آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

arvandpress : اندیشه برتر ؛ گفتمان ؛ نقد و بررسی ؛ مطالبه گری و …. این ها کلیدواژگانی هستند که معمولا در لابلای سخنان مسوولان و دست اندرکاران هدایت جامعه بکار گرفته می شوند. واژگان و اصطلاحاتی که هر یک در جای خود ارزشمند هستند و ارج نهادن بدان ها موجبات رستن از بسیاری مشکلات مبتلابه در چهار موضوع مهم فرهنگی ؛ اجتماعی ؛ اقتصادی و سیاسی است.med21

لزوم تشکیل صنف بر هیچکس پوشیده نیست چرا که  هر تشکیلاتی در جای خود اتاق فکری است که می تواند در تصمیم گیری های یک شهر ؛ یک استان و در نهایت یک کشور موثر باشد.

برکات اجتناب ناپذیر شورا و همفکری از دیرباز بر نوع بشر بعنوان تنها موجود هوشیار و هوشمند زنده بر روی زمین مطرح بوده و هست. پیامبران اولی العزم و ائمه اطهار علیهم السلام نیز بدان تاکید فراوان داشته اند.

برای ایجاد یک تشکل صنفی با توجه به پیچیدگی ها و گسترش نظام های اجتماعی باید ساز و کارهایی تعریف کرد تا گروه های همگن و همفکر و همکار براحتی بتوانند ابراز عقیده نمایند و با معرفی سخنگو به مراکز تصمیم گیری در سه سطح شهر ؛ استان و کشور ؛ ایفاگر نقش خود باشند. تنها در این صورت است که جمعیت اجرای هر تصمیم ؛ پر تعداد میشود و این بدان معناست که عزمی همگانی شکل خواهد گرفت و بنا به آموزه های دینی اسلامی “یدالله مع الجماعه”.

جمله “یداللَّه مع الجماعه” آیه نبوده، بلکه حدیثی است از حضرت علی(ع)، که خطاب به خوارج نهروان می‏باشد و عبارت آن چنین می‏باشد: “فأن یداللَّه علی الجماعه و ایاکم و الفرقه”.
حضرت آیت الله سید جواد مدرسی در این باره می گوید: به مردم توصیه بلکه تکلیف شده است که همیشه در صحنه حضور داشته باشند و ناظر بر رفتار و کردار رهبران خود باشند. دخالت در امور به صورت امر به معروف و نهى از منکر یکى از وظایف آحاد مردم است. عدم حضور و عدم دخالت مردم در امور سیاسى و اجتماعى زمینه را براى ظهور استبداد وانحراف حاکمان فراهم مى‏کند.
بنابراین اهمیت و نقش مردم در حکومت اسلامى چه از نظر دخالت در امور و چه از نظر مسؤولیت‏حکومت در برابر آنها بسیار مهم است.

یکی از راه های مطالبه گری بر پایه ی تعقل و نظر جمع ؛ تشکیل گروه هایی است که در اصطلاح بدان ها “صنف” اطلاق می شود.اصناف همان گروه های همکار و همگنی هستند که به شکل تخصصی می توانند آسیب شناسی کرده و در خلال خواسته هایشان ؛ راهکار ارائه نمایند.برای مثال صنف هنرمندان ؛ متشکل از نمایندگان هنرمندانی است که در گروه های مختلف هنری نظیر موسیقی ؛ تاتر ؛ سینما و از این دست فعالیت دارند.بنابراین صنف هنرمندان دارای چندین صنف و گروه داخلی و زیر مجموعه است. مثل صنف ورزشکاران .

هنگامی که قرار باشد هنرمندان در جلسه ای حضور یابند و ابراز دیدگاه نمایند نیاز نیست همه ی هنرمندان مثلا یک شهر حاضر بشوند بلکه نماینده یا نمایندگان آنان در قالب هیئت نمایندگی هنرمندان کفایت می کند.

صنف ها نیز باید بدانند که فعالیت آنان مطابق قانون می بایست از قوانین حاکم پیروی کند. اساسنامه داشته باشند. هیئت رییسه داشته باشند.ناظر داشته باشند. دبیر و سخنگو داشته باشند و تمام این ها در قانون پیش بینی شده است. بنابراین اولین کار برای تشکیل صنف ؛ اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح و تدوین اساسنامه است و سپس اعلام موجودیت و معرفی نماینده حقوقی و قانونی.

متاسفانه برخی اداره ها و سازمان های رسمی این مهم را نادیده می گیرند و بنا به تشخیص خود عده ای را بعنوان نمایندگان یک صنف جهت همفکری دعوت به جلسه می کنند که لازم است فرمانداری ها و استانداری ها به این موضوع ورود نمایند و مانع بشوند. برای مثال شورای اسلامی شهری از ورزشکاران آن شهر دعوت بعمل می آورد تا در نشستی تخصصی به مشکلات ورزشکاران آن شهر بپردازد.بی شک تا زمانی که مدعوین مورد تایید جامعه ی ورزشی مورد نظر نباشند ؛ نه دیدگاه های آنان و نه نتایجی که مکتوب می شود بی اثر و فاقد وجاهت قانونی است.

به نظر می رسد تشکیل اینگونه جلسات بیش از آن که راهگشا باشد خود موجب ایجاد اختلاف  در بین صنف دعوت شده می گردد.قانون و قانونمداری از جمله وظایف اصلی هر نهاد و سازمانی است و رعایت مفاد قانونی بر هر شخص حقیقی و حقوقی لازم و واجب است.

خروجی اینگونه جلسات شتاب زده ؛  چیزی جز اتلاف وقت نبوده و نیست .

امروز سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ در شورای شهر آبادان جلسه ای با حضور هنرمندان برگزار شد که بی هیچ کم و کاستی عین خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم را با هم می خوانیم و شما را به قضاوت در این خصوص دعوت می نماییم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، حمید حنظل عیدانی در جلسه بررسی مشکلات هنرمندان آبادان که امروز و با حضور اعضای مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان و جمعی از هنرمندان در سالن جلسات شورای شهر این شهر برگزار شد، اظهار داشت: این که تالار مهر آبادان در اختیار هنرمندان قرار نمی‌گیرد کار درستی نیست و پیگیر این موضوع خواهیم بود.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به گلایه هنرمندان درباره نبود حمایت و همکاری لازم از سوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی که کار آنها در زمینه هنر است باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند و نیازها و درخواست های هنرمندان را در نظر گیرند.

رئیس شورای شهر آبادان افزود: هنر غذای روح است و هنرمندان از روی عشق و علاقه این کار را انجام می‌دهند. با توجه به درآمد کم هنرمند عمده هزینه ها نیز از جیب همین قشر پرداخت می‌شود که نشان دهنده علاقه به کار است و این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود.

حنظل عیدانی با اشاره به گله‌های هنرمندان مبنی بر نبود سالن ویژه تئاتر، اظهار کرد: وجود چنین سالنی برای فضای هنری آبادان یک حق مسلم است و برای ما جای تعجب دارد که در سالیان گذشته نتوانسته‌ایم از این حق بهره مند شویم.

وی گفت: یکی از مصوبات ما در بودجه شهرداری ایجاد فرهنگسرا بوده است و پیشنهاد می‌دهیم که در فرهنگسرا یک سالن ویژه تئاتر نیز در نظر گرفته شود.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش‌هایی که انجام دادیم توانستیم چند سرمایه‌گذار را در آبادان جذب کنیم، عنوان کرد: سعی می‌کنیم از طریق این سرمایه‌گذاران چند سالن ویژه تئاتر احداث شود.

خلیل جنامی نیز در این جلسه احداث خانه هنرمندان در آبادان را یک ضرورت دانست و افزود: برای احداث آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان اظهار داشت: با وجود اینکه هنرمندان آبادانی در جشنواره‌های مطرح کشوری شرکت می‌کنند و عناوین بسیاری را نیز کسب می‌کنند چرا اکنون باید در شرایط نامناسب و غیربهداشتی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه محل تمرین هنرمندان تئاتر حتی سیستم تهویه مناسب ندارد، عنوان کرد: مشکلات مطرح شده به وزارت ارشاد انعکاس داده شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی