آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

پیش از آغاز بحث مفتخریم و خرسند که تکنولوژی ای گفتگو محور و ارتباطی نظیر واتساپ موجب شده که  مردم در گروه های مختلفی که درست می کنند حضور یابند و بی هیچ واهمه ای و حتا خودسانسوری حرف هایشان را بزنند.

۶۶۸۴_۶۳۵۷۲۵۱۳۹۹۹۳۸۵۰۳۶۵_s

پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس با درک این مهم و بنا به رسالت خبری خود حول محور اندیشه و تدبر ؛ بر آن شد تا با دعوت از نخبگان  آبادانی و خرمشهری در گروه واتساپی خود بنام ArvandPress و با طرح موضوعات مختلف اجتماعی ؛ فرهنگی ؛ اقتصادی و سیاسی ؛ با دعوت از مسوولان و صاحب نظران ؛ نشست های پایشی برگزار نماید.

آن چه در زیر ملاحظه می نمایید یکی از این نشست هاست که این بار آقای محمود تیلا معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان میهمان گروه اروندپرس بودند.

آقایان ناصر امامی و سید غدیر موسوی مدیریت بحث را بر عهده داشتند.این نشست مجازی در روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۴ در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه آغاز گردید.

آقای مهرداد معماری مدیر پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس و یکی از مدیران گروه مجازی  ArvandPress دقایقی پیش از آغاز بحث تعدادی از اعضای شورای شهر آبادان و برخی فعالین حوزه فرهنگ و نیز مسوولان منطقه آزاد اروند و مسوول روابط عمومی پالایشگاه آبادان را به گروه دعوت کرد تا ناظر بر مباحث فرهنگی و اجتماعی کارشناسان گروه با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان باشند. گفتنی است که پیش از این ؛ آقایان حنظل عیدانی و جنامی و خانم کردیزاده عضو گروه بودند.

ناصر امامی: البته بااجازه دوستان من سئوالم راطرح می کنم جناب تیلا درحوزه فرهنگی تاکنون چه اقداماتی راانجام داده اید ؟

تیلا: سعی داشته ام در طی این مدت به آسیب شناسی حوزه ی فرهنگی اجتماعی و نیازهای شهر در این زمینه بپردازم

زیرا حوزه بسیار گسترده ای ست و مقرر شده با کمیسیون فرهنگی شورای شهر در این خصوص هماهنگ عمل کنیم. معتقدم باید ریشه ای به مسائل نگاه کرد.نیازسنجی با همکاری صاحبان فرهنگ و هنر و دخالت آنها در برنامه ریزی ها اولویت کاری بنده است.طرح و برنامه زیاد است اما اولویت سنجی با توجه به حفره های موجود در بخش فرهنگ شهر را از اهم فعالیت ها میدانم.

امامی: متاسفانه ما گرفتارفقرفرهنگی هستیم بدون اینکه دستگاه های اجرایی اقدامی در این خصوص انجام دهند . من فکرنمی کنم این آسیب شناسی به تنهایی ازعهده معاونت فرهنگی بربیاید لذا نعامل وهمکاری سایر ارگان ها ضروری است. دربخش هنر که یکی از پنانسیل های ساختاری در فرهنگ سازی است کم توجهی شده است .نیازمبرم امروزما ایجاد فرهنگسرا است که درحال حاضر فرهنگ و ارشاداسلامی دراین امرمهم لاک پشتی عمل می کند. معاونت فرهنگی شهرداری چه تدبیری برای احداث فرهنگسرا درنظرگرفته است؟

تیلا: قبل از پذیرش پست معاونت با دکتر شیرازی حرف هایم را زده ام و دغدغه هایم را مطرح کرده ام.

رمضانی: جناب آقای تیلا حضورتان را در گروه به فال نیک میگیرم چون یقین دارم در موارد و ابهاماتی که برای شهروندان به دغدغه تبدیل شده پاسخ خواهید داد. دغدغه اول گزینه سلامت جسمانی شهروندان است از آنجا که شهردار رییس هیات ورزشهای همگانی است بنده بعنوان سرمربی ورزش های همگانی تکاوران ایران به نحوه ،محتوا واجرای آن انتقاد دارم.

دوم سلامت روانی شهروندان نیز در اثرفرایند های اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی نمودار افزایشی را نمایش نمیدهد برای مثال استفاده از رنگها،چشم انداز نمای ساختمانها و سازه ها،فضای سبز و پارکهای خانوادگی و تفریحی و…

سوم مسایل فرهنگی بین شهروندی افراد است که کاملا تخریب شده البته اذعان داریم که این معضلات کم وبیش در تمام شهرهای ایران وجود دارد اما ما میخواهیم جز شهرهای توسعه یافته باشیم.

این موارد ما را آزار میدهد. مدنی ترین شهر ایران نانوایی هایش وسط خیابان اصلی باشد؟ “تصویر زیر”

تصرف پیاده رو ها و خیابان توسط دستفروشان،مجوز های خاص برای اشخاص خاص درساخت وسازهای نا متعارف و دادن تراکم در محل های محدود،عدم اجرای مکانیزه لایروبی جوی ها و کانال ها و رها کردن آنها در معابر، عدم پیش بینی در اجرای خروج آب های سطحی در ساخت خیابان و بلوارها و…از دغدغه های به روز شهروندان است. اما این نکته را هم نیک میدانیم که در اجرای این پروسه ها و شما هم در تنگناهای خود گرفتارید.

برای مثال شما بنر میزنید و اطلاعیه میدهید که با دستفروشان برخورد میکنید به یک باره حکم حکومتی از جانب فرماندار می آید که اجاز تعرض به هیچ دستفروشی را ندارید. یا هرکدام از متخلفین فرهنگی و اقتصادی به جایی مثل نمایندگان در مجلس ، شورا،نیروهای انتظامی،روئسای ادارات و آدم های با نفوذ مرکز نشین وصل هستند. اما مطمئن هستم با همکاری هم روزنه ای برای برون رفت از این وضعیت خواهیم یافت

تیلا: والله تعدد سوالات پیش اومد! من موندم به کدوم جواب بدم.در خصوص فرهنگسرا باید بگم شهرداری در این بخش وارد شده که به آن هم ایراد جدی وارد است. بعنوان مثال محل کنونی فرهنگسرا در لین ۱۰ جانمایی شده که محل اشکال است. شهرداری دوست دارد کار انجام دهد اما باید کارشناسانه تر عمل کند

سعید باجووند: درطول تقریبا سه سال ، شهردار آبادان سه معاون فرهنگی ، اجتماعی عوض کرده است که این خود مانع عمده ای برای برنامه ریزی به شمار می آید . ضمن اینکه معاونین قبلی هم مطمئنا برنامه هایی داشته اند . به قول شهریار : عمرما را مهلت امروز وفردای تونیست . مضاف براین که شورای شهر هم کمیسیون فرهنگی دارد و شهرداری وشورا می توانند دراین باره بسیار تاثیرگذار عمل کنند . همه ی اینها را گفتم تا به این نتیجه برسم که متاسفانه درحوزه ی فرهنگ مهمترین عامل رکود، جزیره ای عمل کردن است . وقتی جناب تیلا مدت کم تصدی این سمت را دلیل عدم داشتن برنامه می دانند و کمیسیون فرهنگی شورا هم به همین ترتیب ، چگونه می توان امیدوار انجام بهینه ی امور فرهنگی بود؟ اصلا بودجه ی معاونت فرهنگی چقدراست؟

‏(ناصر کعبی ؛ عضو شورای شهر آبادان بدون هیچ پیغامی گروه را ترک کرد که البته به نظر ما توهین آشکار به دعوت کنندگان بود)

تیلا: دوست عزیز من کی عنوان کردم بدون برنامه ام؟!!!! اولویت را شناسایی نیازها با کمک اهالی فرهنگ و هنر همین شهر عنوان کردم و اولویت سنجی نیازهای فرهنگی اجتماعی

امامی: البته جناب باجووند ! طبیعتا کسی که متصدی پستی می شود حتما برنامه هایی دارد البته اگرشهرداری توانایی اجرای آن راداشته باشد.

تیلا: قبول دارم همه ی دوستان از وضعیت فعلی دل پری دارند که آنها را محق میدانم.

سعید باجووند: سوال بنده هم همین برنامه هاست.

تیلا: اما برای قضاوت کردن باید مشکلات حوزه ی شهرداری را هم دانست.

دهداری پور: مراسم های مناسبتی هم هیچ تغییری نداشته . تو همون پارک معلم تو گرما و  بدون امکانات.

تیلا: حوزه ی فعالیت معاونت بسیار گسترده است و همانطور که گفتم با همکاری کمیسیون فرهنگی شورا در حال شناسایی و تدوین اولویت ها برای برنامه ریزی جامع هستیم . متاسفانه در سه سال اخیر آنگونه که باید نتوانسته در مسایل فرهنگی تاثیرگذار باشد . باید بپذیریم سیاست های حاکم بر شوراها فعالیت های این معاونت را هم مبتلا کرده و تاکنون نتوانسته کار خاصی انجام دهد.

رمضانی: جناب تیلا برنامه های خودتون رو با توجه به اولویت بیان کنید.تا هرکس نسبت به توان خودش با شما همکاری کنه.

تیلا : اولین اولویت کاری بنده برنامه ریزی جهت فعال کردن شورایاری ها برای شناسایی تخصصی نیازهای محلات مختلف شهر و سپردن امور محلات به شهروندان است. این مهم نقش اساسی در حل بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی شهر دارد. حقیقتا بنده از بدو تاسیس سازمان های مردم نهاد در آبادان نمایندگی آنها را عهده دار بوده ام و از قصه ی آنها کاملا آگاهم .گروه های Ngo  بمعنای واقعی در آبادان شکل نگرفته اند بجز چند تشکل و مابقی انفرادی و یا دو سه نفره اداره میشوند.

رمضانی: اتفاقا یکی از مباحث مطرح شده در گروه اروندپرس منطقه ای کردن فرهنگ محله ای بود.

دهداری پور: میشه لطف بکنید بگید تا الآن با شورا جلسه داشتید ؟

تیلا: من با اعضای شورا بالاخص خانم کردی زاده و آقای قاسمی بارها در خصوص مسائل فرهنگی حرف زده ام و راهکارهایی پیشنهاد شده که مورد بررسی قرار گرفته.

سعید باجووند: بودجه ی معاونت فرهنگی چقدر است ؟

تیلا: بودجه فرهنگی شهرداری امسال حدود ۲ میلیارد است که بعلت محقق نشدن بودجه در شش ماهه نخست سال حجم عمده ی آن کاهش یافته است. بنده اعتقادی به جلسات به سبک مرسوم ندارم چون معتقدم خروجی قابل عرضی ندارد.

دهداری پور: من از آقای زویدات و آقای قاسمی پرسیدم برای جلسات و هماهنگی ها .  گفتند هیچگونه هماهنگی و جلسه ای فی مابین شورا و شهرداری نبوده . چرا ؟

سعید باجووند: پیشنهاد می کنم آبادان رابه عنوان یک فرهنگ شهر مطرح کنیم وتمام لوازم آن را به مرور تامین کنیم . برای اجرای این طرح همه ی سازمانها و ارگانها باید هماهنگ باشند. همه  می دانند دومیلیارد سنگ بزرگ است ونشانه ی نزدن . لطفا بودجه ی واقعی معاونت را بفرمایید. دوست داریم بدانیم چه میزان بودجه برای چه برنامه هایی پیش بینی شده است؟

تیلا : ابتدا باید درک صحیحی از جغرافیایی که در آن زندگی میکنیم داشته باشیم و خواهش میکنم یه فرصت کوتاه بدید تا مسائلی رو مطرح کنم. وضعیت حاکم بر شهر آبادان بسیار اسفبارتر از آنی ست که دوستان مشاهده می کنند! چندگانگی تصمیم گیری و تصمیم سازی ها در حوزه ی فرهنگی و اجتماعی و منیت ها در این حوزه بیداد می کند.در یک کلام آبادان شهر ضدیت هاست .

باور بفرمایید در این شرایط هر نوع فعالیتی بخصوص در حوزه ی فرهنگی با حرف و حدیث های بسیار مواجه است.در بخش همکاری بین ادارات و ارگانها هم هوا خاکستری است و همدلی مورد نظر بین آنها کیمیاست ! بعنوان مثال همین خیابان تازه تعریض شده در مسیر لین ۱۵ به ذوالفقاری را ببینید.انتهای خیابان که به لین ۱۵ میرسد تیرهای برق جا خوش کرده اند و خیال رفتن هم ندارند…! شهرداری در حوزه های مختلف با چالش جدی مواجه است و حقیقتا در سالهای اخیر تنها شرکت پالایش نفت بوده که حامی شهرداری بوده و با دیده ی اعتماد به این دستگاه خدمات رسان شهری نگریسته. فرهنگ هم از این قاعده مستثنی نبوده و هر ارگانی انتظاری خاص از شهرداری و بخش فرهنگی آن  داشته و دارد.

ناصر امامی: همین عدم همکاری سایرارگان ها وبی تفاوتی مدیران بی لیاقت آسیب جدی به بدنه شهرزده است.

نادر حیدری(رهبر سابق ارکستر مجلسی آبادان): باسلام به دوستان واقای تیلا. فرهنگ وهنر واژه ای اوستایی است بمعنای فر یعنی پیش هنگ یعنی هدف هنر خلق فضیلت و زیبایی ونیکی ها درزمان خود. مجموع این واژه حرکت بسوی اهداف عالی خلق شده در پیکره زیبایی ها بهمراه فضیلت انسانی درگذر تاریخ. حال هرگونه حرکتی خارج این دستور تاریخ باشد بی شک بی اشکال نیست چه ازنقوش دیوارها یا مبلمان شهری پرخرخ و……..با این وصف آیا حرکات مدنظر تامین کننده اهداف ملی باعرف شهری هست.یانه؟

سعید باجووند: ضمن اینکه درکنار بودجه ی اختصاصی ، بدهی های شهرداری به مجموعه های مختلف راهم باید مد نظر داشت . این بدهی ها به چه میزان است ؟ آیا تناسبی بین درآمدهای اختصاصی به معاونت فرهنگی و بدهی های آن وجود دارد ؟

ناصر امامی: انتظارمادربخش فرهنگ وهنرازاداره ارشاد بیشترازشهرداری است اگربین شهرداری و ارشادهماهنگی وجود داشته باشد شاید بتوان امیدوار بود درحل مسایل فرهنگی عاجز نباشیم.

سعید باجووند: جناب امامی عزیز شما هرچه می خواهید برنامه داشته باشید وقتی پولی برای برنامه ها ندارید و یا خیلی اندک است ، سخن گفتن از فرهنگ آب در هاون کوبیدن است .

تیلا: اگر آبادان مثل دیگر شهرها شهروند پرسشگر و مسئولیت پذیر داشت که با حقوق شهروندی خویش بیشتر آشنا بودند کسی جرات نداشت حقوق حقه ی آنها را پایمال کند.

دهداری پور: آقای تیلا . در مورد هزینه چاپ بنر که در سال ۹۲ نزدیک به ۴۵۰ میلیون تومان بوده چطور ؟

تیلا: این عدد ۴۵۰ از کجا آمده؟  بودجه ی فرهنگی شهرداری شامل چاپ و انتشارات، برنامه های فرهنگی و ورزشی و… است.

سعید باجووند: جناب بحرینی  معاونت قبلی فرهنگی اجتماعی شهردار هم درگروه هستند ایشان هم می توانند اطلاعات خود رادراین حوزه دراختیار دوستان بگذارند .

(البته تا پایان بحث جناب بحرینی فقط  ناظر گفتگو بودند و هیچ عکس العملی از خود نشان ندادند !)

مهندس جمال گلی(معاونت فنی و عمرانی شهرداری آبادان): سلام دوستان یک نکته عنوان کنم بخشی از فعالیت آقای تیلا مرتبط با معاونت فنی و عمرانی میباشد که ایشان به جد و دلسوزانه پی گیری مینمایند. شامل بازار هنر فرهنگسرا و آسیب شناسی مناطق دو و سه

تیلا: من در این جا از همه دغدغه مندان بخش گسترده ی فرهنگ شهر آبادان تقاضا دارم و دعوت میکنم به کمک و یاری معاونت فرهنگی شهرداری بیایند و دیدگاه ها، برنامه ها و رهیافت های خودشون را با ما مطرح کنند

ناصر امامی: شهرداری چقدر به  قشرفرهنگی وهنری بها می دهد ؟ درخصوص نصب مجسمه ها باچه کسی مشورت می کند؟

میلاد مهربخش: به منظور توسعه مناسبات و تبادل دستاوردهای فرهنگی ، آیا این معاونت با مراکز علمی و آموزشی و پژوهشی ارتباط داشته است؟ (غیر از شورا) و اینکه از طریق فراخوان در سطح شهر از دیدگاه و نظرات مردم آگاه نظرخواهی شده است؟ در صورتیکه این بهترین سیاست در حوزه اجتماعی فرهنگی شهرداری می باشد.

تیلا:  به جناب شهردار گفته ام باید سازمان زیباسازی شهرداری زودتر راه اندازی شود و مشاورینی  آگاه در این بخش به کمک مدیریت شهری بیایند.

ناصر امامی: سال های سال به عنوان یکی از اهالی فرهنگ وهنر دراین شهرزندگی می کنم ولی هیچوقت شهرداری ازتخصص من استفاده نکرد.حتی بامشورت کردن !

تیلا: همانطور که قبلا اشاره کردم سعی کرده ام بجای اجرای برنامه های روتین فرهنگی، به شناسایی و نیازسنجی مشکلات حوزه ی فرهنگی بپردازم  .فعال کردن بخش پژوهش ها نیز یکی از این مشکلاتی بوده که نیاز به آن بطور جدی احساس شده است

سعید باجووند: جناب تیلا بنده حساسیت های شما در خصوص مسایل فرهنگی را درک می کنم اما خود شما هم می دانید اولویت اول خیلی های دیگر در مجموعه ی شهرداری این مسایل نیست . آن هم زمانی که بدهی های میلیاردی بر عهده ی شهرداری است . ما هم از مسئولین انتظار صداقت داریم . نمی توان فقط از هنرمندان بخواهیم صداقت داشته باشند .

تیلا: شهرداری در درون خود با مشکلات عدیده ای روبروست ! نبود سازمان زیباسازی و تنزل آن در حد یک بخش زیرمجموعه ی معاونت خدمات شهری یکی از این مشکلات است که باعث شده آشفتگی های بصری در شهر بیداد کند. این مسائل و دیگر مسائلی از این دست را بصورت کارشناسی شده با جناب شهردار در میان گذاشته ام . بسیاری از امور در شهرداری هنوز بصورت بسیار ابتدایی انجام می شود که دردآور است.

ناصر امامی: دلیلش استفاده نکردن ازکارشناسان آمورش است.

تیلا: دقیقا

سعید باجووند: باز هم می نویسم تازمانی که برنامه ها ومیزان بودجه ی اختصاصی به آنها مشخص نباشد نمی توان بحث کرد . جناب تیلا از بچه های همین شهراست وسالها درحوزه فرهنگ بوده وهستند از بسیاری معضلات ومشکلات فرهنگی ، اجتماعی شهر هم اطلاع دارند . اگر بحث بودجه را پیش می کشم به این دلیل است که می دانم و می دانند بدون آن نمی شود کاری کرد .این روند در تمام صحبت های جناب تیلا کاملا مشهود است . مطالبه ی بودجه مطلوب فرهنگی اولین خواسته ی جامعه ی فرهنگ وهنر این شهر می باشد .

مهندس جمال گلی: منظور شما از بودجه فرهنگی چیست میشه کامل تر توضیح بدید؟

سعید باجووند: تمام بودجه ای که به معاونت فرهنگی هنری شهردار تعلق می گیرد که صدالبته  آن ر اباید از میزان بدهی های همین حوزه کم کرد تا ببینیم برای باقی مانده ی سال چیزی می ماند یانه ؟

معماری: دوستان اجازه دهید کمی جناب تیلا استراحت کنند و تا آن موقع  به این پرسش که از سوی مهندس جمال گلی در خصوصی برای من ارسال شده پاسخ بدهید:

به نظر شما بازار هنر که به زودی راه اندازی میشود به چه نحو مدیریت شود؟ چه فعالیتی در آن شکوفا میشود؟

ناصر امامی: بصورت ارائه آثارهنری جهت فروش.

رضا چوپان(هنرمند تاتر) : این بازار هنر کجاست؟

مهندس جمال گلی: در پارک فرهنگ پشت شهرداری منطقه یک. شامل ٢۶ غرفه و ساختمان آجری و سبکی از سنت و مدرنیته دارد.

رمضانی: مشارکت تمام گروهای هنری در این پروژه به غنای محتوایی اون کمک میکنه تا شهروندان نسبت به فرهنگ منطقه شون آشنایی بیشتری داشته باشن و مطمئنا حمایت و مشارکت مردمی رو به دنبال داره پس این باغ موزه هنری می باید توسط هنرمندان سرپرستی بشه تا بهترین بازدهی رو داشته باشه.

مهندس جمال گلی: پس دوستان اگر پیشنهاد و نقطه نظری در ارایه هرچه بهتر خدمات دارند. یا در این جلسه و یا در خصوصی بعد از جلسه عنوان کنند.

رمضانی: به امید خدا با گشایش این باغ موزه تعریف هنر دولتی به هنر مردمی تغییر کند.

ناصر امامی: من به یک نتیجه گیری رسیدم وآن همکاری درامورشهری است قطعا شهرداری بدون مشارکت مردمی نمی تواند به اهداف فرهنگی واجرایی خودش برسد.

تیلا: فراموش نکنید که ما تیم جوان همراه شهردار هیچ وقت ادعای عقل کلی نداریم و نیازمند یاری و همفکری تک تک شما هستیم زیرا برای شمایی تلاش میکنیم که زیست در فضای این شهر سهم همه ی ماست…

مهندس جمال گلی: بنده هم به سهم خود از تمام دوستان که در بحث شرکت میکنند و نقد سازنده انجام میدهند تشکر مینمایم.

میلاد مهربخش: ان شاالله امور کارها دست افراد کاردان و متخصص باشد.

رمضانی: ضمن تشکر از پاسخگویی و جناب تیلا و  جناب مهندس جمال گلی و آرزوی پذیرش و اعمال دید گاه های سازنده گروه به بحث امشب پایان میدهیم.

پس از پایان بحث

سعید باجووند: ما که نفهمیدیم همین بودجه ی محدود چقدرهست؟ به هرحال دوستان خود نتیجه می گیرند اما بنده دلم  به حال شهرم و بی برنامگی ها و بی بودجه ای ها واین نگاه مصرفی به هنر وفرهنگ ، می سوزد.

دهداری پور: دوستان با این همه کمبود اکثریت امشب سکوت کردند . تا دیروز کلی منتقد وجود داشت .

میلاد مهربخش: ۱- توانایی تجزیه و تحلیل نیازهای فرهنگی و اجتماعی  شهر و شناخت ویژگی های فرهنگی و اجتماعی مناطق و محلات شهری .

۲- اطلاع و دسترسی به آخرین آمار و اطلاعات فرهنگی و اجتماعی شهر مانند آمار جمعیتی و سرانه های فرهنگی و اجتماعی شهر.

۳- آشنایی با ضرورت های توسعه پایدار شهری.

۴- برنامه ریزی در جهت توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی شهروندان به منظور  رساندن سرانه های فرهنگی و اجتماعی به حد استاندارد.

۵- تعیین اهداف، سیاستها و تعیین راهبردها و خط مشی‌های مربوط به امور اجتماعی و فرهنگی شهر .

۶- انجام مطالعات و بررسی های لازم در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری در جهت ارائه طرحها و برنامه‌های مورد نیاز برای توسعه فرهنگی .

۷- انجام اقدامات لازم در جهت اداره بهینه اماکن فرهنگی ، ورزشی، مذهبی و آموزشی همچون فرهنگسراها، کتابخانه ها، خانه های فرهنگی، سینما و…

۸- توانمند سازی و ترغیب جوانان و نوجوانان در عرصه مشارکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی.

۹- تلاش در جهت حفظ و نگهداری از آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگ و گردشگری.

۱۰-همکاری و حمایت از سازمانهای غیر دولتی  و جلب مشارکت آنها در راستای اهداف و وظایف شهرداری.

و بالاخره نشست مجازی ما پس از ۱۲۰ دقیقه در ساعت یک و نیم بامداد جمعه به پایان رسید.

تحلیل

به نظر می رسد محمود تیلا معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان علاقه ی چندانی به جریان سازی ندارد و برای همین کارها و برنامه هایش را در سکوت خبری طراحی و احیانا اجرا می کند. وی علیرغم پرهیاهو بودن در انعکاس فعالیت های شهرداری آبادان با قید دکتر شیرازی شهردار آبادان ؛ در امور تحت مدیریتی خود به خرد جمعی  در این مدت کوتاه سه ماهه روی خوشی نشان نداده است و انتظار می رفت که در این مهم در اولین هفته های احراز پست معاونت فرهنگی و اجتماعی محقق می شد.

نکته ی حائز اهمیت دیگر در این گفتگو بیان این مهم بود که ایشان به برگزاری جلسات مرسوم برای تصمیم گیری ها  ؛ اعتقادی ندارند. به نظر ما این نوع نگاه نقطه ای عطفی در مدیریت ایشان است چرا که آن چه تا به امروز از خروجی های جلسات پی در پی در مراکز تصمیم گیری های محلی بوده علنا برای مردم محسوس نبوده است که می توان به انبوهی مثال توجه ها را معطوف ساخت. امیدواریم که بی اعتمادی ایشان به اینگونه جلسات ؛ نظیر جلسات فرهنگی و اجتماعی با شورای شهر ؛ مشاوران بی مزد و بی منت و در عین حال دلسوز و کاردان شهر را شامل نشود.بعبارتی دیگر آبادان نیازمند اتاق فکر هایی است که نه بواسطه ی دستورالعمل که به ندای دل ؛ احساس مسوولیت نمایند.

پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی