آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

لوله ی آب غدیر ؛ شورش را درآورد

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۰۷ ب.ظ

چند سالی است که کیفیت آب آبادان در این ایام به سمت شوری می‌رود، با پیگیری‌هایی که در روزهای گذشته انجام داده‌ایم قرار است با عملی شدن قول‌هایی که وزارت نیرو و آبفا داده، سهم آب دریافتی آبادان از طرح غدیر امروز، به روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب برسد.

 از وعده های دولت دهم در خضوض بازگرداندن آب با کیفیت به آبادان سال هاست می گذرد. حتا در مقطعی از زمان رییس جمهور وقت در سفر به آبادان وعده داد اگر آب شیرین و قابل شرب تا فلان تاریخ به آبادان نرسید وزیر نیرو را در لوله می کند!

نیوز-آبادان

احمدی نژاد رفت و ساختمان دولت را تحویل روحانی نژاد داد و از آب شیرین خبری نشد. روحانی به آبادان سفر کرد و وعده حل مشکل آب شرب را داد و باز هم خبری نشد تا این که در آستانه ی دو سال خدمت بی منت از سوس دولت تدبیر و امید وزیر نیرو به آبادان تشریف آوردند و در حضوز گردانی از خبرنگاران و عکاسان رسما اعلام کرد که انتقال آب طرح غدیر به آبادان با دو برابر ظرفیت عملیاتی شده و ای مردم کم توقع آبااان به هوش باشید و به گوش که از این پس آب شهرتان گواراتر از پیش می شود و قص علی هذا.

تا اینکه امروز چشممان به جمال این خبر از خروجی ایرنا روشن شد:

به دلیل شکستگی خط آبرسانی غدیر طی سه روز گذشته در فاصله ۱۰ کیلومتری ایستگاه حسینیه، آبرسانی از طرح غدیر به شادگان، آبادان و خرمشهر قطع شده است.
رییس اداره بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان آبادان پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:طی روزهای گذشته، قسمتی از طرح آبرسانی غدیر دچار شکستگی شد و امکان آبرسانی از این طرح به شهرهای آبادان و خرمشهر ممکن نبود.
علیرضا خلیلی نیا اظهار داشت:با تلاش شبانه روزی پرسنل این شرکت با همکاری شرکت برق، این مشکل در حال برطرف شدن می باشد و تا پایان امروز-پنجشنبه- آبرسانی از طرح غدیر به آبادان میسر می شود.
وی ادامه داد:پس از شکستگی در طرح آب غدیر، مجبور شدیم آب شرب مردم را از روخانه بهمنشیر تامین کنیم، اگرچه آب رودخانه بهمنشیر از لحاظ کمی و کیفی مشکلی ندارد.
خلیلی نیا گفت:دو سوم آب شرب مورد نیاز مردم آبادان از طرح آب غدیر تامین می شود و به دلیل فشاری که طی چند روز اخیر و مصرف بالا داشتیم قسمتی از این طرح دچار شکستگی شد.
رییس اداره بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان آبادان افزود:البته این مشکل تنها آبادان را در بر نگرفته است، بلکه شهرهای خرمشهر و شادگان نیز با شکستگی طرح آب غدیر دچار مشکل تامین آب شرب شده است.
نماینده مردم شهرستان آبادان نیز در این خصوص به رسانه ها گفته بود:به دلیل تامین آب از کارون و بهمنشیر، شوری آب شهرستان های شادگان، خرمشهر و آبادان به حدود پنج هزار افزایش یافت.
سیدحسین دهدشتی با بیان تعهد وزارت نیرو در خصوص افزایش سهم شهرستان آبادان از طرح آبرسانی غدیر تا ۱۰۰ هزار متر مکعب، گفت:این تعهد تاکنون محقق نشده است و امیدوارم با پیگری مسئولان، محقق شود.
طرح آبرسانی غدیر از طرح های بزرگ کشور به شمار می رود که به طول ۴٣٠ کیلومتر به شکل دوبله آب را از جنوب شرقی استان خوزستان و از کرخه و سد دز به شهرستان های اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان، سوسنگرد، هویزه، شادگان، دارخوین، آبادان و خرمشهر انتقال می دهد.
هدف از این طرح تأمین آب برای شهرهای مرکزی و جنوبی استان خوزستان شامل اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان و همچنین شهرهای شوش، سوسنگرد، و سایر شهرها و روستاهای مسیر خطوط انتقال می باشد.

همانگونه که ملاحظه فرمودید همه چیز به حالت عادی برگشته و با تلاش گسترده مسوولان و بویژه نمایندگان شهر ؛ همه چیز بر وفق مراد است.اما فرماندار ویژه نیز همزمان با این اظهارات اینگونه گفته است:

ظهر امروز عزیزالله شهبازی از محل طرح آبرسانی غدیر آبادان بازدید کرد.

در این بازدید که در پی تشدید شوری آب آبادان در چند روز گذشته صورت گرفت، مسئولان آبفای آبادان نیز فرماندار ویژه آبادان را همراهی می‌کردند.

*سهم آب دریافتی آبادان از طرح غدیر به روزانه ۱۰۰هزار متر مکعب می‌رسد

شهبازی در این بازدید اظهار کرد: چند سالی است که کیفیت آب آبادان در این ایام به سمت شوری می‌رود، با پیگیری‌هایی که در روزهای گذشته انجام داده‌ایم قرار است با عملی شدن قول‌هایی که وزارت نیرو و آبفا داده، سهم آب دریافتی آبادان از طرح غدیر امروز، به روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب برسد.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: این افزایش ظرفیت قطعاً باعث پایین رفتن مقدار EC و شوری آب می شود، همچنین با این کار، تقسیم آب بین آبادان و خرمشهر منفک شد و این مقدار افزایش ظرفیت آبرسانی فقط مختص آبادان خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در پایان خاطرنشان کرد: تمام سعی ما در این است که از فردا وضعیت آب مصرفی مردم آبادان در وضعیت قابل قبولی قرار گیرد.

و ما نیز فقط می گوییم : انشالله.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی