آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

سخنی کوتاه با فرماندار ویژه آبادان

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰ ق.ظ

فرماندار آبادان به مناسبت هفته دولت ؛ ضمن برشمردن مهمترین معضلات موجود شهرستان آبادان در بخش های مختلف ؛ خبرهایی داد که برخی از آن سال هاست از مسوولینی نظیر ایشان شنیده می شود که خب البته تا به امروز عملیاتی نشده اند مثل حل مشکل آب آشامیدنی مردم شهرستان آبادان.

شهبازی - فرماندار ویژه آبادان

شهبازی – فرماندار ویژه آبادان

فرماندار نمونه خوزستان در سال ۹۳ گفت:‌ مساله آب شرب هر ساله در شهرستان مسئله ای  بحرانی بوده و لذا به منظور بهبود کیفیت و جلوگیری از افت فشار آب، ۶۰ هزار مترمکعب آب غدیر وارد آبادان شد. همچنین با ترمیم لوله‌های شکسته و ترکیده و احیای ۲ سیستم برداشت آب از رودخانه بهمن‌شیر که از کار افتاده بودنند، ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، این دو سیستم  وارد مدار آب‌رسانی شدند.

وی خاطرنشان‌کرد: از سوی دیگر به منظور حل مشکل شوری‌ آب شرب، با پیگیری‌های استاندار، مجوز نصب یک دستگاه آب‌شیرین‌کن در آبادان اخذ شده که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود. با بهره‌برداری از آن ۵۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز برای مردم آبادان شیرین و مشکل آب مردم تا ۱۰ سال آینده حل خواهد شد.

شهبازی در اظهاراتی دیگر اساسی‌ترین راه حل مشکلات آبادان را ایجاد اشتغال دانست و عنوان‌کرد: با توجه به وجود مرز مشترک زمینی و ۲۵۰ کیلومتر مرز مشترک آبی با کشور عراق، ایجاد منطقه آزاد دیگری بدون حضور گمرک و در قالب بازارچه برای استفاده مرزداران در شهرستان ضروری است و به همین‌ منظور ایجاد بازارچه مرزی اروند در دستور کار فرمانداری شهرستان قرار گرفت که احداث آن در هفته دولت آغاز شده‌است.

وی افزود: در بخش کشاورزی پیش از جنگ ۷ میلیون نخل در آبادان وجود داشت اما در زمان جنگ تعداد زیادی از آن‌ها از بین رفتند و به همین منظور به دنبال اجرای طرح بازسازی و ترمیم انهار و احیای نخلیات هستیم.

شهبازی با بیان این‌که یکی‌دیگر از مسائل بحرانی آبادان، شبکه فاضلاب است، تصریح‌کرد: به منظور رفع این مشکل در برنامه‌ریزی میان‌مدت شهرستان مقرر شده این شبکه ظرف دو، سه سال‌آینده از طریق کمک‌های منطقه آزاد و فروش اوراق مشارکت حل شود.

فرماندار آبادان بیان‌کرد: در برنامه بلندمدت نیز احیای ۷۰۴ واحد صنعتی در بخش‌های مختلف از جمله تولید گلیسیرین، ساخت دکل حفاری و صنایع دریایی و کشتی‌سازی که به دلیل وضع تحریم‌ها تعطیل شده‌اند در برنامه دیده شده است که برای راه‌اندازی نیاز به اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان دارند.

وی ادامه‌داد: برای حل مشکلات این واحدها نیز از مدیرعامل بانک سپه و سینا کشوری دعوت شد تا با حضور در آبادان از نزدیک این مشکلات بررسی و راه‌های رفع آن‌ها بررسی شود. همچنین به‌دنبال استفاده از کمک‌های بسته خروج از رکود برای حل مشکلات واحدهای صنعتی آبادان و تامین سرمایه در گردش آن‌ها هستیم تا از این طریق مشکل بیکاری شهرستان حل شود.

شهبازی خاطرنشان‌کرد: آبادان مردان بزرگ با اندیشه و افکار بلندی دارد که خدمت به این مردم برای همه افتخار است.

شهبازی در اظهاراتش مدام از بزرگی مردان و زنان این خطه می گوید که خب در عرف دیپلماتیک توسعه  روابط اجتماعی بسیار تاثیر گذار است اما ایشان نیز همانند اسلاف خود در فرمانداری ویژه ابادان می باید به نکاتی مهم توجه داشته باشند و آن تقویت تکریم ارباب رجوع در نهادهای دولتی شهر از جمله خود فرمانداری آبادان است.

پاسخگو بودن عملی ترین لطف و احترامی است که نمایندگان دولت می توانند به  جامعه ابراز بدارند.کافی است یک روز صبح شال و کلاه کنید و به چند اداره بروید تا خود شاهد موانع عدیده در راه امکان دیدار با مدیران ادارات دولتی باشید. موانعی از همه رنگ مثل : عدم حضور رییس به دلیل شرکت در جلسه فرمانداری ؛ شرکت در جلسه استان ؛ ماموریت در سطح شهر و جدیدا تعیین یک یا دو روز برای ملاقات با مردم !

پرسشی که مردم می پرسند این است که در شهر کوچکی مثل آبادان با  محدودیت امور هر اداره ؛ چرا باید شاهد ادا و اطوارهای ادارات کل و در پاره ای مواقع وزارت خانه ها در دیدار با ارباب رجوع باشیم ؟!مگر مدیر یک اداره شهرستانی در طول روز چقدر کار انجام ناشده دارد که از ساعت ۹ به بعد در محل کارش نیست؟ نیازی به ذکر مثال نیست چرا که هر اداره ای برویم با اندکی شدت و ضعف مشابه یکدیگرند.

موضوع دومی که فرماندار ویژه آبادان به آن اهتمام ورزد ؛ تشریح جایگاه فرمانداری های ویژه است. در واقع این عنوان دهان پر کن برای بسیاری مردم ایجاد شبهه می کند که مثلا برخورداری از فرماداری با پسوند ویژه چه عوایدی برای شهر داشته که اگر ویژه نبود آن امتیازات داده نمی شد. برای مثال در استان از نظر بیکاری ؛ آمار طلاق و دعواهای خانوادگی که همگی از مولفه های فقر به حساب می آیند حائز رتبه برتری و یا در صدر جدول هستیم در حالی که  فرماندار شهر ؛ معاون استاندار خوانده می شود.

یکی دیگر از مواردی که مردم آبادان از شخص فرماندار توقع و انتظار دارند استفاده از ظرفیت دست نخورده ی صدا و سیمای مرکز آبادان در مسیر بستر سازی و توسعه ی فرهنگ بومی و معرفی واحدهای کار و اشتغال در شهرستان است. صدا و سیمای آبادان بنا به دلایل بعضا مالی و اعتباری علیرغم قدمتی که دارد از چایگاه خوبی در کشور برخوردار نیست و از نظر درجه بندی ؛ درجه ۴ محسوب می شود در حالی که نیروهای مستعد و برنامه ساز جوان خوبی در این مرکز رادیویی و تلویزیونی مشغول به کار می باشند و نیاز است که شخص فرماندار با توجه به جایگاه معاونی خود در استانداری و وجود منطقه ازاد اروند و پتروشیمی و پالایشگاه نفت و تاسیسات بندری و گمرکی در تخصیص اعتبارات بیشتر به آن ورود کند تا  صدا و سیمای محلی امکان حضور در ماهواره و دیده شدن را پیدا کند.

فرماندار ویژه آبادان معضلات شهرستان را در حالی ارزش گذاری کرده است که معضل فرهنگی را بر نشمرده است.معضلی که ماه هاست نام آبادان را بعنوان شهری فاقد برنامه ی منسجم  فرهنگی بر سر زبان ها انداخته است.لغو دائمی کنسرت ها و بی برنامگی در اعیاد و در عوض توجه خاص به عزاداری ها از جمله ی این معضلات فرهنگی است که دکتر شهبازی نیز همانند مهندس ایلخاص زاده فرماندار پیشین آبادان از ورود به این آشفته بازار زورآزمایی و قدرت نمایی پرهیز کرده است.

در پایان ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر دولت ؛ شهیدان جاوید رجایی و باهنر ؛ از فرماندار جوان و تحصیلکرده ی دولت تدبیر و امید می خواهیم که آبادان را از دریچه  ای نگاه کنند که افق توسعه در این نگاه نهفته باشد وگرنه همگان می دانیم که عمر خدمت کوتاه است اما می توان آن را جاودانه ساخت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی