آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

یک بام و دو هوای دلواپسان

چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ب.ظ

دلواپسان این روزها حال و روز خوشی ندارند و حال و وضعشان مانند غریقی است که برای نفس کشیدن به هر دستاویزی آویزان می شوند حتا …. به دستانی که می خواهند نجاتشان بدهند.

این روزها و کنش و واکنش ها درباره ی پرونده هسته ای ایران و بویژه موضوع توافق اولیه ی لوزان دستاویزی برای دلواپسانی شده است که به روشنی آفتاب  و اسناد و ادله های موجود ؛ دلواپس آینده ی تاریک سیاسی خود می باشند و نه آنچه شعار می دهند و شانتاژ به راه می اندازند.

resized_451350_333-480x332

براستی اینان در آن سال های چوب حراج زدن به نفت بی زبان که  ثروت ملی ماست  چرا دغدغه نداشتند؟ چرا در آن هنگام در مجلس راهپیمایی و خودنمایی نکردند و به وکیل المله بودن خود پایبند نبودند؟

دلواپسانی که امروز سینه چاکان فریاد می زنند و در برابر هر اقدامی که از سوی مسوولان صورت می گیرد “وااسلاما” سر می دهند ؛ در آن سال هایی که فرزندان این مرز و بوم در دانشگاه های اروپا و آمریکا درس می خواندند و بخاطر تندروی های ایشان در بدترین وضع معیشتی و مالی بسر می بردند چرا از غربت پاسپورت ایرانی و اهانت به شهروندان ایرانی دم نزدند؟

دلواپسان بدانند که حنایشان دیگر رنگی ندارد و همان گونه که پیشتر گفته بودیم ؛ به انتخاب ملت گردن نهند و اجازه بدهند که دولت برخاسته از ملت کار خودش را بکند.

گرچه معتقدیم نظارت بر عملکرد دولت حق مسلم هر شهروند دلسوخته و اندیشمند است اما این را نیز بخوبی می دانیم که عده ای نه از سر دلسوزی که از سر اغراض سیاسی گریبان می درند.

ملت بزرگ و آگاه ایران در آوردگاه اسفندماه و انتخابات مجلس شورای اسلامی درس فراموش ناشدنی به این گروه قلیل خواهند داد و یکی دو برج و باروی این تندرو ها را نیز فتح خواهند کرد و با انتخاب افرادی که قائل و قائم به قسم نامه ی وکیل المله بودن می باشند ؛ افق های تازه ای از شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری ؛ همدلی و همزبانی ؛ دولت و ملت است پیش روی جامعه قرار خواهند داد.البته برخی از نمایندگان حال حاضر در مجلس پیام ملت را درک کرده اند و علیرغم میل طیف سیاسی خود ؛ یا سکوت کرده اند و یا با ابزار خشنودی از عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی تلاش می کنند روزنه ی امیدی برای آینده ی سیاسی خود رقم بزنند که البته چنین نخواهد شد!

در این بین برخی دلواپسان که خود را پیشانی این جریان معرفی می کنند کار را به جایی رسانده اند که از هر حادثه ای قصد شانتاژ بر علیه دولت و مشخصا شخص رییس جمهور دارد تا جایی که قلم زده است : “در تعجبم چطور  رئیس جمهور محترم که با فضاسازی تبلیغاتی و نامه نگاری و تجزیه و تحلیل یک اتفاق در شیراز که به علی مطهری حمله فیزیکی شده بود، هیأتی عالی رتبه تعیین می کند، در خصوص این موضوع (هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان ) نه تنها آن حساسیت را به خرج نمی دهد بلکه سوگمندانه وقتی صداهایی برای توجیه و فراموشی آن شنیده می شود، در دهان آنها نمی زند؟ چرا با کاردار عربستان متناسب با این اتفاق شنیع برخورد نمی شود؟ چرا وی از ایران اسلامی اخراج نمی شود تا با آمران و عاملان این رفتار شنیع برخورد لازم صورت گیرد؟ چرا مقامات عربستان عذرخواهی رسمی نمی کنند؟ عزت فروشی تا کی و کجا ؟ قرار بود که آقایان به پاسپورت های ما عزت ببخشند، آقایان عزت بخشی پیش کش لطفا طوری مملکت داری کنید که …”

و ما نیز در عجبیم که این دلواپس سرشار از دغدغه چگونه در قبال رفتارهای خودسرانه ای که در بازداشتگاه کهریزک انجام شد داد از عزت و حرمت نکرد گرچه ما نیز اقدام چند مامور پلیس عربستان را نکوهش می کنیم و امیدواریم دولت خدمتگزار مراتب اعتراض رسمی خود را به مقامات سعودی ابراز دارد.بد نیست دلواپسان و دغدغه داران متن خبر زیر را نیز مظالعه کنند تا بدانند که برای رسیدن به خواسته ها راه های قانونی وجود دارد :

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به دنبال بروز حادثه تلخ سوء استفاده جنسی از دو نوجوان ایرانی توسط مأموران سعودی در فرودگاه جده، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مسئولان بخش‌های ذی‌ربط عربستان سعودی اعلام کرده‌اند موضوع را پیگیری می‌کنند و تا عصر روز گذشته نیز بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی توسط سرکنسولگری ما در جده نتایج اولیه اقدامات مسئولان عربستان از تشکیل پرونده برای متهمین در یکی از شعب دادسرای مرتبط حکایت دارد و شواهد حاکی از پیگیری مسئولان ذی‌ربط سعودی است و امیدواریم این روند با جدیت کامل تا صدور حکم و مجازات افراد یاد شده ادامه یابد.افخم همچنین گفت: وزارت خارجه بلافاصله پس از اطلاع از این حرکت ضد اخلاقی به‌طور جدی موضوع را پیگیری کرده و همکاران ما در جده پس از اطلاع از موضوع در فرودگاه این شهر حاضر شده و با حضور مسئولان ارشد فرودگاه به بررسی موضوع پرداختند و مسئولان عربستانی هم ضمن اعلام انزجار از این اقدام اظهار داشته‌اند که موضوع برای آنها حیثیتی است و عوامل آن پس از اثبات جرم به مجازات شرعی و قانونی خواهند رسید.افخم افزود: وزارت خارجه علاوه بر اعتراض رسمی و ارسال یادداشت اعتراضی، کاردار عربستان را احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به ایشان منتقل شده و از دولت عربستان خواستار تسریع اقدامات در روند مجازات متهمان شده‌ایم.افخم اضافه کرد: وزارت امور خارجه اقدامات خود را از کلیه مجاری دیپلماتیک تا حصول نتیجه به‌طور مستمر و جدی ادامه خواهد داد.

دلواپسان این روزها حال و روز خوشی ندارند و حال و وضعشان مانند غریقی است که برای نفس کشیدن به هر دستاویزی آویزان می شوند حتا …. به دستانی که می خواهند نجاتشان بدهند.

پایگاه خبری ـ تحلیلی آبادانی ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی