آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

چرا محسن رضایی به آبادان آمده است؟

جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۱۳ ب.ظ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در زمان بازسازی باید کارهایی جدی در آبادان و خرمشهر انجام می‌شد که انجام نشده و هم اینک باید به این شهرها توجه بیشتری صورت گیرد.

سال هاست که می نویسیم و می گوییم. سال هاست به توصیه های گاه زورمندانه ؛ قلم قرمز بر برخی نوشته هایمان می کشیم تا برچسب چپ و راستی نخوریم. سال هاست که می گوییم دوران بازسازی در شهرهای آبادان و خرمشهر ؛ در نهایت ولنگاری و سو مدیریت سپری شد . سال هاست که می گوییم حیف و میل بیت المال در دوران بازسازی کم از دزدی های کلان بانکی سال های پیش ندارد.

 

IMG15320908

شهر آبادان با آن قدمت شهری خود اینک در جایگاهی واقع شده است که باید امکانات رفاهی آن نظیر بهداشتی ؛ آموزشی و تفریحی ـ رفاهی آن را با شهرهایی مقایسه کرد که چند سالی است تبدیل به شهر شده اند!

متاسفیم که باید اعتراف کنیم آموزش و پرورش آبادان از نظر کیفیت آموزش در آخر جدول استان جا خوش کرده است. متاسفیم که باید بگوییم برخی از نمایندگان پیشین و یکی از نمایندگان فعلی شهر علاقه ی زیادی برای مهره چینی خود در این اداره ی عریض و طویل و در عین حال بیمار داشته و دارند.

متاسفیم که باید بگوییم در بخش بهداشت محیط و نیز درمان ؛ چند سالی است پذیرای پزشکان تازه کاری هستیم که برای دست گرمی به آبادان و خرمشهر می ایند تا پس از تجربه اندوزی راهی شهرهای دلخواه بشوند .

متاسفیم که در بخش بیمارستانی هر از چند گاه به دلایلی نامعلوم بخش هایی از بیمارستان طالقانی را به بهانه تعمیرات تعطیل می کنند ؛ بی آن که بیمارستان شهید بهشتی آماده ی پذیرش بیماران باشد.

متاسفیم که بدلایل متعدد ۲۰ سالی هست که بیمارستان شهید بهشتی همچنان در حال بازسازی است و معلوم نبود اگر کاسه ی گدایی بهداشت و درمان آبادان به سمت منطقه آزاد اروند نمی رفت ؛ این بلاتکلیفی تا به کی ادامه داشت.

این روزها گرد و خاک امان مردم را بریده است و  تدبیر مسوولان شهری نیز بیش از تعطیل کردن فعالیت های آموزشی و اداری ـ و نه صنعت نفتی ـ به چشم نمی خورد.

براستی وقتی گرد و خاک می شود و آب و برق قطع می شود و مدرسه ها تعطیل ؛ چه تضمینی بر سلامت دانش اموزان متصور است که چنین می کنند؟ آیا بجز آن است که دانش آموزان به وقت تعطیلی راهی کوچه ها می شوند و دو گل کوچک بازی می کنند؟؟

متاسفیم که مسوولان این به اصطلاح شهر بزرگ ؛ اراده و اختیاری از خود ندارند و حتی در کوچک ترین و پیش پا افتاده ترین تصمیمات نیز مجبور به کسب اجازه از مرکز استان می باشند.

متاسفیم که شهر ویژه با فرمانداری ویژه اش اصلا ویژه نیست .

روز پنجشنبه عده ای از همشهری های آبادانی در اقدامی خودجوش در مقابل تنها بیمارستان فعال شهر که آن هم متعلق به شرکت نفت است و نه مردم عادی شهر ؛ تجمع کردند و نسبت به آلودگی های جوی نظیر گرد و غبار افسارگسیخته شعارهایی دادند.مردم شعارهایی را نوشته و در دست داشتند از جمله : ” آبادان شهر ماست ؛ هوای پاک حق ماست” ؛ ” لقمه ی چرب نفت رفت ؛ گرسنه ماندیم . به ما لقمه ی خشک گرد و خاک دادند دنبال آب گشتیم تا خشک پایین نرود دیدیم لیوان کارون خالی است” .

 

1507638_816166085119609_7896114395686562872_n

 

بله این ها بخشی از نارسایی ها و محرومیت های شهری است که نگین درخشان دفاع مقدس بوده و اینک …..

سردار محسن رضایی روز گذشته وارد آبادان شد. دبیر تشخیص مصلحت نظام به آبادان آمده بود تا از نزدیک درد و رنج ها را ببیند. او در حاشیه ی بازدید از عملیات بازسازی بیمارستان طالقانی آبادان ؛ به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت :دلیل حضور من ؛ انجام وظیفه و ابراز همدردی با همشهریان و ارائه گزارش به مقام معظم رهبری و مجمع است تا توجه جدی‌تری به این موضوع شود.

بی شک حضور یک مقام عالیرتبه در شهر نشانه ی خوبی برای درک لزوم توجه ی بیشتر به ان منطقه است اما تجربه ثابت کرده که مهم تر از این دید و بازدیدها داشتن برنامه و پیگیری امور از سوی مسوولان محلی بویژه شخص فرماندار و سه نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی است. یادمان نمی رود که در جریان دید و بازدیدهای پی در پی مسوولان کشوری به آبادان در خصوص به سرانجام رسیدن وضع جاده آبادان به ماهشهر که بیش از ۱۳۰۰ کشته در دو دهه بر جای گذاشته بود ؛ بی رمقی مسوولان یاد شده نقش مهمی در فرجام نرسیدن آن جاده ی مرگ بود که …..

از سویی دیگر عدم گزارش صریح و آشکار شخص فرماندار به مردم درخصوص معرفی مسوولان کم کار این شائبه را ایجاد کرده که نماینده ی ارشد دولت تدبیر و امید در حد شعار ؛ نقش آفرینی می کند وگرنه اگر همه ی امور بر وفق مراد است پس دلیل یا دلایل این همه نارسایی ها و محرومیت ها در شهر آبادان چیست؟

از دبیر محترم تشخیص مصلحت نظام نیز می خواهیم که عین گزارش مکتوب خود را منتشر نمایند تا مردم ولایتمدار و سلحشور آبادان با اندکی دلخوشی بیشتری دل به ادامه ی حضور در این شهری ببندند که بیش از ربع قرن است امید به فردایی بهتر دارند.

جناب آقای سردار رضایی ! پیشنهاد می کنیم در سفرهای بعدی به این شهر ؛ گزارش اوضاع شهر را طی دیدار با مردم شهر ؛ نظیر آن چه در دوره ی انتخابات ریاست جمهوری مد نظرتان بود تهیه نمایید چرا که پیاده روهای شهر و آدم هایش گویا تر و رساتر از دیگران بندهای گزارش جنابعالی را تکمیل می کنند. ما شما را بعنوان فرزند این آب و خاک می شناسیم و به دلسوزی های فرزند خوزستان آگاهیم.

پایگاه خبری ـ تحلیلی نیوزآبادان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی