آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

تصاعد گاز گوگرد ناشی از فعالیت پالایشگاه آبادان در روزهای گذشته موجب اذیت و آزار شهروندان شد و سلامتی مردم این شهر را به خطر انداخت.

اگرچه به گفته کارشناسان، میزان انتشار این گاز در دو روز گذشته در آبادان کاهش یافته است، اما همچنان بحث و سخن در خصوص یافتن مقصر اصلی این پرونده گرم است.
PIC-19

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:تعطیلی واحد «اس.آر.یو’ پالایشگاه آبادان با دستور دادستان این شهر انجام شده است.

‘سیداحمد موسوی آزاد’ اضافه کرد:استفاده این واحد از سوخت نفت کوره به جای گاز طبیعی، آلودگی هوای شهر آبادان را در هفته گذشته به همراه داشت.

وی افزود:نیروی انتظامی نیز با دستور دادستان آبادان روز سه شنبه نسبت به پلمپ این واحد اقدام کرد.

موسوی آراد تصریح کرد:این واحد تا زمانی که نسبت به نصب کاتالیست های محیط زیستی اقدام نکند، نیم تواند فعالیت داشته باشد.

‘فرشید خائیز’ مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان نیز گفت: مردم آبادان با بوی گوگرد ناآشنا نیستند و تقریبا در ایام وارونگی هوا این موضوع خود را بیشتر نشان می دهد.

خائیز افزود: پالایشگاه آبادان همه ساله سهم خود را از محل عوارض آلایندگی به اداره امور مالیاتی آبادان پرداخت کرده به طوریکه در سال ۹۰ حدود۳۶۰ میلیارد ریال، ۹۱ بیش از ۴۷۰میلیارد ریال و ۹۲ نیز ۶۱۰ میلیارد ریال پرداخته است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان گفت: بر اساس اسناد، شش ماهه نخست امسال نیز ۳۳۰ میلیارد ریال بایت عوارض آلایندگی از سوی این شرکت به اداره امور مالیاتی پرداخت شده است.

وی موضوع انتشار خبر آلایندگی پالایشگاه آبادان را سیاسی خواند و گفت تعطیلی پالایشگاه آبادان به نفع هیچ کس نیست زیرا اگر این واحد تعطیل شود اشتغال و اقتصاد منطقه آسیب جدی می بیند.

خائیز در ادامه گفت: آلایندگی پالایشگاه را قبول داریم، زیرا به دستور وزارت نفت و در راستای تامین گاز مناطق سردسیر، مجبور شدیم بخشی از سوخت مورد نیاز را از نفت کوره تامین کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی