آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

عبدالواحد بزمه

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰ ب.ظ

انگار سخت کوشی ، مداومت ، پشتکار ، صداقت ، سادگی و سازندگی هدیه خداوندی به او بود اویی که به بازیکنانش درس اخلاق ، تحصیل ، ورزش و استقامت برای سازندگی را آموزش میداد ….
تلاش و کوشش و افر او باعث شد تا دشمن ترین دشمنان هم با تمایز او با دیگران اعتراف کنند ، جدیت و تعصب و عشق به آبادان و بچه های فوتبالیست آن حکایت از مردی داشت که روزی از نام آوران عرصه بازیگری و مربیگری فوتبال آبادان و خوزستان بوده و هست و کمتر جایگزینی برای او می توان یافت .


او کسی نیست مگر عبدالواحد بزمه

بزمه متولد ۱۳۲۷ در احمدآباد آبادان است ، متاهل و دارای ۶ فرزند می باشد . وی فوتبال را از زمین های خاکی گران شاپوری آبادان از تیم سازمان جوانان به مربیگری محمد شریفی آغاز کرد .
شاید ندانید که او جز اولین بازیکن آبادانی دعوت شده به اولین تیم ملی جوانان ایران در یازدهمین دوره از این بازیها در سال ۱۹۹۶ بوده و اولین گل تیم ملی جوانان را در این دوره در بانکوک به تیمهای مالزی در اولین دقایق زد او هافبک توپ پخش کن عالی بود .
بعد از درخشش بزمه در تیم ملی جوانان ایران به عنوان اولین بازیکن ترانسفر شده از احمد آباد آبادان به تیم ذوب آهن اصفهان پیوست و بعنوان کاپیتن این تیم انجام وظیفه نمود و بهترین بازیکنی است که برای مربیان بزرگ کشور و دنیا نظیر دهداری ، لیدین روسی ، رایکوف و هاری گیم انگلیسی شناخت شده است او به عشق آبادان و فوتبال او امکانات عالی و آب و هوای معتدل و مناسب در اصفهان را رها نمود و در تیم صنعت نفت بعنوان کاپیتن دوم بعد از حسین بهاریان قرار گرفت او با ذکاوت و هوشیاری و مهارت خاصی که داشت خیلی زود به جرگه مربیگری پیوست و سرمربی تیم جاوید در زمانی که ابراهیم قاسمپور بازیکن آن تیم بود را پذیرفت سپس سرمربی تیم نفت و چند سالی در تیم های پایه و مدرسه فوتبال نفت به همراه یار همیشگی خود غلامعلی پریوز به سازندگی و انجام خدمات صادقانه پرداخت که بعد از موفقیت های فراوان و انحلال مدرسه فوتبال و تیم های پایه صنعت نفت بدلیل نامعلومی در زمان مدیریت آقای خلیلی ومدیر عاملی آقای گودرزی به سازندگی در مدرسه شهرداری آبادان انجام وظیفه نمود و او با ساختن بازیکنان فراوان در سطح کشور نظیر مسعود شجاعی ، امید شریفی نسب ، نادر غبیشاوی ، عباس هاشم پور ، امید حمدی اصل ، وحید سلامات و … که منشا» و خدمات بسیار ارزنده به آینده فوتبال کشور شد و در تمام سالهای دفاع مقدس در آبادان و زیر آتش شدید دشمن بعثی چراغ ورزش فوتبال این شهر را روشن نگه داشت تیم صنعت نفت در سال ۷۳ با وجود سرمربیگری ایشان بهترین بازیها را از جمله شکست تیم سپاهان در اصفهان و شکست استقلال تهران در اهواز با وجود ۶ ملی پوش آن نظیر مرفاوی ، زرینچه ، غلامپور و …. و محرومیت تیم صنعت از بازی خانگی و اخراج دو بازیکن آن و تشویق تماشاگران خونگرم خوزستانی بعنوان بزمه آبادانی او را افسانه ای در فوتبال خوزستان مطرح نمود . آرزوی امروزی که دیروز توسط عبدالواحد بزمه و گروهش برآورده شد که متاسفانه امروز با امکانات بسیار عالی تر تکرار آن حتی در شهر آبادان به معجزه شبیه گردیده است.

 

 

 

 

 

نظرات  (۳)

یادش بخیر سال 82تو تیم شهرداری مرلین بود واقعا یه اسطورس خدا حفظشان کنه
سلام
عموی من کریم شیلی از دوستان نزدیک و هم بازی آقای بزمه بودن
ان شاءالله خدا حفظشون کنه و خوزستان پاینده باد
سلام.
با "فراق کربلا سوزانده جانم را"  به روزیم...
چند خط دلنوشته و یه شعر کوتاهه

منتظر حضور شما و نظرات زیباتون در مورد این مطلب هستم...

التماس دعای فراوان

یا علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی