آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

اهالی خبر آبادان میهمان امام جمعه شدند

دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۸ ب.ظ

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان گفت : اگر کسی از نقد خبرنگاری واهمه داشته باشد نشان دهنده ی ضعف اوست.اما تخریب نه.من تخریب را از لحاظ شرعی و وجدانی حرام می دانم.نقد و تحلیل هاست که موجب رشد ما می شوند.

arvandpress : اصحاب و اهالی خبر آبادان در پیش از ظهر امروز ۱۷ مرداد ماه به دفتر امام جمعه محترم آبادان دعوت شدند تا در نشستی صمیمی ؛ گپی دوستانه بزنند. این نشست با برنامه ریزی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اعلام قبلی انجام پذیرفت.۲۰۱۵۰۸۰۸_۱۲۱۰۳۸

به گزارش اروندپرس ؛ در این نشست هر یک از خبرنگاران مطالبی بعنوان خواسته ها و کمبودها بیان نمودند که حضرت حجه الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر آبادان به یادداشت برداری از مطالبات خبرنگاران پرداخت.

از عمده مطالباتی که طرح شد می توان به فهرست زیر اشاره نمود:

۱)بی توجهی اکثر مسوولان شهرستان آبادان به خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ـ تحلیلی و بی میلی در پاسخگویی.

۲)عدم حمایت های مالی در قالب دادن آگهی ها از سوی بیشتر ادارات و نهادهای شهر به مطبوعات محلی و پایگاه های خبری ـ تحلیلی

۳)موضوع بیمه خبرنگاران

۴)عدم همکاری پالایشگاه با جامعه خبرنگاری شهر در استفاده از امکانات رفاهی.

۵)عدم همکاری منطقه آزاد اروند با مطبوعات محلی و پایگاه های خبری ـ تحلیلی

۶)نبود تشکلی رسمی به نام خبرنگاران شهر آبادان

در پایان اظهارات خبرنگاران ؛ حضرت حجه الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر آبادان ؛ ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به مطالب عنوان شده ؛ بیاناتی فرمودند.۲۰۱۵۰۸۰۸_۱۲۱۰۱۲

امام جمعه آبادان با خطاب نمودن خبرنگاران بعنوان متفکر و اندیشمند گفت: قلم هایی که شما در دست دارید برای بیان واقعیات و دردهاست. برای فرهنگ سازی است و این تنها شامل جغرافیای آبادان نمیشود و به واقع شما برای کشور عزیزمان و حتی جهان قلم می زنید.خوشحالم که در خدمتتان هستم و امیدوارم تا به امروز توانسته باشیم وظیفه و رسالتی که بر عهده ماست نسبت به شما انجام داده باشیم.تشکر می کنم از مطالبی که فرمودید و قول می دهم در حد توان ؛ پیگیر این مسائل باشم.

ایشان در بخش دیگری اظهار کردند: در خطبه های نماز جمعه خطاب به مسوولان گفتم که از نقد شدن توسط اصحاب رسانه واهمه نداشته باشند ضمن ان که احترام به خبرنگاران را به معنای تام آن حفظ کنند.اگر فضاهای مورد نیز کارهای خبری نظیر مطبوعات و پایگاه های خبری گرفته بشود روح اندیشه و تفکر و تحول و مدیریت نیز از شهرستان و استان گرفته خواهد شد.این خبرگزاری ها هستند که می توانند حرکت قطار خدمت را با برنامه ریزی هایشان مدیریت کنند و آن را روی ریل توسعه نگه بدارند.

به گزارش اروندپرس ؛ وی خطاب به خبرنگاران گفت : خبرها را مطابق با واقعیات بیان کنید کسی جرات نخواهد کرد در حوزه مدیریت شهری خلاف مقررات عمل کند و به کج راهه برود. انشالله در مراسمی دیگر در روز سه شنبه خدمتتان خواهیم بود و صحبت های بیشتر را آن جا بیان خواهیم کرد.

حجه الاسلام ابراهیمی پور در پاسخ به مدیرمسوول پایگاه خبری و اندیشه اروندپرس در خصوص بزرگداشت فاجعه سینما رکس گفت: من معتقدم که فاجعه سینما رکس به حاشیه کشانده شده است و متاسفانه از سوی برخی ابزاری شده است برای بدنام کردن نیروهای انقلابی بخصوص علما و بچه های مذهبی و انقلابی در آن باره زمانی. اینکه برخی از دوستان بویژه هنرمندان طی سال های گذشته برنامه هایی تدارک دیده اند ارزشمند است اما من پرسیدم که تا بحال یادواره شهدای سینما رکس هم برگزار شده است که فرمودند خیر.انشالله امسال برنامه مفصلی خواهیم داشت و از خانواده های معظم آن جنایت هولناک رژیم پهلوی تجلیل بعمل خواهد آمد و یادواره ای هم برگزار خواهد شد. قطعا این یادواره و مراسم متعلق به همه است و کسی اجازه ندارد بگوید متعلق به این سو و آن سوست.تجلیل از این شهدا و بررسی ابعاد این حادثه و معرفی نمودن آن به کشورو جهان کار بسیار مهمی است.

ایشان در ادامه فرمود: در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال جاری انجام خواهد شد حرف های زیادی دارم و در این خصوص چندین جلسه با یکدیگر خواهیم داشت.شما بسیار اثرگذار هستید در این موضوع.سعی کنید کاندیداها را با برنامه هایشان به مردم معرفی کنید. به مردم کمک کنید که انتخاب اصلح داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت یک صدایی در خصوص رفع محرومیت ها گفتند: آبادان به شدت نیازمند برخورداری از یک صدای واحد و پرقدرت در این زمینه است.شما باید با همزبانی و وحدت بدنبال مطالبات به حق جامعه باشید.در خواست جدی من این است که همه خبرنگاران هم صدا کمک کنند که خروجی بیان معضلات به گوش مسوولان برسد.هیچ مسوولی نباید از هیچ خبرنگاری واهمه داشته باشد و هیچ مسوولی هم نباید بدنبال مطرح کردن شخص خودش باشد.این که برخی مسوولان فقط با صدا و سیما مصاحبه می کنند چون دیده می شوند معنا ندارد.مسوول موظف است کارکرد نظامش رو در محدوده خود بیان کند و به اطلاع مردم برساند.اگر مسوولی نمی تواند گزارش بدهد نقطه ضعف اوست و اگر بگوید از سوی مسوولان مافوق محدودیت دارد اصلا پسندیده نیست.حضرت اقا در همین باره می فرمایند کارکرد مسوولین می بایست به گوش مردم برسد.۲۰۱۵۰۸۰۸_۱۱۵۴۱۹

به گزارش اروندپرس ؛ ایشان درخصوص برخی محدودیت هایی که برای خبرنگاران رقم می خورد گفتند: من نمی پذیرم که برای خبرنگاری که در حال انجام وظیفه هست محدودیت هایی ایجاد بشود.البته باید بدانیم که مراقب اخبار باشیم و خدایی ناکرده خبرتهیه شده ی ما موجب نشود که آبادان و هویت دینی و فرهنگی و علمی آن زیر سوال برود.

ابراهیمی پور گفت : ایرادی که به برنامه خندوانه گرفتم از دو منظر بود.اول آنکه خدایی ناکرده اینگونه نشود که بیننده بگوید آبادانی ها خالی بند هستند و دوم ؛ حرکات و آهنگین بودن است ولی از اینکه آبادان مطرح شده است بسیار خوب است. بنده در شبکه دوم سیما گفتم آبادانی یعنی شاد یعنی شیک پوش.آبادانی ها علیرغم تمام کمبودهایی که دارند ولی سعی می کند ظاهر کلاسیک و نشاط خودش را حفظ کند.این ها حرف های ماست.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان گفت : اگر کسی از نقد خبرنگاری واهمه داشته باشد نشان دهنده ی ضعف اوست.اما تخریب نه.من تخریب را از لحاظ شرعی و وجدانی حرام می دانم.نقد و تحلیل هاست که موجب رشد ما می شوند.خود ما در روزهای جمعه خطبه ی دوم را تحلیلی بیان می کنیم.خطبه ی سیاسی است. مگر می شود سیاست را از تحلیل جدا ساخت.نماز جمعه نیز عبادی و سیاسی است.خبرنگاری که تحلیل او سیاسی نباشد که دیگر خبرنگار نیست.تحلیل لازمه ی کار خبررسانی است.

گزارش /مهرداد معماری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی