آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

دشت ذوالفقاری آبادان ، یادمان شهدای فداییان اسلام می شود!

photo_2016-10-20_16-23-30

عنوان بالا وقتی آزاردهنده می شود که بدانیم اصلا چنین دشتی در آبادان وجود خارجی ندارد. و دردآورتر آنکه این عنوان جعلی از سوی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به مسوولان آبادان نیز ابلاغ شده است بی آنکه مخالفتی با آن صورت بگیرد!

۱۹۲۷۹۰۲_۹۳۳

اخیرا در نمایشگاه مطبوعات (تهران) ، بروشورهایی بین مردم و رسانه ها توزیع شده است که گروهی که نام خود را فدائیان اسلام  گذاشته اند  مدعی شده اند که در جریان تلاش ارتش بعثی و متجاوزگر عراق در ماه های ابتدایی جنگ و بویژه در آبان ماه ۱۳۵۹ ناجی آبادان بوده اند و اینگونه مدعی شده اند که شهر آبادان خالی از مدافع بوده و مردم این شهر هیچ نقشی در دفاع از شهرشان نداشته اند .

photo_2016-11-11_14-32-57
در یکی از این بروشورها نوشته شده سید مجتبی هاشمی در سال ۱۳۵۹ گروه فدائیان اسلام را تشکیل داد و تا سال ۱۳۶۱ و شکست حصر آبادان ؛ بیش از ده هزار نفر نیروی مردمی از سراسر کشور ؛ در قالب اسمی فدائیان اسلام به فرماندهی او وارد جنگ شدند و به مدت یک سال در گرمای ۵۰ درجه با کمترین امکانات و تحمل رنج و مشقت زیاد توانست سدی مقابل ماشین مجهز جنگی ارتش صدام ایجاد کند.
در این زمینه با رضا خدری روزنامه نگار قدیمی آبادان که دو کتاب جدیدش در روزهای اخیر بنام های اقتصاد مقاومتی ؛ و نفت؛خون؛آتش در خلیج فارس ؛ در نمایشگاه مطبوعات تهران در معرض دید مردم و اصحاب رسانه قرار گرفته گفتگو کردیم. او گفت: چقدر مردم آبادان مظلوم شده اند که نامی از آناندر این بروشورها نیست . و چقدر جای تاسف است که آبادانی ها هیچ نقش و فعالیتی در نمایشگاه مطبوعات تداشتند که بتوانند مطالبه گر نقش ارزنده اشان در جلوگیری از سقوط شهر در ماه های ابتدایی جنگ باشند.

عکس زیر را با دقت ببینید. حرکت تعدادی نیروی مردمی در معیت شهید سید مجتبی هاشمی که در چهارراه امیری دیده می شوند.

photo_2016-11-11_14-32-57

آیا وجود ده هزار نیروی تحت فرمان ایشان که قاعدتا باید بیش از دو لشکر برآورد بشود باورکردنی است؟ آیا ادعای این گروه که خود را ناجی آبادان می داند هویت دشمن ستیزی و درصحنه بودن مردم دلاور آبادان و دیگر نیروهایی که برای کمک به شهر به آبادان آمده بودند را زیر سوال نمی برد؟

حال پرسش اینجاست که این همه تبیغات و هیاهو برای چیست؟ آیا در پس این یادمان دروغین اهداف اقتصادی آن هم در منطقه آزاد اروند نهفته است؟

رسانه اجتماعی اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی