آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

هیئت رییسه شورای شهر آبادان تغییر می کند؟

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ق.ظ

: با ورود به سایت اطلاع رسانی شورای شهر آبادان به نشانیwww.abadan-shora.ird  اولا متوجه می شوی که این سایت آخرین بار در تیرماه به روزرسانی شده است و خبر تجلیل شورا از شهردار همچنان در راس خبرهای شورای چهارم است.

سال گذشته که شورای چهارم تشکیل شد برخی از اعضا از حضور در جلسه انتخاب شهردار به انحا گوناگون امتناع ورزیدند تا اینکه ایلخاص زاده فرماندار وقت آبادان با استفاده از نص صریح قانون اعضا را در سالن اجتماعات فرمانداری گرد هم آورد و در مراسمی که بیشتر شبیه به انتخاب مبصر کلاس بود در حالی که  آقای فرماندار سعی می کرد فضای کلاس داری در مدرسه را تداعی کند شهردار انتخاب شد و شیرازی بار دیگر سکاندار شهرداری آبادان توسط اعضای ۱۳ نفره شورا با ۹ رای موافق شد.

جلسه انتخاب شهردار در فرمانداری آبادان 1392
جلسه انتخاب شهردار در فرمانداری آبادان ۱۳۹۲

در بدو تشکیل شورای چهارم شاهد تشکیل دو گروه در این شورا بودیم.اگر بخواهیم نامی بر این گروه ها بگذاریم ” اکثریت ” و ” اقلیت ” مناسب ترین گزینه می باشد.

گروه اکثریت عبارتند از : فرشید بهشتی ؛ شجاع زویدات ؛ سید فیاض موسوی ؛ عبدالحسین مکوندی ؛ سمیرا کردی زاده ؛ عبدالرضا قاسمی ؛ جاسم ثامری و زینب حیاوی.

گروه اقلیت عبارتند از : حمید حنظل عیدانی ؛ یسری خلف دریس ؛ خلیل جنامی ؛ ناصر کعبی و مریم نصاری.

گرچه این گروه بندی در اوایل فعالیت شورا شکل گرفت اما رفته رفته نوعی تعامل و هم فکری در میان اعضای شورای چهارم فارغ از این مرزبندی صورت گرفت که باید این اتفاق خوب را به فال نیک گرفت.

اما عامل اصلی گروه بندی در این شورا کدام بود؟ بی شک انتخاب شهردار را باید مهم ترین چالش در شورای چهارم دانست.

با نگاهی به چهره های حاضر در شورای شهر آبادان و سوابق کاری و علایقشان ؛ به نظر نمی رسد که مهندس شیرازی در عملی کردن برنامه هایش نیازمند چانه زنی با شورا باشد.

همسویی کامل برخی از اعضای شورا بویژه تعدادی از گروه موسوم به اکثریت با شهرداری ؛ عملا راه چانه زنی و اصلاح امور را بسته است اما آن چه مهم به نظر می رسد تلاشی است که گروه به اصطلاح اقلیت طی این مدت انجام داده اند می باشد. این جمع ۵ نفره که حالا دیگر بیشتر از ۵ نفر هم هستند با مطالبه گری و درخواست از جوانان و نخبگان شهر زمینه ی تعامل بیشتر مردم در شورا را موجب شده اند و بی انصافی است اگر حمایت های بی دریغ دکتر بهشتی رییس شورا را از برنامه های مردم نهاد این جمع نادیده بگیریم.

شورای چهارم شهر آبادان
شورای چهارم شهر آبادان

اینک شورای شهر در آستانه ی انتخاب مجدد هیئت رییسه شوراست.فارغ از هر گونه پیش داوری لازم دانستیم مواردی چند را یادآور بشویم.

شورای شهر آبادان در نگاه قاطبه ی مردم شهر بعنوان پناهگاهی برای نیازمندان مالی  نظیر مراجعه کنندگان به بهزیستی و کمیته امداد بوده است که متاسفانه نگاه  بقول خودشان  مردم دارانه و به نظر ما  مزورانه برخی از اعضای شورا در دوره های پیش و البته تا حدودی هم در این دوره عملا موجب شده تا  اقشار فرهیخته و عموما مطالبه گر به سمت شورا نروند.

گرچه این شورا با ایجاد اتاق های فکر در کمیته های مختلف خود بدنبال شکستن تابوی بی تفاوتی نخبگان به امور شهر بوده است اما روح ناسازگار مسوولان شهر با عملیاتی نمودن تصمیمات نخبگان در اتاق های فکر ؛ شورا را در رسیدن به هدف ارزنده اش ناکام گذاشته است.

ذکر این مهم کاملا ضروری است که برخی از اعضای شورای کنونی شهر فاقد تحرک لازم از سویی و استقلال رای از سویی دیگر هستند و این ها را می توان در اکثر رای گیری های داخلی شورا و مصوبات عمرانی شهرداری آبادان به وضوح دید. لایجه هایی که روال اداری خود را در بی خبری شورا طی می کنند و دست آخر برای امضا به شورا فرستاده می شوند حکایت از این واقعیت دارد که مجموعه های عملیاتی در ساختمان شهرداری مرکزی آبادان دغدغه ی عدم موافقت شورا را ندارند که از آن جمله می توان به برخی لوایح فعالیت های فرهنگی شهرداری اشاره نمود.

عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر در بین مردم سوال مهمی است که مردم از خود می پرسند. بعضی از اعضای شورای چهارم آبادان در هیچ یک از مناسبت ها دیده نمی شوند و این بسیار ناپسند و توهین آشکار است.

چندی پیش یکی از خانم های عضو شورا در جریان افتتاح پروژه های شهری  از حضور خبرنگاران به وقت ناهار و از این که خبرنگاران صرف ناهار ایشان را ببینند اظهار گلایه کرده بود و گفته بود  چرا خبرنگاران برای ناهار دعوت شده اند ؟!

به نظر می رسد  امر برای برخی از اعضای شورای شهر آبادان مشتبه شده باشد و کسوت خدمتگزاری به مردم را با لباسی دیگر اشتباه گرفته اند.دوری جستن از مردم و اجتماعاتی که مردم به صورت خودجوش بدان ها مبادرت می ورزند از جمله ویژگی های منفی بعضی از اعضای شورای چهارم می باشد.

بی شک گروه بندی در داخل شورا با نسبت دو گروه ۵ و ۸ نفره تغییر کرده است و طی روزهای آینده در انتخاب هیئت رییسه جدید شاهد تغییرات عمده ای در درون این شورا خواهیم بود. شورایی که اگر می خواهد به انتخابات مجلس در آبان ماه ۹۴ هم نیم نگاهی داشته باشد می بایست از درون دست به پالایش اساسی بزند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی