آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی برای گفتمان

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ق.ظ

به نظر می رسد تجمعات تا به امروز صورت گرفته تغییر در عزم دولتمردان تدبیر و امید نداشته و اقدامی در جهت برآورده سازی مطالبات فرهنگیان شریف کشور نداشته است.

 همه ساله با فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم شاهد برگزاری همایش ها و جلسات متعددی در آبادان هستیم. این مراسمات کلیشه ای در حالی برگزار می گردد که در تمامی آن ها اصل از یاد برده شده و صرفا به حواشی پرداخته می شود.

 

18_8602110074_L600

از حواشی این حلسات می توان به محتوای سخنرانی رییس اداره و برخی معاونان ایشان اشاره کرد. سخنرانی هایی که بر اساس دستورالعمل و کلیدواژگان ارسالی از وزارتخانه می باشد و در آن ها هیچ آبی برای معلم گرم نمی شود.

امسال هم مثل هر سال این مراسم در تالار معلم  و احتمالا سینما نفت برگزار خواهد شد و بی شک معلمان مدارس بر اساس جدول زمان بندی شده متناسب با گروه های تحصیلی و با محدودیت تعداد شرکت کنندگان از هر مدرسه حضور خواهند داشت.

نکته مهم در اجرای برنامه های ویژه بزرگداشت مقام معلم در آبادان تامین هزینه های آن توسط مدارس می باشد! مدارسی که در اداره مدرسه خود و پرداخت انواع هزینه ها و بدهی های خود مشکل دارند. البته در این بین نقش آقای خلیلی نیا در تامین هدایایی که قرار است به معلمان داده بشود هم پررنگ می شود. وی در این باره  با مسوولان منطقه آزاد و ایضا شهرداری آبادان رایزنی خواهد کرد و قطعا این بزرگواران نیز مساعدت خواهند کرد تا معلمان بیشتر از این ها وامدار دیگران باشند!

اما امسال وضعیت برگراری این هفته متفاوت تر از سال های دیگر است چرا که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ جاری چندین بار تجمعاتی از سوی معلمان سراسر کشور در خصوص تبعیضات آشکار در دریافت حقوق و مزایا و نیز پرداخت نشدن به موقع مطالبات بازنشستگان صورت گرفته که قطع به یقین در تعداد و محتوای برنامه های امسال تاثیر گذار خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان گیلان و در شهر آستانه اشرفیه این استان به خبرنگاران گفته است کهمعوقات فرهنگیان این شهر (آستانه اشرفیه) تماما ولی معوقات دیگر فرهنگیان ؛ بخشی تا ۱۲ اردیبهشت و بخشی دیگر در سال تحصیلی آینده پرداخت خواهد شد.

به نظر می رسد تجمعات تا به امروز صورت گرفته تغییر در عزم دولتمردان تدبیر و امید نداشته و اقدامی در جهت برآورده سازی مطالبات فرهنگیان شریف کشور نداشته است.

به عقیده ی ما هفته بزرگداشت مقام معلم اگر بعنوان فرصتی برای گفتمان در نظر گرفته بشود بسیار موقرتر از آن است که معلمان بر روی سن بروند و کادو و شاخه گلی دریافت کنند.

پایگاه خبری ـ تحلیلی آبادانی ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی