آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۱
آبان

دشت ذوالفقاری آبادان ، یادمان شهدای فداییان اسلام می شود!

photo_2016-10-20_16-23-30

عنوان بالا وقتی آزاردهنده می شود که بدانیم اصلا چنین دشتی در آبادان وجود خارجی ندارد. و دردآورتر آنکه این عنوان جعلی از سوی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به مسوولان آبادان نیز ابلاغ شده است بی آنکه مخالفتی با آن صورت بگیرد!

۱۹
آبان

امنیت زمینه ساز یک اﺟﺘﻤﺎع ﺳﺎﻟﻢ و اﺣﺴﺎس اﻣﻨﻴﺖ ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎز ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺟﻮاﻣﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ اﺳﺖ و ﺳﻌﺎدت ﻳﻚ اﺟﺘﻤﺎع در ﮔﺮو ﺣﻔﻆ و ﺑﻘﺎء اﻣﻨﻴﺖ و اﺣﺴﺎس ﻧﺎﺷﻲ از آن اﺳﺖ .

۹۱

۱۹
آبان

حامد عطشانی ؛ اسامی شهیدان عملیات مردمی و حماسه ی مادگار مردم آبادان و تعدادی از نیروهای شهربانی ؛ ژاندارمری و نیروز زمینی ارتش ؛ در نهم آبان ۱۳۵۹ در منطقه ی ذوالفقاری آبادان و در حاشیه نخلستان ها رخ داد را منتشر کرده است . او در ابتدا ذکر کرده که « آنهایی که در معرکه و یا در شهر در تاریخهای هشتم تا دهم آبان ۱۳۵۹ شهید شدند و یا زخمی شده و چندروز بعد شهید شدند». روحشان شاد و نام و یادشان جاویدان باد.

photo_2016-10-29_12-55-05

۱۹
آبان

امروز نهم آبان ۱۳۹۵ بود و در چنین روزی عده ای از رزمندگان آبادانی نهم آبان ۱۳۵۹ میزبان مقامات و مسوولینی بودند که بقول مجری برنامه بزرگذاشت حماسه مردمی نبرد ذوالفقاری ؛ باید نشستن بر روی زمین ناهموار را تجربه کنند!

photo_2016-10-30_23-36-44

۱۹
آبان

مساجد و مراکز فرهنگی باید پایلوت فرهنگی آبادان و خرمشهر قرار گیرند.

photo_2016-10-31_13-11-16

انبوه جمعیت فعال و غالبا جوان آبادان و خرمشهر دلدادگی فراوانی به محیط های مذهبی نظیر مساجد و حسینیه ها دارند. توجه ی به این ظرفیت بسیار موثر از سوی متولیان این اماکن می تواند در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تاثیر شگرفی داشته باشد.

۱۹
آبان

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز ۱۳ آبان ۱۳۹۵ پس از دیدار از مینوشهر از توابع خرمشهر ؛ به آبادان آمد و در معیت مسوولان این شهرستان از طرح های زهکش و نیز آبیاری نخلستان های روستای شلهه و سپس منیوحی در منطقه اروندکنار بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند کار و مشکلات نخل دارها و کشاورزان این نواحی قرار گرفت.

به گزارش اروندپرس ؛ محمود حجتی در دیدار از زمین های کشاورزی روستای شلهه ضمن گفتگو با کشاورزان در جریان مشکلات عدیده ی کشت و زرع در این منطقه قرار گرفت. در این سفر که استاندار ؛ فرماندار ویژه آبادان ؛ مدیر کل جهادکشاورزی استان خوزستان و مدیران محلی شهرستان و جلیل مختار یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز ایشان را همراهی میکردند یکی از کشاورزان منطقه گفت: آقای شمسایی که مدیریت طرح آبرسانی به اراضی باغات و زمین های کشاورزی منطقه آبادان را دارد گفته که این طرح مهندسی است. در صورتی که اصلا اینطور نیست. بقدری این شبکه آبرسانی ایراد دارد که باعث فتنه و آشوب در بین روستاییان شده است. فقط بخاطر توزیع نامنطم و بسیار نامطلوب آب. بعضی از کشاورزان نخلستان هایشان را رها کرده اند و در شهر دستفروشی می کنند. آن هم نه محصول باغ هایشان که محصول جاهای دیگر. زمانی در باغ های اینجا انواع میوه و سبزی و سیفی جات و محصولات جالیزی داشتیم اما امروز دیگر خبری نیست. همه ی زندگی ما در حال نابودی است.

۱۹
آبان

حاج قاسم صادقی را باید رزمنده ی پاینده ای دانست که با استفاده از اصل غفلت ؛ توانست کاری کند کارستان. توانست در نقطه ی برخورد متجاوزین و مدافعین خانه ای بسازد امن برای عروس و پسر و نوه هایش. او توانست در روز روشن تانک های غنیمتی دیگران را به نام خود زده و از جلوی چشم مدافعان واقعی آبادان رژه ببرد!

قصه ی دژ ذوالفقاری حالاحالاها تمامی ندارد و یک رزمنده که خود را تنها بازمانده ی گروه موسوم به فدائیان اسلام  ابتدای جنگ و نه آن فدائیان اسلامی که من و شما سراغشان را داریم ؛ آمده و با هوش و فراست و موقعیت شناسی که معمولا ما جنوبی ها فاقد آنها هستیم ؛ برای خود دفتر دستک و خاکریز و تانک و … فراهم کند و بغل دست یادمان شهید تندگویان جا خوش کند.