آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

بی مهری مسکنی که باید مهرآفرین باشد

شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ب.ظ

مسکن مهری که روزی قرار بود، سرپناه مردم و اقشار کم درآمد باشد، این روزها نه تنها گرهی از مشکلات مردم و اعضای تعاونی های مسکن در شهرستان آبادان کم نکرده است، بلکه بر این مشکلات نیز افزدوده است.

بیشتر خریداران واحدهای مسکن مهر که از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه اند، در ماه های نخستین سال ۹۴ هنوز در انتظار مسکن مناسب به سر می برند.
81601422-6440996

اگرچه طراحی و ساخت این واحدها از سال ۸۶ به صورت رسمی آغاز شد، ولی طرح اجرای مسکن مهر از سال ۸۴ روی میز وزیر مسکن و شهرسازی سابق و راه و شهرسازی امروز قرار گرفت.
با گذشت حدود یک دهه از آغاز طرح، هنوز مردم و صاحبان این واحدها، به تکمیل این واحدها چشم دوخته اند و باید گفت که مسکن مهر، نسبت به متقاضیان بی مهری می کند.
طرح مسکن مهر شهرستان آبادان در نزدیکی کوی فرهنگیان مرکز شهرستان اجرایی شد و متقاضیان نیز به امید خانه دار شدن، برای دریافت تسهیلات و تشکیل تعاونی ها وارد عمل شدند.
با گذر از بلوار ثامن الائمه شهر آبادان و طی کردن جاده خاکی طرح مسکن مهر آبادان، مشکلات ساکنان و پیمانکاران این واحدها خود را نشان می دهد.
برخی از مردمی که مجبور شدند با وجود تامین نشدن زیرساخت ها در این منطقه، در واحدهای مسکونی ساکن شوند، نبود حس امنیت را از بزرگ ترین مشکلات خود بیان می کنند.
«م- ن» خانم ۳۶ ساله ای است که به همراه دو فرزند خود در یکی از واحدهای تحویل شده طرح مسکن مهر آبادان ساکن است.
وی به ایرنا گفت:وجود فضای کارگری و ساخت و ساز، باعث شده است که بیشتر متقاضیانی که واحدها را تحویل گرفته اند نیز، برای اقامت، رغبت چندانی نداشته باشند.
وی اضافه کرد:در این منطقه هیچ گونه زیرساختی نظیر اتوبوس واحد، تاکسی، کلانتری یا پارک وجود ندارد و مجبوریم حتی در برخی مواقع برای تامین نیازهای خود به فروشگاه های عرضه موادغذایی شهر مراجعه کنیم.
محمدرضا پناهی نیز که خود را از مالکان این واحدها معرفی می کند با خبرنگار ایرنا گفت:ساکنان این منطقه حتی در فصول بارندگی با مشکل مواجهند زیرا، هنوز بیشتر خیابان های این منطقه آسفالت نشده است.
وی آشنا نبودن برخی اعضای هیات مدیره تعاونی ها با اصول ساخت و ساز و بروز برخی مشکلات اقتصادی در برخی تعاونی ها را از دلایل کندی کار در تکمیل برخی واحدها عنوان می کند.
این مالک اضافه می کند:برخی از این آشفته بازار، سود کلانی بردند و با دلال بازی توانستند واحدهایی را از متقاضیان خریداری کرده و به قیمت بسیار بالا به دیگر متقاضیان بفروشند.
فرزاد بغلانی یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر در آبادان گفت:تامین مالی مسکن مهر اگر به غلط ترین شیوه ممکن صورت پذیرفت، انتظار می رفت که در دولت جدید در این زمینه تدبیر می شد.
وی اظهار داشت:بنای اولیه دولت دریافت مبالغ کمی از متقاضیان بود که این موضوع از ابتدا بدون در نظر گرفتن شرایط متقاضیان این طرح صورت گرفت.
بغلانی افزود:واحدهای مسکن مهر شهرستان آبادان از لحاظ امکاناتی نظیر آسفالت، برق و فاضلاب مشکل دارد و واحدهایی که آماده تحویل است نیز با وجود چنین مشکلاتی غیر قابل استفاده می باشد.
مریم سادات پوریان یکی دیگر از اعضای تعاونی مسکن مهر نیز می گوید:طبق وعده ای که قرار بود دو ساله منازل را تحویل دهند عضو تعاونی ها شدیم، ولی پس از گذشت چهار سال هنوز نتوانسته ایم در این واحدها اقامت کنیم.
وی اظهار داشت:برخی واحد ها نیز که آماده است، امکانات زیربنایی نظیر آسفالت مناسب خیابان ها و شبکه دفع فاضلاب مناسب ندارد.
البته یکی از پیمانکاران این واحدها نظر دیگری دارد.
پرویز نظری در این خصوص، پرداخت نشدن سهم آورده متقاضیان را از مشکلات پیمانکاران برای تکمیل این واحدها بیان می کند.
وی ادامه داد:بسیاری از موارد، مجبور شده ایم برای ادای وظیفه و تعهد، حتی از جیب خود مبلغی هزینه کنیم، ولی عضو تعاونی مسکن نیز حتی این مبلغ را نمی پردازد.
نظری که ساخت و تکمیل ۸۶ واحد مسکونی در این منطقه را برعهده دارد، ناتوانی مالی اعضا را از دلایل عمده کندی کار بیان می کند.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبادان نیز در خصوص مشکلات مردم و دارندگان واحدهای مسکن مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:۶ هزار و ۴۱۲ واحد مسکن مهر از سوی دولت برای آبادان در نظر گرفته شد که از این تعداد دو هزار و ۲۰۰ واحد تاکنون پایان کار دریافت کرد.
احمد ایجادی اظهار داشت:تاکنون ۳۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و هزار و ۷۰۰ واحد نیز به مرحله نازک کاری رسیده است.
وی گفت:سایت مسکن مهر آبادان واقع در کوی فرهنگیان از لحاظ آب، برق و شبکه فاضلاب مشکلی ندارد و تنها اجرای آسفالت آن باقی مانده است.
رییس اداره راه و شهرسازی آبادان افزود: تا زمانی که این منازل از حالت کارگاهی خارج نشده و تکمیل آن به پایان نرسد، نمی توان آسفالت سازی را آغاز کرد.
ایجادی تصریح کرد:دولت، یکبار برای اجرای آسفالت هزینه می کند و باید منتظر اتمام ساخت واحدهای باقی مانده بمانیم.
وی افزود: تعداد واحد ها بیشتر از متقاضیان و سهم آورده ها می باشد و پیشنها می شود اعضای هیات مدیره تعاونی ها به صورت آزاد واحد های مازاد را به فروش برسانند.

گزارش از: مسعود گادار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی