آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

این روزها ؛ بازار استعفا و مرخصی بدون حقوق و برخی هم زیر سبیلی با حقوق داغ داغه. بیشتر از ۳۷۰  روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس دهم و آن هایی که عزمشون رو جزم و پول هاشون رو جمع کردند با امضای استعفا نامه موقت ؛ رسما خودشون رو کاندیدای این انتخابات متفاوت و بسیار مهم برای دولت تدبیر و امید می کنند.

77821_668

در آبادان نیز اوضاع مثل سایر مناطق است ولی این بار بوی خوش حضور گروه های تحصیلکرده و سمن های فعال اجتماعی و شبه سیاسی نیز به مشام می رسد. همزمان با تولد دولت تدبیر و امید و قدرت گرفتن دوباره ی نیروهای معتدل جناح اصلاح طلب زیر پرچم دکتر روحانی ؛ سازمان های مردم نهاد یا همان ان جی او ها ؛ پس از یک دوره ی رکود ۸ ساله جان گرفتند و جوانانی که مترصد فرصت یا فرصت هایی برای حضور پر رنگ و البته اثرگذار در بخش های مختلف تصمیم گیری و اجرایی کشور بودند توانستند با تشکیل حلقه های شناختی ؛ حرف هایشان را بزنند و اعلام موجودیت کنند و این ها در حالی اتفاق افتاد که طی ۸ سال پیش از آن ؛ سمن های فرمایشی و کاملا همسو با ارکان دولت ؛ با یکه تازی و مصروف اعتبارات ملی ! در هر مناسبتی علم دست می گرفتند و آن می گفتند که دیکته شده بود.

دولت تدبیر و امید با شعارهایی خاص و البته پر شباهت به شعارهای دولت اصلاحات سید محمد خاتمی ؛ بار دیگر همه ی جوانان را به صحنه کشاند و با فاصله گرفتن از قشری گرایی و مرزبندی خودی و ناخودی و نخودی ؛ زمینه ی حضور را فراهم کرد.

در آبادان این تشکیلات مردم نهاد مستقل شکل گرفته و اتفاقا با قدرت و صلابت مشغول جذب افراد و تبیین خواسته ها و نهادینه کردن مطالبات هستند.

نگارنده معتقد است که انتخابات مجلس دهم در آبادان بر خلاف تمامی انتخابات پیشین که افراد بواسطه ی استطاعت مالی و یا وابستگی سیاسی و یا حمایت قومی و فبیله ای پای به عرصه ی انتخابات می گذاشتند این بار با چرخشی آشکار ؛ زمینه برای حضور کاندیداهایی فراهم می شود که بتوانند زبان مردم باشند و نه معتمدی برای اسپانسرهای خویش.

عملکرد قاطبه ی نمایندگان ادوار آبادان در مجلس شورای اسلامی بگونه ای بوده که مهره چینی بر اساس ویژگی های فوق به وفور مشاهده شده است ضمن آن که یکی از علل مشارکت معنادار ( کمتر از ۴۰ درصدی) مردم در برخی دوره های انتخاباتی مبین این موضوع است .

اینک و در دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی انتظار آن می رود که مردم؛  بویژه تحصیلکردگان و خواص با حضور هوشمندانه ی خود ؛ به ایفای نقش بی بدیل خود در تصمیمات بزرگ ملی در مجلس شورای اسلامی بپردازند و با انتخاب افرادی شایسته به این مهم اهتمام ورزند.

مشکلات و معضلات عدیده ی آبادان تنها با انتخاب نمایندگانی مردمی که برخاسته از قاطبه ی مردم باشند امکان پذیر است. پایگاه خبری ؛ تحلیلی نیوزآبادان بنا به رسالت خود بر آن است تا افراد صالح و مستقلی که برای آبادی و عمران آبادان دارای طرح و نقشه هستند معرفی کرده و به دوزر از زد و بست های مرسوم از انان حمایت نماید.از این روی تمام کسانی که خود را وقف مردم می دانند و امکانات مالی کافی ندارند برای معرفی خود می توانند از این پایگاه مردمی به رایگان استفاده نمایند. قطعا بزودی شاهد رویکرد تازه و مستقل ما در استفاده از فضای مجازیخواهید بود . نامزدهای محترم و محترمه می توانند برای معرفی خود از اینک با ما در تماس باشند.

پایگاه خبری ـ تحلیلی نیوز آبادان ؛ امید آبادان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی