آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

شورای شهر و شهردار! به کجا می رویم؟!

پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ب.ظ

در مدتی که شهردار نبود ؛ کارکنان شهرداری دچار مشکلات عدیده ای شدند.بدهی کلان شهرداری به تامین اجتماعی منجر شد که بیمه کارکنان معلق بشود . حقوق کارکنان در بخش های مختلف و نیز پیمانکاری پرداخت نشد و کارکنان شریف و زحمتکش شهرداری آبادان ماه رمضان سختی را تجربه کنند.

arvandpress :این روزها در این جا و آن جای شهر پرسش تازه ای طرح می شود که بالاخره قصه ی شورای شهر آبادان با شهردار به کجا رسید و اینکه واقعا به کجا می رویم؟

در این یادداشت به سهم خود و البته با نگاه مستقل خود پاسخ خواهیم داد و قطعا هر کدام از شما خوانندگان گرامی نیز می توانید پاسخ خود را منتشر نمایید.

1

ابتدا اینکه شورای شهر و اعضای آن مطابق قانون حق داشته و دارند تا با استفاده از ابزارهای نظارتی که قانون در اختیار آنان قرار داده بر خرج و مخارج و کلا فعالیت های عمرانی و غیره ی شهرداری نظارت کنند. پرسش کنند و اگر قانع نشدند شهردار را استیضاح کنند.

اینها جزو حقوق شورای اسلامی شهر است و شکی بر آن نیست . اما این شورا وظیفه دارد که مطابق قانون در موعد مقرر نسبت به بررسی های خود به جامعه گزارش بدهد.

شورای شهر آبادان طی چندماه گذشته مواردی از ابهام در هزینه کردهای شهردار را رسانه ای کردند و بر روشن شدن این ابهامات تاکید داشتند. برخی از اعضای شورا دایره ی ایراد و شکوه خود را را گسترده تر کردند و شهردار را متهم کردند که  سیاسی کاری کرده است و هدفش کسب آرای مردمی در انتخابات مجلس بوده است. در چنین شرایطی شهردار نیز دفاعیات خود را رسانه ای کرد.

واقع مطلب آن است که نزاع لفظی بین برخی اعضای شورای شهر آبادان و شخص شیرازی ؛ شهردار آبادان آنقدر بالا گرفت که آن دسته از اعضای شورا که موافق عملکرد شهردار بودند پایشان به رسانه ها باز شد. همین وضع کفایت می کرد که اوضاع از آن چه بود بدتر هم بشود و جوی ناپایدار همراه با گرد و غبار ایجاد بشود. شرایط جوی حاضر موجب شد که گمانه زنی ها در این موضوع قانونی یعنی رفع ابهامات مالی مورد ادعای برخی اعضای شورا تغییر چهره داده و برخی که همواره مترصد نشان دادن اوضاع بر مدار گل آلود بودن دارند و در نوشته هایشان نیز مشهود است به میدان بیایند و یارکشی کنند و شانتاژ نمایند و شورا ی شهر را به حاشیه ببرند که البته برخی اعضای شورا نیز کمکشان کردند و با اظهاراتی نامناسب و شائبه برانگیز ؛ موجبات دلخوری برخی سازمان ها و واحدها و کارکنان زحمتکش شهرداری آبادان شدند.

درست در این هیر و ویر شهردار آبادان استعفای خود را بمنظور حضور در انتخابات مجلس دهم تقدیم رییس شورای اسلامی شهر آبادان نمود و بدین ترتیب مسئله شورای شهر و شهردار وارد فاز جدیدی شد .

عکس العمل مخالفان شهردار در شورا اینگونه بود که ایشان قبلا اعلام کرده بوده قصد حضور در انتخابات ندارد و حتا ویدئوی اظهارات شهردار را بعنوان سند قابل استناد در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.در مقابل ؛ موافقان شهردار ابراز داشتند که نامزدی شهردار برای انتخابات ؛ مثل سایر شهروندان ایرانی حقی است که کسی نمی تواند آن را تضییع نماید.

در فاصله کوتاهی مخالفان شهردار گفتند ایشان تا زمانی که ابهامات مالی را رفع ننماید با استعفای او موافقت نخواهیم کرد. شهردار به شورا رفت و مستندات مالی و عملکردی خود را بعنوان دفاع بیان کرد اما شورای شهر آبادان نتوانست به جمع بندی برسد و نشست بی نتیجه پایان پذیرفت.

از آن جلسه به بعد رسما شورای شهر آبادان وارد فاز اختلاف داخلی شد و برخی اعضای مخالف به گروه موافقان پیوستند و بالعکس!

زمان قانونی شهردار رو به پایان بود و تلاش ها برای برگزاری جلسه شورای شهر با موضوع رسیدگی به استعفای شهردار به سرانجام نرسید تا اینکه فرمانداری ویژه آبادان به ماجرا ورود کرد و در واپسین ساعات باقی مانده از ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر آبادان خواست تا با حضور در فرمانداری این شهر؛ در حضور شخص فرماندار و معاونانش به راه حلی معقول و البته قانونمند برسند.چند تن از اعضای شورا حاضر نشدند به دعوت فرماندار آبادان پاسخ مثبت بدهند و در ساعات پایانی وقت قانونی برای پذیرش یا عدم پذیرش استعفای شهردار ترجیح دادند به میهمانی یکی از اعضای شورا در شهرک دریا بروند و تا پاسی از شب آن جا بمانند.

وقت قانونی به پایان رسید و علف های شایعات روییدن گرفتند. اولین شایعه آن بود که در میهمانی آن شب دو تن از نمایندگان حال آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشته اند که همین شایعه برای سیاسی جلوه دادن تصمیمات مخالفان شهردار در شورا کافی بود.

مخالفان شهردار در شورا و در راس آنان رییس شورا رسما اعلام کرد که خواسته آنان در جهت احقاق حق مردم بوده و به هیچ عنوان سیاسی نبوده و منکر وجود رد پای سیاسیون بویژه نمایندگان شهر در این ماجرا شد.

فاز سوم این داستان از زمانی آغاز شد که شهردار حاضر نشد به ساختمان شهرداری بازگردد ضمن آن که رسما استعفای خود را پس گرفت! ولی حاضر نبود به محل کار خود مراجعه نماید.

شایعات باز هم شروع شد.

“شهردار برای پیگیری حقی که از وی ضایع شده راهی پایتخت شده و با مسوولان وزارت کشور در حال گفتگوست.”

در مدتی که شهردار نبود ؛ کارکنان شهرداری دچار مشکلات عدیده ای شدند.بدهی کلان شهرداری به تامین اجتماعی منجر شد که بیمه کارکنان معلق بشود . حقوق کارکنان در بخش های مختلف و نیز پیمانکاری پرداخت نشد و کارکنان شریف و زحمتکش شهرداری آبادان ماه رمضان سختی را تجربه کنند.

با درایت فرمانداری ویژه آبادان و شخص فرماندار و رییس تامین اجتماعی آبادان ؛ مشکل بیمه کارکنان به شکل علی الحساب و موقتی حل شد. همچنین اعتباری مالی به شهرداری تزریق شد تا بتوانند بخشی از حقوق کارکنان را پرداخت نماید.

ماه رمضان به پایان رسید و تعطیلات عید سعید فطر هم سپری شد و بالاخره شیرازی به محل کارش برگشت.

این تمام ماجرا بود و اینک پرسش های ما که شاید پرسش های مردم هم باشد.

۱-چرا شورای اسلامی شهر آبادان ؛ گزارش مستندی از روند رسیدگی به ابهامات مالی در شهرداری آبادان را ارائه نکرده است؟

۲-چرا سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان بجای ارائه گزارش از اتفاقات این شورا ؛ بیانیه صادر کرد و رسما هیئت رییسه را محکوم نمود؟

۳-چرا شهردار آبادان ؛بلافاصله پس از پس گرفتن استعفایش به محل کارش بازنگشت و موجبات زحمت کارکنان کم توقع مجموعه خود شد؟

انتظار داریم که روابط عمومی محترم شورای اسلامی شهر آبادان و نیز روابط عمومی شهرداری آبادان به پرسش های فوق پاسخ مقتضی بدهند.

اما پرسش موجود در تیتر را به شرح زیر پاسخ خواهیم داد.

شورای شهر و شهردار! به کجا می رویم؟!

قطعا بازنده ی اصلی این قصه ؛ کسانی هستند که موجبات سختی کارمندان و کارگران ساعی شهرداری شدند. کارکنانی که با عشق و صفای مثال زدنی شان با جیب خالی و در حالی که شرمنده زن و بچه شان بودند ؛ حتا یک لحظه از ارائه خدمات به شهروندان غافل نماندند. شک نکنید که شهروندان آبادانی قدر این از خود گذشتگی پرسنل و ابواب جمعی شهرداری آبادان را خواهند دانست. در مدتی که نمایندگان مردم آبادان در شورا درگیر اختلاف سلایق داخلی بودند و شهردار هم حاضر نبود به اتاق فرماندهی شهر بازگردد ؛ این شما پرسنل غیور شهرداری بودید که مثل همیشه خدمات ارزشمندتان را نثار همشهریانتان می کردید.شما برنده و قهرمان واقعی این چند صباح بودید و بی تردید این ایام نیز سپری خواهد شد و خُرّم آنکه خدمت راستین و بی شائبه را بر مدار وجود بجوید و آن کند که رضایت خلق خدا در آن باشد.

پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی