آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

۲۰ تا ۲۵ درصد منشاء ریزگردها داخلی است

شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از تشکیل فراکسیون مهار ریزگردها درمجلس خبرداد و از ناهماهنگی میان سازمان های مرتبط برای مقابله با پدیده ریزگردها انتقاد کزد.

سیدحسین دهدشتی درخصوص افزایش دوباره غلظت گرد وغبارهوای خوزستان، گفت: متاسفانه موضوع ریزگردها و گرد وغبار استان خوزستان برای مسئولان، دولتمردان و سازمان محیط زیست خیلی اهمیتی ندارد، زیرا چندی پیش خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست دریک مصاحبه اعلام کرد که مردم خوزستان باید به گرد وغبار عادت کنند.

th

نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اما اینگونه صحبت ها ازسوی یک مسئول به هیچ عنوان برای مردم قابل قبول نیست، هرچند که گفته می شود تلاش هایی درجهت کاهش و  مقابله با ریزگردها در این استان انجام شده است، اما اینکه مسئولان بخواهند به سادگی از کنار این موضوع گذشته و صورت مسئله را پاک کنند، تحت هیچ شرایطی مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه در هیات دولت مصوباتی درجهت کاهش ریزگردها صورت گرفته است، افزود: اما این مصوبات قابل قبول نیست، زیرا به طور جدی به این مشکل پرداخته نشده است، البته طی چند ماه گذشته و از زمان ورود ریزگردها برای مقابله با آن اقداماتی از جمله اختصاص حق‌آبه تالاب هورالعظیم در دستور کار قرار گرفته است.

دهدشتی با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد منشاء ریزگردها داخلی است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برخی بی‌تدبیری‌های وزارت نفت در سال‌های گذشته بیابان‌ها دراین استان گسترش پیدا کرده و منجر به افزایش ریزگردها شده است، اما باید تاکید کرد که در تصمیم گیری‌ها و عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این موضوع تناقض وجود دارد، زیرا طرح‌هایی که در برداشت آب از سرچشمه‌ها وجود دارد به طور طبیعی حقابه تالاب ها را کاهش می‌دهد، بنابراین به طور حتم باید اقدامات درجهت خشکی تالاب ها و افزایش گرد و غبار متوقف شود، همچنین اقدامات وزارت نفت درجهت احیای تالاب‌ها و مالچ پاشی ها افزایش پیدا کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم با تاکید براینکه اراده و هماهنگی لازم میان مسئولان برای حل این مشکل وجود ندارد، گفت: نمایندگان از روند موجود گله مند بوده و به دلیل پیگیری هماهنگ تر از سوی مجلس در روزهای آینده فراکسیون مهار ریزگردها تشکیل خواهد شد، البته نمایندگان تمامی استانهای درگیر با ریزگردها از جمله سیستان و بلوچستان و نمایندگان غرب وجنوب غربی کشور دراین فراکسیون حضور دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته به زودی بازدیدی ازسرچشمه های کارون انجام می شود، زیرا بخشی از منشاء ریزگردها برداشت آب ازسرچشمه ها است؛ ولی دولت تاکنون از اقدامات خود درجهت برخورد با ریزگردها گزارش مکتوب ومستندی به نمایندگان ارائه نداده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی