آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

کیفیت تولیدات پالایشگاه آبادان ارتقا یافت

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۱ ب.ظ

با اجرای پروژه‌های زیست محیطی و همچنین طرحهای توسعه‌ای بهبود کیفیت محصولات پالایشگاه آبادان، علاوه بر بهبود کیفیت تولیدات پالایشگاه آبادان، روزانه ۵٠ تن گوگرد از آلاینده‌های زیست محیطی این پالایشگاه حذف شد.

ابوالحسینی

حبیب الله ابوالحسینی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با بیان این‌که طی دوسال اخیر ١۶ پروژه زیست محیطی از سوی این شرکت اجرا شده است، گفت: هدف از اجرای این طرحها توجه به مولفه‌های زیست محیطی و کاهش آلاینده‌های ناشی از تولید شرکت پالایش نفت آبادان است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان ارائه خدمات جداسازی و طبقه‌بندی آهن‌آلات قراضه و اقلام مازاد، سطح‌برداری از مخازن نفت خام به منظور کاهش پسماند، ارائه خدمات توسعه و نگهداری فضای سبز ماهشهر، فروش محصول تحتانی برج کت کراکر( co) با هدف کاهش اثرهای پسماندهای صنعتی و مدیریت پسماند اجرای عملیات پاکسازی، بهسازی و جمع‌آوری آبهای سطحی بستر خط لوله از پیچ واحد ۴٠٠ تا ابتدای مخازن آجری، جمع‌آوری ضایعات و آراستگی صنعتی و تعمیرات روزمره دفاتر و ساختمانهای بندر صادراتی ماهشهر را از جمله پروژه‌هایی اعلام کرد که از سوی این شرکت اجرا شده است.

پیشرفت ٩٠ درصدی پروژه رفع آلودگی بصری  

وی از پیشرفت ٩٠ درصدی عملیات پاکسازی، بهسازی و جمع آوری آبهای سطحی بستر خط لوله از پیچ واحد ۶۵ تا واحد ROP خبر داد و گفت: این پروژه به منظور رفع آلودگی بصری و پاکسازی محیط زیست اجرا می‌شود.

ابوالحسینی با بیان این‌که توجه به مولفه‌های زیست محیطی و رفع آلودگی از اهمیت بالایی برای شرکت پالایش نفت آبادان برخوردار است، به پروژه آزمایشهای زیست محیطی اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این پروژه، پایش و خودارزیابی آلاینده‌های خروجی است که باتوجه به اجرای آن از ابتدای تیرماه، پروژه هم‌اکنون از پیشرفت ٢۵ درصدی برخوردار است.

اجرای طرحهای بهبود کیفیت تولیدات پالایشگاه آبادان 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان درباره اقدامهای انجام شده در یک‌سال گذشته درباره بهبود کیفیت محصولات پالایشگاه آبادان نیز گفت: طی این مدت واحد پروپیلن PRU و واحدهای تولید گوگرد SRU با ظرفیت ١٠٠ تن و واحد شستشوی بنزین GPTU راه‌اندازی و تکمیل شده است که با راه‌اندازی واحد تولید گوگرد SRU روزانه ۵٠ تن گوگرد از آلاینده‌های زیست محیطی حذف شده است.

ابوالحسینی اجرای این پروژه‌ها را گام موثری در بهبود و سالمسازی محیط زیست و کاهش آلودگی دانست و افزود: برای بالابردن کیفیت محصولها و استانداردسازی، پکیج تصفیه هیدروژن در حال ساخت بوده که هم‌اینک از پیشرفت ۴٠ درصدی برخودار است که پیش بینی می‌شود  در هشت ماه آینده این پروژه نیز به صورت کامل راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان ادامه داد: با اجرای این پروژه ناخالصی‌های موجود در هیدروژن قابل استفاده در پالایشگاه حذف و هیدروژن خالص می‌شود که این امر سبب بالا بردن طول عمر دستگاههای پالایشی خواهد شد.

نصب سیستم پیشرفته PMS در نیروگاه سوم پالایشگاه آبادان 

وی با اشاره به اقدامهای انجام شده در نیروگاه سوم پالایشگاه آبادان و با توجه به حساسیت تامین برق و انرژی، افزود: بر این اساس سیستم بسیار پیشرفته PMS‌ در نیروگاه نصب شده که با انجام این کار از نوسانهای ناخواسته که سبب بسته شدن نیروگاه و به دنبال آن پالایشگاه می‌شود؛ جلوگیری می‌شود.

برگزاری مناقصه احداث ۶ دستگاه مخزن کروی 

ابوالحسینی درباره اجرای پروژه‌های کیفی نیز تصریح کرد: هم‌اینک مناقصه احداث ۶ دستگاه مخزن کروی در حال برگزاری است، ضمن این‌که ساخت بویلر بازیافت حرارتی HRSG در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با اشاره اخذ مجوز ساخت واحد جدید بازیافت اسیدسولفوریک SARP برآورد اولیه اجرای این پروژه را حدود ۵٠ میلیون یورو اعلام کرد وافزود: در حال حاضر مناقصه بخش مهندسی پایه در حال برگزاری است که انتظار داریم با اجرای این پروژه موفقیتهایی در بخش زیست محیطی کسب کنیم.

اجرای ٢٢ طرح توسعه‌ای در بندر صادراتی شرکت پالایش نفت آبادان 

وی با بیان این‌که طی دوسال اخیر ٢٢ طرح توسعه‌ای در بندر صادراتی نفت شرکت پالایش نفت آبادان اجرا شده است، گفت: از میان این طرحها می‌توان به بازسازی بارج شناور دریایی خارج از سرویس و استفاده از آن برای مقابله با آلودگی دریا، جلوگیری از کاهش و بسته شدن واحدهای پالایشگاه، اجرای عملیات آبرسانی به کشتی‌ها و مجهز کردن باراندازها به پمپ تقویت آب، جمع‌آوری لجنهای آلوده به مواد نفتی و انتقال آن به FILD و LAND بندرامام و انتقال MTBE‌ از طریق خط لوله و جلوگیری از تردد ١۵٠ تانکر در روز نام برد.

تولید روزانه ٢٧ هزار بشکه بنزین یورو۴ 

ابوالحسینی درباره طرحهای بهبود فرایند تولید در این شرکت نیز گفت:‌ راه اندازی واحد GPTU‌( تولید بنزین سبز) با ظرفیت ٢٧ هزار بشکه در روز، راه‌اندازی واحد SRU با ظرفیت ١٠٠ تن در روز، نصب آنالایزر بر روی خروجی کوره‌ها و دیگهای بخار و همچنین نصب نمکزدا در واحد تقطیر ٨٠ ، از جمله طرحهایی بوده است که در جهت بهبود فرایند تولید در این شرکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با بیان این‌که طی این مدت علاوه بر این که کیفیت تولید این شرکت بهبود یافته است گفت: با اجرای پروژه‌های زیست محیطی گامهای موثری در جهت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی برداشته شده است که آثار آن را می‌توان مشاهده کرد.

منبع : شانا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی