیوزآبادان ؛ وی افزود: تلاش مجموعه فعالان،رسانه ها ،معتمدان محلی ،نمایندگان مردم و دیگر دلسوزان اعتلا وآبادانی کشور برای رسیدن مدیران دولتی به درکی صحیح نسبت به حجم واقعی گرفتاریهای مبتلابه در خوزستان ٬ متأسفانه تاکنون توفیقی در بر نداشته است و کاش مدعى العموم با ورود به این قضایا واحقاق حق متضررین و مجازات متخلفانی که نمایندگان مردم و کارشناسان خبره نیز مکرر به نمونه های متعددی ازاین دست اشاره داشته اند، باعث تابش دوباره نور امید ونشاط به قلوب آزرده و نفسهای خسته مردم این خطه گردد.

نیوز-آبادان

۳۰
ارديبهشت

کاندیداهای جوان و کم نام و نشان از همینک می‌بایست به فکر تبلیغات اصولی و تکنیکی خود باشند. ناگفته پیداست که تبلیغات، هزینه‌های بسیاری دارد که اتفاقاً همین امر گاهی موجب می‌شود که کاندیداهای اصلح فاقد منابع مالی، نتوانند آنگونه که شایسته‌ی آنهاست به مردم معرفی شوند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور، ۷اسفند ۱۳۹۴ و اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.مرحلهٔ نخست این انتخابات همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴) خواهد بود.

نیوز-آبادان

۳۰
ارديبهشت

استان خوزستان به دلیل موقعیت استراتژیک و وجود نفت از دیرباز یکی از اهداف مهم دولت انگلیس برای تجزیه آن بوده است به طوری که بررسی سوابق استعماری کشور مذکور در راستای تجزیه این استان در سال های ۱۲۵۳، ۱۳۰۳، ۱۳۲۵ و ۱۳۲۹ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش این کشور را بیش از پیش نمایان می سازد.

از سال ۱۳۸۴ سلسله اقدامات مهندسی شده ای در استان خوزستان در حال انجام است که مطلب پیش رو تا حدودی تلاش می نماید نقش برخی عوامل خود فروخته و کشور انگلیس را در اقدامات تروریستی سالهای اخیر خوزستان که منجر به شهادت ۲۹ تن و مجروحیت ۳۰۰ نفر دیگر و خسارت های مادی و اموال عمومی و خصوصی گردید، نمایان سازد.

نیوز-آبادان

۳۰
ارديبهشت

پاسخگوئی واژه ای پیچیده است که هم اکنون بصورت یک واژه معمولی درآمده است. کلمه ای که در همین چند دهه یا پیش تر از آن به ندرت و صرفا به معنی و مفهوم نسبتا محدودی به کار گرفته می شود۰ پاسخگوئی در اساسی ترین مفهوم خود،‌به جوابگوئی در برابر یک شخص، به خاطر عملکرد مورد انتظار تعبیر می شود. پاسخگویی محکمه داوری است که در تعریف و تمجید از یکسو و سرزنش و ملامت از سوئی دیگر توزیع می گردد.

پاسخگو بودن خود دارای اشکال مختلفی است اما وقتی صحبت از این اصطلاح می شود منظور اصلی پاسخگو بودن یک مسئول یا دستگاه در برابر افکار عمومی است.اینکه بجز برخی نهادهای خاص که مشمول مسائل امنیتی می شوند و آن هم در مورد برخی موارد خاص و نه همه اعمال خود، بقیه دستگاه ها باید بصورت فعال جوابگوی تمامی تئوری ها ،برنامه ها و اعمال خود بوده و هیچ راهی را برای پنهان کاری و فرار از افکار عمومی جستجو نکند، بلکه در برابر هر برنامه و رفتار خود یک استدلال منطقی قابل دفاع داشته باشند و در برابر اشتباهات و تخلفات خود نیز صادقانه و به دور از تعصبات مدیریت قرون وسطایی، مسئولیت را پذیرفته و مسئله را موشکافی کنند تا از رخ دادن موارد مشابه در آینده جلوگیری شود از موارد حائز اهمیت در اداره یک دستگاه هر چند عریض و طویل است.

 

نیوز-آبادان

۳۰
ارديبهشت

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از تصویب احتساب سوابق خدمتی کارکنان دولت در مناطق جنگی خبر داد.

سیدحسین دهدشتی  اظهار کرد: سند راهبردی خدمات رزمندگان پس از چهار سال پیگیری و کار کارشناسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرانجام در جلسه بیست و دوم اردیبهشت سال جاری هیئت دولت به تصویب رسید.

دهدشتی

۳۰
ارديبهشت

شخصی که به وظایف خود آشنا نیست همیشه در خطر نفوذ دیگران است . از بیم آنکه مبادا دستورات صادره را دقیق انجام ندهد گوش به عناصر دیگری دارد که او را تحت تاثیر قرار می دهند اینان همان عناصری هستند که به دنبال تفسیر دستورات صادره از مدیریت کمین کرده اند و در این میان اغلب از انجام امور محوله خود شانه خالی نموده و آنها را به عهده کسی می گذارند که به درد عدم آشنایی با وظیفه است.

 از جمله اقدامات مثبت که هر سازمان دارای مشکلات اداری می تواند انجام دهد تدوین شرح وظایف کارکنان خود می باشد. طراحی یک سیستم اداری بدون تعیین وظایف هر یک از مشاغل تعریف شده غیر ممکن است . ضمن آنکه توقع اجرای دستورات و مقررات خارج از وظیفه نیز با حقوق کارکنان در تعارض قرار خواهند گرفت و این تعارض ناگزیر نیروهای سیستم اداری را خواهد فرسود. تعیین و ابلاغ شرح وظایف هر یک از کارکنان علاوه بر حفظ حقوق آنها در رابطه با اموری که توانایی اجرای آن را دارند بی گمان موجب حفظ حقوق  ارباب رجوع نیز می شود. در این صورت ارباب رجوع هرگز از افراد غیر مسئول اظهار نظرهای بی ارتباط با امورشان را نخواهد شنفت و از طرف دیگر افراد مسئول و موظف را به پاسخ مسئولانه فرا خواهند خواند.

 

نیوز-آبادان