آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

بازار شب آبادان افتتاح شد اما ….

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵ ق.ظ

شهردار آبادان گفت: احداث بازار شب آبادان با همکاری شهرداری، اتاق اصناف و نیروی انتظامی اجرا شده است.

شیرازی با اشاره به میزان هزینه های احداث بازار شب توضیح داد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی و ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری برای این بازارچه هزینه شده است.

وی عنوان کرد: از شش ماه قبل پرسنل منطقه یک شهرداری از دست فروشان خیابان امام خمینی(ره) برای دریافت غرفه در بازار شب درخواست ثبت نام کردند ولی بسیاری از آنها تصور کردند که این بازار آماده نمی شود و اکنون به علت عدم دریافت غرفه ناراحت هستند.

1611701

یک هفته مانده به پایان سال و شهردار خوش فکر و آتیه ی آبادان در چنین زمانی مدعی می شود که از ۶ ماه قبل در حال برنامه ریزی برای این بازارچه  بوده است. خب قطعا برنامه محور بودن بسیار ارزنده و ستودنی است اما آیا عجیب و غریب نیست که روابط عمومی فعال و کاربلد شهردار آبادان ؛ فراموش کرده باشد این مهم را طی این مدت از طرق مختلفی که می داند و بدان تبحر دارد نظیر نصب بنر و بیلبورد و دادن آگهی های یک چهارم مرسوم در نیم تای صفحه ی اول هفته نامه هایی که چشم امیدشان به همین اعلامیه هاست فراموش کرده باشد؟!

در این که مکان جدیدی ساخته شده است و می تواند قدری بار بیکاری بیست و چند درصدی نیروی آماده بکار اما بیکار شهر را کاهش دهد کاملا موافقیم اما هر چه در سایت اطلاعرسانی شورای شهر آبادان گشتیم لایحه ای که مجوز سهم ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری آبادان در احداث این بازارچه را نشان بدهد ندیدیم که این احتمال هم وجود دارد که روابط عمومی شورای شهر آبادان ؛ به وظیفه اش خوب عمل نکرده و یا حتی امکان دارد دکتر عیدانی رییس شورای شهر ؛ فراموش کرده باشد این موضوع مهم را رسانه ای کند!

پنجشنبه شب سری به بازار ته لنجی ها زدم تا از حال و هوای دستفروشان خبرهایی جمع و جور کنم. در حال گپ با یکی از آن ها بودم که صدای انفجار ترقه ای در کنار یک خانم جوان و جیغ و فریاد هراسناک آن زن توجه ی من و خیلی ها را به خود جلب کرد.دستفروشی که تازه اول گپمون بود با اعتراض گفت : ما رو میخوان جمع کنن اما یکی نیست جلوی این چارتا آدم مردم آزار رو بگیره. بهش گفتم : فکر نمی کنی اگه شما اینجا نباشین ؛ این چارتا آدمی که میگی از این کارها نکنند؟ نگاه معنا داری بهم انداخت و گفت: بدت نیاد . اما اینها چه ربطی به هم دارند؟ ازش معذرت خواهی کردم و گفتم : مگه به شما اطلاعرسانی نشده بود؟ گفت : شاید هم به یه عده گفته باشن اما به زبون نیس که. باید بنویسن ؛ بچسبونن اینور و اونور تا همه در جریان قرار بگیرن.تازه یکی مثه مو که تموم سرمایه مون همین چند تا لباسه که اونم از مغازه دارها به صورت شریکی و شرطی میاریم بساط پهن می کنیم مگه می تونیم بریم مغازه بزنیم؟ بهش گفتم : شهرداری غرفه می داده . چرا نرفتی بگیری؟…..

باز هم همان نگاه معنا دار و باز هم انفجارهای پیاپی ترقه هایی که زیر پای عابران می ترکیدند و …..

شهردار آبادان در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفته : در آتش سوزی کادوس چهار به دلیل اینکه حادثه در ساعات اولیه ( نیمه شب) بود ماموران آتش نشانی توانستند آتش را فورا خاموش کنند و این موضوع به دلیل عدم حضور دستفروشان بود.

سید فیاض موسوی هم برهانی مشابه شهردار داشت بی کم و کاست.

ای کاش آقای شیرازی دلیل و برهان قاطع تری برای تصمیم خود در برچینی بساط دستفروشان ذکر می کرد. شما چه فکر می کنید؟

درگیری ماموران شهرداری آبادان و دستفروشان

به نوشته ی ایرنا ؛ ماموران شهرداری آبادان روز پنجشنبه برای متفرق کردن برخی دستفروشانی که در آستانه عید نوروز به سد معبر پرداخته اند درگیر شدند.

این درگیری به دنبال افتتاح بازارچه ای برای ساماندهی دستفروشان شهر آبادان و نارضایتی دستفروشان در خصوص نوع تقسیم غرفه ها رخ داد.

این در گیری زمانی رخ داد که شهردار آبادان در آیین افتتاحیه این بازارچه عنوان کرد با دستفروشان به شدت برخورد می شود.

این گفته شهردار مورد اعتراض دستفروشان و در پی آن درگیری بین آنان و ماموران شهرداری شد.

با بالا گرفتن این درگیری و زد و خورد میان ماموران سد معبر و دستفروشان، مراتب به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد و عوامل کلانتری ۱۶ این شهر پس از حضور در محل اقدام به برقراری نظم و آرامش در این محل کردند.

دستفروشان آبادانی از قانون تمکین کنند

احمد شیرعلیزاده ؛ دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان آبادان با اشاره به موضوع ساماندهی دستفروشان در خیابان‌های مرکزی شهر و سایر نقاط کم عرض و یا دارای بافت متراکم اظهار داشت: از شهرداری خواسته‌ایم تا بر اساس روش اعلام شده برای جابجایی دستفروشان اقدام کند تا ضمن بروز کمترین تنش شاهد جابه‌جایی دستفروشان باشیم و چنانچه فرد و یا افرادی بخواهند مقابل قانون بایستند آنان را سر جایشان می‌نشانیم.ما نیز مشکلات آنان را به لحاظ کسب و کار می‌دانیم اما این مسئله نباید به نظم اجتماعی آسیب برساند.

وی با بیان اینکه موضوع جابه‌جایی دستفروشان بر حسب سه ضرورت به انجام رسید، گفت: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مقابله با سد معبرها وظیفه شهرداری‌هاست و ما که کار نظارت بر حسن اجرای قوانین را برعهده داریم، اجرای صحیح قانون را از شهرداری مطالبه کردیم و این مسئله (حسن اجرای قانون) یکی از ضروریات به شمار می‌رود.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه دفاع از حقوق عمومی را بر عهده دارد که اقدام در جهت جابه‌جایی دستفروشان در حقیقت حفظ حقوق عمومی است.

وی با بیان اینکه عوارض جزو حقوق عمومی به شمار می‌رود، اضافه کرد: دستفروشانی که در خیابان بساط می‌کنند و هیچگونه عوارض و مالیاتی را نیز پرداخت نمی‌کنند در حقیقت حقوق عمومی را نادیده گرفته‌اند.

شیرعلیزاده گفت: پیشگیری از وقوع جرم از دیگر دلایل جابجایی دستفروشان بود زیرا که ازدحام ناشی از تعدد دستفروشان سبب تنگ شدن عرصه تردد شهروندان از یک سو و بروز مسائلی همچون کیف قاپی و سایر موارد از سوی دیگر می‌شود.

به گفته وی، بروز مسائل غیرشرعی نیز از جمله مسائلی‌ است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان با تاکید مجدد بر اینکه ساماندهی دستفروشان جزو وظایف شهرداری محسوب می‌شود، یادآور شد: از نیروی انتظامی خواسته‌ایم تا در این زمینه همراه ماموران شهرداری باشند تا در صورت عدم تمکین دستفروشان به اجرای قانون و یا برخورد نادرست آنان با ماموران شهرداری، به کمک آنها بیایند.

شیرعلیزاده بر لزوم استمرار این حرکت از سوی شهرداری تاکید کرد و گفت: شهرداری باید تا ساماندهی کامل دستفروشان آن هم به صورت انجام پروسه مشخص شامل شناسایی دستفروشان، صدور کارت شناسایی، جانمایی محل برای استقرار آنان و تفهیم امور بکوشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی