آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

نقدی بر افتتاحیه‌های شهرداری آبادان(مطلب وارده)

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱ ق.ظ

یکی از شهروندان با ارسال این یادداشت نقدی بر پروژه های افتتاح شده در هفته دولت توسط شهرداری آبادان ارسال کرده است که با حذف برخی اظهارات  بعضا دوپهلو که کمکی به انتقال مطلب هم نمی کرد ؛ آن را منتشر کردیم و قطعا این حق را برای شهرداری آبادان برای پاسخگویی و دفاع از پروژه ی مورد بحث ؛ قائل می باشیم . بی شک در صورتی که شهرداری آبادان پاسخی بر این یادداشت ارائه ندهد ؛ این مطلب با همین کیفیت در سایت قابل دسترس خواهد بود.

نیوز-آبادان

امروز همزمان با  هفته دولت، و افتتاح میدانی طرح‌های مختلف در سطح کشور، [....] ، حال یا برای مردم یا [....]، این اتفاق رخ می‌دهد  که لزوم آن احساس شد تا چرایی ساخت این پروژه‌ها، واگذاری آن به پیمانکار و چگونگی نظارت و اعطای پایان کار به آنان مورد تأمل قرار گیرد.

از قضا شهرداری آبادان در ابتدای جاده خسرو آباد موسوم به (زمین گیسی سابق) و در ضلع شمالی این جاده پارکی را احداث کرده که بنا بر نظر کارشناسان مشخص نیست که این پارک روی کدام اصول کشاورزی و ایمنی یک پارک احداث گردیده است و بر کدام اصل به پیمانکاری که خود شاغل شهرداری آبادان است واگذار شده واصلاً هدف از احداث این پارک چه بوده است.

در این پروژه که معاون فنی شهردار، مدیر فنی شهرداری آبادان در آن به طور مستقیم دخالت داشته‌اند، [.....]، بدون هیچ گونه زیر سازی اقدام به نصب کفپوش و جدول گذاری شده است و بدون شک عمر این گونه جداول و کف‌پوش ها کمتر از یک ماه است.

همچنین در این پارک، برای رویش چمن آن از خاک غیر زراعی استفاده شده است، که این خاک فاقد شیت آزمایشگاهی نیز است.

داستان از جایی جالب تر قلمداد می‌شود که لوله‌های زه کشی این پارک که قانونا باید یک متر زیر خاک قرار گیرد، به خاطر صرفه جویی در هزینه حفاری زمین، تنها ۳۰سانتی متر در زیر زمین جای گذاری شده‌اند که در حال حاضر شهرداری آبادان در حالی که پول پیمانکار را نیز تمام و کمال پرداخت کرده است، خود با هزینه بیت‌المال مشغول رفع این اشتباه فاحش است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در این پروژه، رد پای یکی از اعضای شورای شهر سابق برای واگذاری این پروژه به پیمانکار مذکور نیز دیده می‌شود.

حراست کل شهرداری آبادان نیز ر حال بررسی موضوع است و گویا پرونده این پروژه به سازمان بازرسی استان خوزستان ارجاع داده شده است.

حال سؤال اینجاست که گزینش پیمانکاران در شهرداری آبادان بر چه اساس است و کار نظارت بر عهده کیست واصلاً وظیفه ناظران چیست؟

این یک نمونه از پروژه‌هایی است که امروز در هفته دولت افتتاح شد و تقدیم مردم آبادان گردید، امیدواریم که این پروژه‌ها مبارک مردم آبادان باشد و هر چه زودتر این مردم به عمران و آبادی که همچنان ادامه دارد دست یابند.

نامه وارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی