آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

آقای فرماندار ؛ از شعار تا واقعیات

جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹ ق.ظ

 برگزاری  « همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل» در هتل کاروانسرای آبادان ؛ موجی از پرسش های متنوع در ذهن سخنرانان این همایش و البته مردم شهری که مبتلا به بالاترین آمار بیکاری در استان هستند بوجود آورد.

فرمانداری آبادان

جواد سعدون زاده که به یقین ایشان را کم  تحرک ترین نماینده آبادان می دانیم طی سخنانی در این همایش گفت : خوزستان به لحاظ برخورداری از بنادر، پالایشگاه های،پتروشیمی، صنایع کشاورزی به ویژه خرما و نیشکر و تامین ۸۵ درصد نفت کشور، رتبه دوم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است و تخصیص تنها ۵ درصد از بودجه کشور به این استان ؛ با شاخص های عدالت، قانون اساسی و اهداف بلند جمهوری اسلامی همخوانی ندارد.

همچنین سید حسین دهدشتی دیگر نماینده ی آبادان در این همایش با ارائه آمارهایی وضعیت قبل و بعد از جنگ آبادان را مقایسه کرد. دهدشتی گفت : این شهرستان پیش از جنگ تحمیلی با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، نرخ بالاترین جمیعت شاغل استان را به خود اختصاص داده بود و پس از جنگ تحمیلی با توجه به افزایش جمعیت در کشور و با توجه به سیاست های تشویقی بازگشت مهاجران جنگ زده، تنها ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در آبادان ساکن هستند که ۲۰ درصد آنها تحت پوشش نهادهای حمایتی است.( یعنی ۶۰ هزار نفر نیازمند حمایت های دولتی در معیشت اولیه ! ) .وی در عین حال  با برشمردن پتانسیل رشد و توسعه ؛ خواست بگوید که دولت نقش مدیریتی خود را برای برون رفت آبادان از عقب افتادگی بخوبی انجام نداده است . وی وجود زیرساخت های بندری، ریلی، فرودگاهی، صنایع شیلات و کشاورزی را از مزیت های توسعه اشتغال این شهرستان عنوان کرد.

در کنار این اظهارات صریح دو نماینده از سه نماینده ی آبادان در مجلس شورای اسلامی ؛ عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه ی دولت تدبیر و امید در اولین جلسه شورای اداری و تامین سازمان منطقه آزاد اروند ؛ چیز دیگری گفت که قطعا طی روزهای آینده  طرح مباحث چالشی در سایت های مستقل خبری آبادان را موجب خواهد شد.

فرماندار آبادان در اولین جلسه شورای اداری و تامین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همه اجزای دولت در شهرستان های آبادان و خرمشهر از گذشته برای ارتقا عمران و توسعه همراه بوده اند و اکنون نیز با یک هماهنگی خوب در حال حرکت هستند و به رغم اینکه برخی از افراد منتقدین برنامه های دولت یازدهم و افزایش محدوده منطقه آزاد اروند هستند اما تعامل و هم افزایی خوبی بین دستگاه های مختلف شهرستان های آبادان و خرمشهر به وجود آمد که باید آن را به فال نیک گرفته و از آن در راه توسعه و عمران این دو شهرستان بهره بگیریم.

وی در همین خصوص ادامه داد جای بسی خرسندی است که وعده های دولت تدبیر و امید در حال محقق شدن است و این امر می تواند گام موثری در رسیدن به اهداف فوق باشد و با توجه به ماموریت سازمان منطقه آزاد اروند که یک ماموریت فراملی است، عزم همه اجزای دولت جزم شده است.

حال با توجه به اظهارات اخیر زمانی ؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر ماموریت فراملی این سازمان و عدم دخالت و یا نظارت این سازمان بعنوان حاکم مطلق منطقه بر فعالیت های نهادهای دولتی آبادان ؛ این پرسش به میان می آید که  اولا فرماندار محترم و ویژه ی آبادان منظورش از تعامل و هم افزایی اجزای دولت در ارتقای سطح عمران و آبادانی آبادان چیست ؟ و ثانیا آیا ایشان منکر تمام کژمداری مدیریت های همین اجزای مورد نظر ایشان تا به امروز نبوده و یا نیست؟ و ثالثا آیا آقای فرماندار  اوضاع فعلی عمرانی و رفاهی آبادان را مطلوب می داند ؟ و دیگر آنکه آیا ایشان گفته های سال پیش خود را از یاد برده که در نخستین ماه های حضورش در ساختمان فرمانداری به مردم وعده داد که عقب افتادگی های شهر را جبران خواهد کرد؟

صراحت لهجه ی شهبازی همواره ویژگی برتر ایشان بوده است  اما اظهارات امروز وی در تباین آشکار با آن چه از وی سراغ داشتیم می باشد.

از فرماندار جوان و تحصیلکرده ی آبادان می خواهیم که با همان زبان واقع گویی با مردم صحبت کند. حقیقت آن است که آبادان پس از جنگ ؛ بازار مکاره ای شد برای فرصت طلبانی که از ناکجا آباد آمدند و بی آنکه اثربخش باشند رفتند. حافظه ی مردم آبادان قوی است و هنوز پژواک سخنان رییس جمهور قبل و رییس جمهور فعلی را به یاد دارند که قول هایی دادند تا آبادان ؛ آباد بشود. قول دادند آب شرب بهداشتی شهر برقرار بشود. قول دادند مسکن مهر سرو سامان بگیرد. قول دادند استخدام ها به سمت بومی گرایی سوق داده بشود.

آقای فرماندار ! برای شما آرزوی توفیق داریم منتها هر چه فکر می کنیم که برای هم افزایی و تعامل مجموعه ی مدیران شهری که در راه عمران و آبادانی شهر گل کاشته اند نتوانستیم مصداق یا مصادیق در خور توجهی بیابیم بنابراین سخنان شما را درک نمی کنیم. انشالله با ارائه ی مستندات ما را راهنمایی و روشن کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی