آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
تیر

arvandpress : در انتظار (( گودو )) ی خودم نشستم ، غالبا جایی یا می نشینم یا دراز می کشم و منتظرم کسی بیاید یا اتفاقی بیفتد و زندگی ام را از این رو به اون رو کند. می خواهم تنها نباشم و یه سری به دوستان مجازی ام می زنم بعد یه جستجویی مجازی میکنم و کلید واژه ی (( دهه شصتی ها)) را می نویسم. چقدر خوب !  کلی صفحه شرح حال خودم پیدا کنم مطمئنا” آدمای زیادی مثل خودم وجود داره.من اسمشو گذاشتم آدمای حال نداری که خیلی باحالن ! چقدر خوب یه اسم واسه خودم و همفکرام پیدا کردم ((آدمای باحالِ حال ندار))

Notebook-Ba-Khat-Jibi-Tarhe-Kaset6b75971

۲۷
تیر

arvandpress : متن زیر توسط یکی از جوانان نسل سومی آبادان برایمان ارسال شده است که عینا منتشر می شود.

Cinema clapboard in hands isolated on white background

Cinema clapboard in hands isolated on white background

۲۶
تیر

arvandpress : شباهنگام آخرین پنجشنبه ماه مبارک رمضان بود و دل ها لبریز از دلتنگی برای وداع با این ماه سراسر برکت.دوستان یک به یک خود را به گلزار شهدای آبادان می رساندند تا میهمان شهدای گلگون کفنی باشند که بسیاری گمنام ولی جاودان و پر هیبت در سینه ی خاک تفتیده ی آبادان آرمیده اند. و چه آرام است اینجا گویی قطعه ای از باغ بهشت که به میهمانان خود اجازت حضور داده باشند تا پالایش کنند عقل و دل را. بیارایند عقل و هوش را و دیداری دوباره و قسمی چندباره بزبان جاری سازمند که همچنان عهد و پیمان داریم با خنیاگران جبهه توحید و سرداران لشگر آقا امام زمان (عج).

02

۲۶
تیر

امروز پنجشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴ است و دما سنج دیجیتال گران قیمت ۶۰۰ هزار تومانی یکی از دوستان دمای ساعت ۱۴:۳۰ حیاط خانه ای در شهر آبادان را ۵۷ درجه نشان داد.البته برای پی بردن به وضعیت دمای هوا نیازی به استفاده از دماسنج هم نیست. همین که در کوچه و بازار چند قدمی بزنی به آسانی متوجه می شوی که گرمای هوا نرمال است یا اینکه نه خیلی هم داغ است.

وارد اتوموبیلم می شوم تا از دماسنج آن در محل پارکینگ (سایه اما در حیاط خانه ) مطلع بشوم.

IMG-20150716-WA0049

۲۶
تیر

arvandpress : سیاهی لشکر به آن دسته از عوامل انسانی گفته می شود که کادر تصویر چشم ناظرین را پر می کنند.با این تعریف ساده می خواهیم به موضوع لشکرکشی برخی جناح های سیاسی در مراسم و کنش های کف خیابانی و یا در محدوده ی زمانی انتخابات اشاره کنیم.

77823_908

۲۲
تیر

arvandpress : هنوز نجواهای شبانه اشان در گوشمان می پیچد که چگونه در پشت خاکریز آتش و خون ؛ زمزمه ی محبت و عشق ورزی با خدای خویش سر می دادند. آنان هنرمندان بلامنازع وطنند.

Capture

۲۲
تیر

ساده انگاری و تعصب بی جاست اگر گمان کنیم خدمت راستین و پرمایه به مردم هر منطقه در گرو بومی سازی مدیریت های آن منطقه است.

arvandpress : مدت ها برخی از رجال اندیشه گر آبادانی در پایگاه های تحلیلی و نشریات محلی بر طبل نیاز آبادان به مدیران بومی می کوبند اما آیا راه حل برون رفت از معضلات موجود در شهرستان آبادان همانی است که این بزرگواران می فرمایند؟

rain-sunset-street

۲۲
تیر

arvandpress : نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، یکی از نیروگاه‌های کشور با ظرفیت تولید ۸۱۵ مگاوات است که شامل ۴ واحد گازی ۱۲۳٫۴ مگاواتی مدل FREM 9000 251-2 ساخت توگا و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است. سوخت اصلی نیروگاه آبادان گاز طبیعی و سوخت جایگزین آن نفت گاز (گازوئیل) است.

در ابتدا این نیروگاه، از نوع گازی بود و لذا به نیروگاه گازی آبادان نیز شناخته می‌شد. بخش گاز این نیروگاه در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری کامل رسید و عملیات اجراییِ تبدیل نیروگاه به سیکل ترکیبی، از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ زیر نظر سازمان توسعه برق ایران صورت گرفت و در شهریور ۱۳۹۲ واحد اول بخار نیروگاه به شبکه سراسری وصل شد و واحد دوم بخار این نیروگاه در زمستان ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید.

18

۲۲
تیر

جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با حضور بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون، جمعی از مسئولان محلی و مردم نیکوکار آبادان برگزار شد.
arvandpress : معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان در این آیین با تجلیل از همبستگی و برادری مردم در ماه مبارک رمضان گفت:با بهره گیری از آموزه های دینی در این ماه، کمک به مستمندان و رهایی زندانیان جرایم غیرعمد، می توان این قشر را به درک صحیح از زندگی هدایت کرد.

122337

۲۲
تیر
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان از برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذار به منظور توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان خبر داد.

arvandpress : غلامحسین غلامعلیان اظهار کرد: موضوع صنعت گردشگری همواره از دغدغه‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان بوده و تاکنون جلساتی با این موضوع برگزار شده است.

1392022915302112549333