آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

زیاده خواهان چه از جان این مملکت می خواهند؟

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۵ ب.ظ

ایران یک بار در دولت اصلاحات، با روی گشاده به غرب بر سر مذاکرات هسته ای به مذاکره نشست اما در نهایت با کارشکنی طرف غربی این مذاکرات به نتیجه نرسید و مردم در انتخابات رئیس جمهوری را انتخاب کردند که روندی متفاوت با رئیس جمهور قبلی در پیش بگیرد. امروز هم که مردم بار دیگر به گشودن پنجره مذاکرات هسته ای به روی غرب، با انتخاب حسن روحانی رای داده اند، این فرصت و این حق را دارند که در صورت کارشکنی غرب، پاسخ غرب را در انتخابات آینده بدهند.

فضای مجازی ؛ دنیای پر رمز و رازی است.شما در این فضا می توانید خود را بگونه ای معرفی کنید که نیستید! البته هم می توانید آن باشید که هستید.استفاده از این فضای مجازی بسیار سهل و آسان است مخصوصا آن که عنوان خبری هم برای خود انتخاب کرده باشید و حامی یا حامیانی نیز داشته باشید.

نیوز-آبادان

لابد شما هم ضرب المثل نمک دان شکستن را شنیده اید. حال و روز برخی گردانندگان تارنماهای خبری ـ تخریبی (و نه تحلیلی) مثل همان کسی است که نمک می خورد و نمکدان می شکند.این دغل آدم های روزگار با استفاده از فضای باز نقد دولت یازدهم ؛ در وبسایت های خود (شما بخوانید وبلاگ) چنان می نویسند کانه در زمان معاویه زیست می کنند و نعوذبالله ؛ حسین (ع) هستند و مظلوم ابوالبشر.

این آدم های ناباب و تفرقه انداز ؛ همان هایی هستند که در زیر علم دولتمردانی سینه می زدند که تاریخ ایران عزیزمان را شرمنده خود نمودند . دولتی که نفت ملی را به ثمن بخس چوب حراج زدند و خزانه را به نفع گروهی کوچک خالی نمودند و با اینکه عملکرد آن دولت واضح واضخات است و نایب اول رییس آن دولت در دام ؛ همچنان سنگ آنان را به سینه می زنند. دولتی که مسوولانش را از ریز تا درشت ضرفا از یک قشر انتخاب می کرد تا نخبگان خانه نشین بشوند و یا راهی دیار فرنگستان گردند.

جالب است که آن دولت پاکدست !!! همچنان طرفدارانی دارد که هر از چندگاهی با سوء استفاده از ارزش های والای انقلاب اسلامی به کف خیابان می آیند تا مهر تاییدی باشند بر آن همه بی قانونی های دولت سابق.

قضایای متعدد فرهنگی و جدیدا ورزشی کشور مستمسک دست این گروه زیاده خواه شده است و بی توجه به اصل مهم قانونمندی و لزوم احترام به قانون ؛ خطوط قرمز کشور را نادیده می گیرند و خوراکی می شوند برای رسانه های بدخواه و معاند نظام مقدس اسلامی مان.

این باند ؛ کار را به جایی رسانده اند که حتا در جابجایی ها و تغییر سمت ها و کنار گذاشتن های متدوال اشخاص حقوقی ؛ پای دین را وسط می کشند و وا مصیبتا سر می دهند که کنار گذاشته شدن فلان کس که مدیر مدرسه ای  بوده حکم مخالفت با اسلام و به تبع آن مخالفت با ….الی آخر.

به نظر می رسد مشکلات دولت یازدهم با این گروه خودسر و خودشیفته از نوع مشکلات اولین دولت پس از انقلاب و در آن بلبشوی سیاسی ـ اجتماعی باشد با این تفاوت که آن دوران ؛ انقلاب نوپا بود و حاکمیت قانون ؛ زخم خورده ولی امروز درخت انقلاب اسلامی تنومند و بارور است .

براستی این زیاده خواهان چه از جان این مملکت می خواهند؟ تا به کی به خود اجازه خواهند داد خارج از خطوط خط کشی شده برانند؟ آیا دولت حسن روحانی قصد ندارد با آرام نمودن آنان ؛ آرامش را به جامعه برگرداند؟

سید محمود میرلوحی؛ فعال اصلاح طلب درباره این گروه زیاده خواه می گوید: من تعجب می‌کنم، جماعتی که هشت سال مشکلات را دیدند و تماشاچی بودند، چرا ظرف کمتر از یک سال، با این سرعت بی صبر و تحمل شده​ اند و انتظار دارند دولت یازدهم معجره کند. این جماعت نباید توقع داشته باشند که دولت طی این مدت کوتاه عملکرد هشت ساله آنها را منزه کند. فضای امروز، فضایی است که بیش از یک دوره ۴ ساله برای به سامان رساندن آن زمان نیاز است.متاسفانه رقبای دولت نه تنها انصافی ندارند، بلکه صادق هم نیستند، هر چه زمان می گذرد دولت با مشکلات ۸ سال گذشته بیشتر آشنا می شود.امروز هر کسی بخواهد به نام دین رای مردم را کم اهمیت جلوه دهد قطعاً از سوی ملت ترد خواهد شد.متاسفانه افراطیون وقتی بحث تعقل می شود آن را محدود به فهم خود می کنند در حالی که عقل پایه دیانت است.

باید اذعان بداریم که بخشی از مجلس در اختیار سرسخت ترین مخالفان دولت روحانی است. کسانی که طی سال‌های گذشته از حامیان محمود احمدی نژاد و ساکت در مقابل اشتباهات دولت او بودند و سعی می‌کردند به این بهانه که مبادا رقیب به کرسی قدرت بنشیند، چشم خود را بر اکثر تخلفات و سهل انگاری‌های رئیس دولت دهم ببندند و بگویند که « انشالله چیزی نیست»! به نظر می‌رسد تا اسفند ۹۴، داستان مجلس و دولت، داستان زمین مین کاشته شده‌ای باشد برای دست یابی به منافع بیشتر. باید دید که در پایان چه کسی فاتح این رقابت نفس گیر خواهد بود و می‌تواند اکثریت کرسی‌های سبز مجلس دهم را به خود اختصاص دهد.

اما تمام مشکلات دولت روحانی به این ها ختم نمی شود و مخالفان کم تعداد ولی با نفوذ او در بخش های دیگری نیز ورود کرده اند و با راه انداختن کارنوال های دلواپسی ؛ سعی در ناراضی و نامید نمودن قشرهای مختلف جامعه ؛ از جمله هنرمندان و به تازگی ورزش بانوان نمایند که لازم است دولت یازدهم در اسرع وقت عملا پای به این میدان زورآزمایی و طناب کشی بگذارد تا مبادا سفسطه بازان کالای قلابی خود را به مردم ؛ بویژه نوجوانان قالب کنند.

از سویی دیگر ؛ دلواپسان در موضوع مذاکرات ۵+۱ نیز ساز خود را می زنند و به نظر می رسد آنان به زعم خود در سخنان ظریف آن خطی را که خود به دنبال آن بوده اند یافته اند و حالا به هیج قیمتی حاضر نیستند از این خط تبلیغاتی علیه دولت دست بردارند. و این خط دقیقا همان خط انتخابات است.

اما اینکه محمد جواد ظریف دقیقا در شورای روابط خارجی چه گفت نیز پر اهمیت است.ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرات احتمالی شکست مذاکرات هسته ای در سیاست خارجی و سیاست داخلی ایران گفت:«مسلما تاثیرگذار خواهد بود. چراکه ایران روندی را آغاز کرده است و براساس این روند، هدف ما تغییر فضای سیاست خارجی دولت ایران بوده است. اما اگر امروز، به رغم تمام تلاش های ما برای توافق، در دستیابی به توافق هسته ای شکست بخوریم، مردم ایران فرصت دارند تا در انتخابات مجلس که اسفندماه بعد برگزار می شود، پاسخ شکست ما در مذاکرات را بدهند.

واقعیت این است که انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بدیهی است که هم جریان های سیاسی متمایل به دولت و هم جریانات سیاسی مخالف دولت برای پیروزی در آن برنامه ریزی کنند. در این میان جریانی سیاستی خاص را در مذاکرات هسته ای به پیش می برد که عملا هم نتیجه ای برای کشور به دنبال نداشت و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در مقابل جریانی که قائل به تغییر و تحولی در روند مذاکرات هسته ای بود شکست خورد. در نتیجه آرای مردم بود که امروز شاهد سیاست جدید ایران در مذاکرات هسته ای هستیم. آنچه که ظریف در شورای روابط خارجی بر زبان آورد، دقیقا از همین منظر قابل ارزیابی است. ظریف صراحتا اعلام کرد که؛«ایران یک بار در دولت اصلاحات، با روی گشاده به غرب بر سر مذاکرات هسته ای به مذاکره نشست اما در نهایت با کارشکنی طرف غربی این مذاکرات به نتیجه نرسید و مردم در انتخابات رئیس جمهوری را انتخاب کردند که روندی متفاوت با رئیس جمهور قبلی در پیش بگیرد. امروز هم که مردم بار دیگر به گشودن پنجره مذاکرات هسته ای به روی غرب، با انتخاب حسن روحانی رای داده اند، این فرصت و این حق را دارند که در صورت کارشکنی غرب، پاسخ غرب را در انتخابات آینده بدهند».

بنابراین توصیه ای که به لیدرهای سیاسی مخالف انتخاب مردم داریم آن است که جانب انصاف را پیش گیرید و بگذارید همچنان مردم تاثیرگزار باشند و این را بدانید که توافق در مذاکرات ؛ نقطه ی پایان شماست چرا که مردم می دانند سختی های اقتصادی امروز که گریبانگیر آنان است نتیجه ی آن ۸ سال است و نه چیز دیگر. نکته ای که قطعا رییس جمهور نیز در نشست خبری امروز خود بدان اشاره خواهد کرد.

پایگاه خبری ـ تحلیلی آبادانی ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی