آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس در آبادان برگزار شد

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۷ ب.ظ
شهبازی:آبادان به گفته ی امام راحل “دژ تسخیر ناپذیر” لقب گرفت.
صبح دیروز با حضور شهبازی معاون استاندار وفرماندار ویژه آبادان و مسئولین اجرایی شهرستان جلسه هماهنگی برپایی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تالار غدیرفرمانداری ویژه آبادان برگزار شد.
 
P1380034
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان،شهبازی در این نشست ضمن پاسداشت ایثارگریهای دوران دفاع مقدس، بیان کرد:
رشادتها وبا هم بودن های رزمندگانی که درخط آتش جبهه وظیفه حفاظت وحراست ازامنیت مردم را به عهده داشتند بود که توانستند این کشور را از لوث استکبار جهانی که حامی کشور عراق به عنوان تجاوزگر بودند را رها سازند واین تداعی کننده مضمون « حب الوطن من الایمان»است.همین امر باعث گشت که تعداد زیادی از مردم عزیزترین سرمایه را که جانشان بود را تقدیم انقلاب ونظام جمهوری اسلامی کنند.
وی ادامه داد: در خیلی کشورها که تجاوز صورت می گیرد ، مردم در دفاع از کیان وحکومت وآرمانهای خود با ایثارگری جان خود را فدا می کنند ، که به منظور ارج نهادن به مقام آنها برایشان پاسداشت ومراسم های بزرگداشت گرفته می شود.
شهبازی از ۳۱ شهریور ۵۹ به عنوان تاریخی یاد کرد که رژیم حاکم بر عراق با استفاده ازهمه امکانات وتوصیه ها وتاکیدهای استکبار جهانی به ایران حمله کرد .
ایشان بیان کرد: درهمین بین ودر خرمشهر ۴۵ روز اول مردم و بخش عمده ای از قوای مسلح جانفشانی ومقاومت سرسختانه کردند که البته با خیانتهایی که در برخی از بخشهای اداری کشور شد، باعث گردید که خرمشهر سقوط کند. اما آبادان توانست با سربلندی ومقاومت ۳۶۵ روزه ، حصر خود را بشکند تا از سوی امام راحل “دژ تسخیر ناپذیر” لقب بگیرد.پس از آن بود که انتخابات ریاست جمهوری نیز با مشارکت بالای مردم صورت گرفت.
وی از گرامیداشت وبازخوانی هفته دفاع مقدس در کل کشور نام برد واظهار داشت: آبادان با ۴۲۰۰ شهید ، شهر شهدا، سرداران و روحانیون به نام است،که نقش کلیدی در طول جنگ داشتند و در این بین نام روحانیونی مثل آیت الله جمی ، دهدشتی و طرفی در جلوگیری از سقوط آبادان محرز است.تمام این دلاوریها ورشادتها باعث شد که جلوی تخلیه شهر گرفته شود واین عمل سبب ایجاد روحیه ی مضاعف دربین رزمندگان شد.
شهبازی خاطرنشان ساخت : لازم است ازتاریخ ۳۱ شهریور تا پایان هفته در آبادان با تشکیل کمیته های مختلف اجرایی، برنامه ها و مراسمی در خور هفته دفاع مقدس برگزار گردد.حضور صداوسیما ورسانه ها می تواند در امر اشاعه ی برنامه های این هفته نیز موثر باشد تا بتوانیم برنامه های متفاوت تر وباشکوه تر از سالهای قبل برگزار کنیم. همچنین در این حوزه می توانیم شاهد حضور اصناف، بسیج ادارات ، بانوان وسازمان های مردم نهاد در کنار نیروهای مسلح در مراسم رژه گرامیداشت ۵ مهر باشیم.
فرماندار ویژه آبادان همچنین از احتمال حضور دکتر مقتدایی استاندار خوزستان در جمع نیروهای بسیجی ومسلح در مراسم پنجم مهرماه خبر داد.
 وی ادامه داد :با نظر و برنامه ریزی استاندار محترم قرار است همایشی به تاریخ پنجم مهر ماه در سالن سینما نفت برگزار و از کسانی که تحت عنوان کمیته های غیرنظامی به صورت نانوشته و غیر رسمی در حوزه پشتیبانی جنگ فعالیت می کردند تجلیل گردد . در همین راستا با تشکیل جلساتی که با این عزیزان داشتیم سعی کردیم کمیته ها با احیای خود، نیروهایشان را بازسازی کنند.
شهبازی خاطر نشان کرد: همتی که ما در بچه های آبادان دیدیم سبب گشت به سمتی سوق داده شویم که با همت مضاعف در خدمت این عزیزان باشیم. به هر حال نقش بانوان در پشتیبانی از رزمندگان ، نقش مهاجرین خرمشهری که در آبادان مستقر شدند و نقش روحانیت و اصناف غیر قابل انکار و وصف ناپذیر در مقاومت آبادان می باشد.
 فرماندار ویژه آبادان در پایان از احداث تجهیزات  SNGدر منطقه عملیات والفجر هشت خبر داد واظهار کرد با این اقدام یادمان شهدای والفجر هشت جایگاه خود را در بعد ملی و جهانی ترسیم خواهد کرد .
شایان ذکر است در این نشست کمیته های پنجگانه فرهنگی – هنری ، روابط عمومی و اطلاع رسانی ، ایثارگران، نیروهای مسلح و دفاعی و کمیته پشتیبانی تشکیل شد که به ترتیب با نظارت کمیته ی فرهنگی منطقه آزاد، صدا و سیمای آبادان، بیناد شهید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانداری ویژه آبادان فعالیت خود را آغاز کنند .در همین بین مقرر شد که ظرف یک هفته کمیته های مذکور برنامه های خود را جهت هرچه بهتر برگزار کردن مراسم هفته دفاع مقدس ارائه دهند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی