آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

جواد سعدون زاده ؛ دیروزـ امروزـ فردا

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ

این روزها مباحثی داغ و غالبا تخریبی در موضوع استعفای شهردار آبادان با هدف ورود به انتخابات مجلس دهم  در گرفته است. موضوعی که موجب نشد نمایندگان شهر از جمله جواد سعدون زاده نسبت به آن عکس العملی نشان بدهند هر چند که به نظر می رسد ایشان و دو نماینده ی دیگر از طرقی دیگر در این داستان حضور دارند که باید توجه اعضای شورای شهر را به این مهم جلب نمود!

جواد سعدون زاده نماینده ای است که کم حرف می زند و کمتر در مسائل مبتلا به آبادان ورود می کند! این نماینده تا حدود زیادی مطمئن است که در انتخابات پیش رو تیغش نخواهد برید و شانسی برای انتخاب مجدد ندارد.

sadoon-zadeh

جواد سعدون زاده را باید نماینده ای دانست که صرفا از رانت نماینده بودنش استفاده کرده تا در ارکان و مراکز تصمیم گیری حکومتی سری در بیاورد و شناخته بشود.

نگارنده معتقد است که جواد سعدون زاده ؛ برای مردم آبادان کار چندانی انجام نداده است و به نسبت نمایندگان درجه سوم مجلس از حیث فعالیت ؛ کم کار تر و ساکت تر است.

اما آیا سعدون زاده همین است که ما می بینیم و می شنویم؟

سعدون زاده در چندین سفر به همراه رییس مجلس از کشورهای حوزه مقاومت عربی بازدید کرده است .او به زبان عربی تسلط کامل دارد و شاید علت همراهی با رییس مجلس نیز همین باشد. سعدون زاده در دولت احمدی نژاد از جمله حامیان و دوستداران آن دولت بود و از این رهگذر تلاش کرد جایگاه خود را ارتقا ببخشد که بالاخره این مهم در وزارت علوم محقق شد.

سعدون زاده را بیشتر در مباحث تئوریک می بایست جستجو کرد. ما از این نماینده طی این سال ها که لباس نمایندگی بر تن دارد ؛ طرح و برنامه ای ابتکاری ندیده ایم . بیشتر بدنبال بروز و حدوث موضوعی ؛ اظهار نظر می کند درست مثل من نویسنده ! او حتا درباره مسائل خارجی هم اظهار نظر می کند. چندی پیش در واکنش به اقدام ناعادلانه ی رژیم بحرین در صدور اعدام شیخ نمر ؛ اعلام کرد : برای گرفتن خون بهای این مرد در میدان مبارزه آماده می شویم.

جواد سعدون زاده را باید در مجامع ادبی ؛ بویژه ادبیات عرب جستجو کرد. او فردی پژوهشگر است و روحیات او همانگونه که طی این سال ها دریافته ایم با تحرک و دویدن های بسیار و چانه زنی های مرسوم در وظیفه ی نمایندگی در تباین آشکار است و همخوانی ندارد.

آبادان ما نیازمند نمایندگانی است عملگرا و در عین حال تحصیلکرده در حوزه هایی که عقب افتادن های شهر را جبران کند.

آبادان ؛ طی ۹ دوره مجلس تنها ۱۴ نفر را به مجلس معرفی کرده است. ۱۴ نفری که برخی از آن ها نه امروز که در ایام نمایندگی شان نیز بی نام و نشان و بی خاصیت بودند. نمایندگانی که منتخب اقوام و طایفه بودند و خود را حافظ منافع تیره و طایفه می دانستند.

اما نکته ی دیگری که این روزها مباحث داغ و غالبا تخریبی در پی داشته ؛ موضوع استعفای شهردار آبادان با هدف ورود به انتخابات مجلس دهم است. موضوعی که موجب نشد نمایندگان شهر از جمله جواد سعدون زاده نسبت به آن عکس العملی نشان بدهند هر چند که به نظر می رسد ایشان و دو نماینده ی دیگر از طرقی دیگر در این داستان حضور دارند که باید توجه اعضای شورای شهر را به این مهم جلب نمود!

سعدون زاده در مجلس شورای اسلامی زبان گویای مردم شهرش نیست. چون در موضوعات مهمی مثل وضعیت آب و فاضلاب ؛ مشکلات صنوف ؛ کیفیت دانشگاه های موجود در آبادان ؛ دیدار عمومی با مردم شهر ؛ قدم زدن در سطح شهر و گفتگوی مستقیم با مردم  و بسیاری امور دیگر که از یک نماینده توقع داریم ورود نمی کند.

در پایان از نمایندگان فعلی آبادان در مجلس شورای اسلامی بویژه از جواد سعدون زاده می خواهیم که در موضوع تنش بین شورای دوپاره ی آبادان و شهرداری این شهر به صورت آشکار و شفاف اعلام موضع کنند تا بیش از این شهر آسیب نبیند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی