آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

درسته که سریال خارجی ” گری آناتومی ” و بسیاری سریال دیگر در جهت اعتلای صنف شما ساخته می شوند اما این را هم بانید که در دنیا اگر پزشکی آنکال باشه و گوشیش خاموش باشه و یا پاسخگو نباشه پروانه طبابتش باطل میشه.

شبکه های داخلی را نگاه می کنم و می بینم که ساعاتی از این شبکه ها توسط پزشکانی پر می شود که نه تنها برای آمدن به برنامه های پزشکی و مشاوره ای پولی دریافت نمی کنند بلکه برای حضور ؛ رقابتی سنگین با هم صنفی های خود دارند.چرا که دیده شدن در قاب تلویزیون تبلیغ خوبی محسوب می شود.

IMG15223380

جامعه  پزشکی کشور همانند دیگر مشاغل و صنف ها قابل احترام هستند و نه آن ها و نه مدیران رسانه ملی حق ندارند بین صنف های متعدد ارجحیت و یا احیانا ارزش بیشتری قائل بشود.

در اکثر فیلم ها بساز بفروش ها را قشری ظالم معرفی می کنند و خب لابد این قشر (مهندسان و ناظرین و سرمایه گذاران بخش ساختمان) و یا مثلا سازمان نظام مهندسی نباید اعتراض کند!

در قاب تلویزیون سریال هایی تولید می شود که با ورود به زندگی خصوصی و البته شغلی ورزشکاران سعی در تمسخر کردن آنان دارند ولی خب آن ها اجازه اعتراض ندارند چون پزشک نیستند!

صدا و سیما و هیئت نظارت بر تولیدات آن در تعارضی آشکار نسبت به یکدیگر به سر می برند بگونه ای که اولی با گروه برنامه ساز قرارداد منعقد می کند و دومی بعد از پخش قسمت هایی از مجموعه حکم به توقف پخش می دهد.

به نظر می رسد مدیران صدا و سیما تسلط کامل و اختیار لازم در حوزه ی مدیریتی خود ندارند وگرنه چرا باید مجموعه ای ۹۰ قسمتی مثل “در حاشیه” ۲۶ قسمتی بشود و به شعور بیننده توهین بشود.

مدیران صدا و سیما باید بدانند که اگر می خواهند در جنگ تمام عیار فرهنگی بدخواهان نظام و گسترش روزافزون شبکه های ماهواره ای حرفی برای گفتن داشته باشند قبل از هر چیز درون سازمان خود بویژه ساز و کارهای تصمیم گیری خود را سرو سامان بدهند.

مردم سال هاست که رادیو و تلویزیون را بی ثبات می بینند. مجریانی که به یکباره ناپدید می شوند؛ برنامه سازانی که یهویی ممنوع الکار می شوند و عجبا که شیوه ی کار این سازمان در پاسخگویی به چرایی حجم قابل توجه ی ممنوع الکارها همیشه سکوت بوده است تا جایی که هنرمند ممنوع الکار شده نیز از “خطای احتمالی” خود بی خبر است!

جامعه ی تحصیلکرد ی پزشکان ما باید یاد بگیرند که ارتباط داشتن با مردم به خودی خود موجب تولید داستانک و طنز و تراژدی هایی می شود که چه بخواهند و چه نه در افواه مردم به گردش در می آید.آیا غیر از این است که برخی اتفاقات در اورژانس و یا حتا اتاق عمل و از این دست خنده دار هستند؟ آیا جامعه ی پزشکی ما در جریان نیستند که به جا ماندن انواع و اقسام وسایل اتاق عمل در شکم بیمار همچنان سوژه ی روز است؟

پزشکان ما باید بدانند که آن ها تافته ای جدا بافته نیستند که گمان کنند کسی حق ندارد بگوید بالای چشمشان ابرو.

آیا شما پزشکان معترض به یک مجموعه ی طنز می دانید که طنز چه معنا و مفهومی دارد؟ طنزپرداز موظف است که نیمه ی خالی لیوان را با هدف تلاش برای رفع معایب و نواقصات موجود ببیند و با زبان شوخی و خنده آن را بیان کند.

پزشکانی که معترض این سریال بودند بهتر است این خواسته ی ما را نیز اجابت کنند و بنا به مسوولیتی که در بخش سلامت جامعه بر عهده شان می باشد نسبت به مرگ ۹ نوزاد بخش زایمان بیمارستان امام خمینی تهران بخاطر وجود ویروسی مشکوک واکنش نشان بدهند و طومار بنویسند.

درسته که سریال خارجی ” گری آناتومی ” و بسیاری سریال دیگر در جهت اعتلای صنف شما ساخته می شوند اما این را هم بانید که در دنیا اگر پزشکی آنکال باشه و گوشیش خاموش باشه و یا پاسخگو نباشه پروانه طبابتش باطل میشه. اگه داروخانه ای داروی تاریخ گذشته تحویل بیمار بده واسه ی همیشه بسته میشه.

آیا می دانید در همان کشورهایی که سریال باب دل شما می سازند اگر بیماری به دلیل تزریق داروی تقلبی برای همیشه کور بشود چه بر سر آن پزشک و وزیر بهداشت و درمان خود می آورند؟

آیا میدانید تخته کردن یک مجموعه ی طنز تلویزیونی موجب شده است موجی از شوخی های بسیار زننده در فضای مجازی و شبکه های ارتباطی بر علیه شما به راه بیافتد؟ آیا بهتر نبود شما هم مثل مردم ؛با دیدن این مجموعه ی طنز؛ دقایقی لبخند بر چهره می آوردید و  با مقایسه ی پزشکان بازیگر این سریال ؛ خود را ارزیابی میکردید؟

پایگاه خبری ـ تحلیلی نیوزآبادان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی