آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

روز آبادان را در تقویم مشخص کنید

يكشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷ ق.ظ

روی سخن ما در ابتدا با نمایندگان آبادان در شورای شهر است که چرا تا به امروز در پارلمان محلی اقدامی چنین فرهنگی نداشته اند؟ روی سخن ما با نمایندگان شهر در خانه ملت است که با وجود سه نفر ؛ حرکتی در این زمینه نداشته اند.

این روزها در میان اخبار شنیدیم که ۵ خرداد را به نام روز مسجدسلیمان نامگذاری کردند.پیش از این ها هم ۴ خرداد روز دزفول بود و ۳ خرداد خرمشهر.

نیوز-آبادان

خوشحالیم که هر شهری از این استان ولایتمدار و مدافع ایران و انقلاب در تقویم روزی را به نام خویش ثبت کرده اند.

روی سخن ما در ابتدا با نمایندگان آبادان در شورای شهر است که چرا تا به امروز در پارلمان محلی اقدامی چنین فرهنگی نداشته اند؟ روی سخن ما با نمایندگان شهر در خانه ملت است که با وجود سه نفر ؛ حرکتی در این زمینه نداشته اند.

روی سخن ما با شخص فرماندارویژه شهر است. روی سخن ما با مسوول شورای فرهنگ عمومی (امام جمعه )شهر است و اصلا روی سخن ما با تک تک کسانی است که در هر کسوت و مقام و جایگاهی ؛ آبادانی بودن را به یدک می کشند.

جهت استحضار همگان شمه ای از پرفروغ ترین روزهای آبادان قهرمان را بر می شمریم تا شاید از بین این روزها یکی را برگزینند و اقدام کنند.

۵ مهر روز شکست حصر آبادان

شکست محاصره آبادان به رویدادی در زمان جنگ ایران و عراق اشاره دارد که در پی عملیات بزرگ ثامن الائمه منجر به شکست محاصره شهر آبادان و آزادسازی بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک ایران شد.این شهر در طول دوران محاصره بواسطه ی رشادت ها و از جان گذشتگی نیروهای مردمی و نظامیان مانده در حلقه محاصره ؛ اجازه نداند شهر سقوط کند. آبادانی ها طی دوران محاصره جانانه از کیان و خانه ی خویش دفاع کردند بگونه ای که آبادان را می توان تنها نقطه صفر مرزی نام برد که هیچگاه سقوط نکرد.

۹ آبان حماسه ی ذوالفقاری

روزهای آغازین جنگ تحمیلی در سال ۵۹ بود که نیروهای ارتش بعث عراق پس از تصرف کامل خرمشهر، جاده ی آبادان به اهواز و نیز اشغال روستای مارد، به سمت جاده ماهشهر – آبادان به حرکت درآمدند و با تصرف این جاده، جزیره آبادان بطور کامل در محاصره قرار گرفت.

بعثی ها سعی داشتند که از جاده قفاس پیشروی، و با ایجاد پلی بر روی رودخانه بهمنشیر و منطقه ذوالفقاری، جاده استراتژیک خسروآباد را نیز به تصرف خود در آورند.

این کار نیروهای متجاوز بعثی ، موجب می شد تا راه تدارکات رزمندگان و مدافعان در آبادان سد، و زمینه برای اشغال آبادان مهیا شود.

در حالی که نیروهای خودی سرگرم دفاع و نبرد در جبهه های دیگر بودند، و از نقشه های شوم دشمن آگاه نبودند،گروه هایی از نیروهای عراقی پس از احداث پلی بر روی بهمنشیر، موفق به عبور از آن شدند که ˈدریاقلی سورانیˈ، در محله کوی ذوالفقاری آبادان از نفوذ دشمن به این سوی بهمنشیر و خطر نفوذ به آبادان اطلاع یافت.

وی با دوچرخه ای کهنه چند کیلومتر نفس زنان رکاب زد تا خبر نفوذ دشمن به کوی ذوالفقاری آبادان را به مدافعان شهر دهد.

وی با تلاش فراوان خود را به سرهنگ ˈمنوچهر کهتریˈ فرمانده گردان ۱۵۳پیاده از لشکر ۷۷ پیاده خراسان که در آن زمان مسوول دفاع از آبادان بود رساند و خطر دشمن را اطلاع داد.

نیروهای نظامی و مردمی آبادان، با بدرقه مرحوم آیت الله جمی امام جمعه وقت شهر، به منطقه ذالفقاری اعزام شدند تا حماسه ای بزرگ رقم بزنند.

این نیروها موفق شدند در نبردی سهمگین ، حماسه ای جاودانه رقم زنند، و غروب همان روز بود که عراقی ها را مجبور به پذیرش شکست کردند.

این نخستین پیروزی رزمندگان و مدافعان ایران اسلامی و نخستین شکست عراق در روزهای آغازین جنگ بود و اگر چنین نمی‌شد شهر آبادان سقوط کرده و روند جنگ و به دنبال آن مسیر تاریخ دفاع مقدس تغییر می‌کرد.

۲۸ مرداد آدم سوزی سینما رکس

یکی از مهمترین حوادث سال ۵۷ که باعث تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد، فاجعه به آتش کشیدن سینما رکس آبادان توسط عمال رژیم شاهنشاهی بود. در حدود ساعت ۲۱:۴۵ شب بیست و هشتم مرداد طبق آمار دقیق ۶۳۰نفر از کسانی که به تماشای فیلم گوزن‌ها در آخرین سانس به سینما رفته بودند در آتش سوختند. تعداد کشته‌شدگان بعداً به بیش از ۳۷۷ نفر افزایش یافت.

نظرات  (۱)

سلام وبلاگ خوبی داری اگه میشه سایت منو با عنوان چتروم لینک کن

http://www.hischat.ir

چت روم شلوغ هیس چت چت روم چت


ممنون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی