آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

مدیریت شهری ؛ فقط پرستیژ نیست

جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳ ق.ظ

از دوره کودکی و در بدو ورود به دبستان همواره می شنویم و می خوانیم که شهر ما خانه ماست. همان گونه که مدیریت خانه نیازمند کار و تلاش و برخورداری از هنر مدیریت است ؛ مدیریت شهر نیز مستلزم برخورداری از تعامل دستگاه های مختلف است تا در سایه ی این تعامل شهر را ساخت. بر روی دیواری خواندم که نوشته بود شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است.

با نگاهی به اوضاع شهری آبادان به راحتی می توان بی آن که به جایی یا افرادی متصل بود و احیانا تن و جانت بلرزد که مبادا نانت آجر بشود ؛ مثل یک انسان آزاده و با صداقت ؛ به کارگزاران مدیریت شهری که به نص صریح قانون ؛ شورای شهر و شهرداری می باشد نمره داد.

به صراحت تمام برای آن دسته از افراد وابسته و جیره خواری که پایگاه خبری نیوزآبادان را مورد آماج حملات خود قرار داده اند می گوییم که این پایگاه تحلیلی سر سفره کسی نبوده و نیست و نخواهد بود و اگر گاهی از عملکرد دستگاهی انتقاد نموده ایم نه قصد اشغال صندلی ریاست و مدیریت آن را داشته ایم و نه همانند رسانه های مکتوب واهمه داشته ایم که مبادا آن دستگاه ؛ چتر حمایتی خود را از سر ما بردارند.

رسما اعلام می کنیم که این وبسایت خبری ـ تحلیلی تا به امروز در هیچ انتخاباتی اسپانسر فلان کاندیدا نبوده و نیست اما قطعا در انتخابات آبان ماه ۹۴ با بررسی تمام عیار از میان کاندیداهای حوزه انتخابیه آبادان صرفا ؛ تاکید می کنیم صرفا آبادان ؛ نامزد های اصلح را با دلایل و براهینی که برایش محرز خواهد شد ؛ به همشهری های آبادانی پیشنهاد خواهد کرد. بنا براین تا زمانی که نامزدها معرفی نشوند و شورای محترم نگهبان مهر تایید بر آنان نزند؛ کار تبلیغاتی نمی کند چرا که قانونمندی را فصل الخطاب فعالیت های خبری و تحلیلی خود می داند.

نیوزآبادان در چند خبر تحلیلی خود در مورد وضعیت حسابرسی در شهرداری آبادان طی سال های ۹۱ و ۹۲ پرداخت. نیوزآبادان ؛ مطالبه گری را حق مسلم خود و تک تک شهروندان محجوب آبادانی می داند و سکوت شهروندان را نتیجه ی عدم دسترسی اکثر آنان به مبادی اطلاعرسانی و کسب خبر و نبود سامانه های پیگیری در بدنه مدیریت شهری می داند. متاعی که متاسفانه از سوی اکثر مسوولان و به وقت قرار گرفتن پشت میکروفن ها و تریبون های سهل الوصول ـ فقط برای آن ها ـ دم از رضایت عامه ی مردم می زنند و بقول آبادانی ها برای خود پپسی باز می کنند و اسپند دود می کنند و با صرف هزینه های هنگفت ؛ از محل بودجه و اعتبارات شهری که متعلق به مردم هست بنر و بیلبورد چاپ می کنند و با عوام فریبی آشکار ؛ می نویسند از طرف مردم آبادان !

آقایان ! کدام مردم؟! این مردمی که عکس شما را با پرستیژ و کت و شلوار ـ که زمان این ادا و اطوارها گذشته ـ طراحی کرده اند هزینه های آن را از کدام جیب مبارک پرداخت کرده اند؟ آیا شهری که سرآمد آمار بیکاری در استان خوزستان است و در فقر اقتصادی و انواع فقر فرهنگی و سیاسی غوطه ور است از کدام سهم نان زن و بچه زده است و برای شما هزینه کرده است؟ به خود آیید و دست از این رفتارهای طاغوت مآبانه بردارید؟

نه تنها این پایگاه خبری ـ تحلیلی که هیچ یک از آزاده قلم های آبادانی منکر تلاش شهردار محترم طی سال های فعالیتش در شهرداری آبادان نبوده و نیست و از این بابت به وی و تلاش مجدانه اش ارج نهاده و افتخار می کنیم اما این افتخار و ارادت دلیلی بر عقد پیمان اخوت و برادری بی چون و چرا نشده و نمی شود بنابراین اگر انتقادی می کنیم ؛ آن را حق خود می دانیم و بر آن اصرار می کنیم و اگر پاسخی از سوی شهردار و یا دستگاه بالا بلند رسانه ای اش دریافت نکنیم عزممان را جزم می نماییم که طرح پرسش خود را به لایه های عمیق تری بکشانیم چرا که اعتقاد داریم پاسخگو نبودن به اصحاب رسانه و قلم ؛ نوعی تایید ادعاهای ماست.

جناب شیرازی! انتخاب شما بعناوین دهان پرکن از سوی استان بدون تردید نتیجه ی صبوری مردم آبادان است که با وجود این همه ویرانی های دست نخورده ی شهری؛ شما و تیم شما را تحمل و حتا حمایت می کنند !

جناب شهردار ! مطمئن باشید شهردارهای با کفایت زیادی در شهرهای دیگر بودند که بواسطه ی عدم برخورداری از حامیان و از آ نها مهم تر منابع اعتباری چشمگیر نظیر حق آلایندگی ها ی پالایشگاه ؛ نتوانستند خود را ثابت کنند.

آقای شیرازی عزیز ! پیشرفت و عمران و آبادانی مد نظر شما باید در همه جای شهر کوچکمان دیده بشود نه اینکه کوچه پس کوچه ها را نبینید ؛ بازار لین یک را نبینید ؛ بازار ایستگاه هفت را نبینید ؛ نبود فرهنگسرا را نبینید؛ وضعیت بغرنج آسفالت خیابان ها و معابر را نبینید ؛ وضع نابسامان تردد معلولین و جانبازان را نبینید ؛ پارکینگ های بد قواره را نبینید ؛ شلم شوربای ساخت و ساز در منازل واگذاری را نبینید ؛ تردد آزادانه احشام را نبینید ؛ نظافت بازارها را نبینید ؛ وضعیت عجیب و غریب آبیاری بولوارها را نبینید ؛ نحوه رفتار مامورین سد معبرتان را با شهروندان نبینید ؛ وضع دپوی زباله ها را در محلات نبینید ؛ ……..

شهردار محترم! عملکرد شما در احداث زمین های چمن مصنوعی در محلات را ارج می نهیم.تلاش شما در طراحی و اجرای بازی های خانوادگی را ارج می نهیم.اما از نحوه ی نگهداری این اماکن گلایه داریم. از رسیدگی شما و نگهداری از بوستان های چند صد متری که احداث کرده اید گلایه داریم.

شرمنده که بودجه نداریم بنر قدردانی تهیه کنیم و روی نرده های درب مرودی شهرداری نصب کنیم و مدیریت شهری شما را مزین به اشعار وزین نماییم ! پس ما نیز قدردان هستیم ولی انتقاد هم می کنیم و انتظار داریم پاسخگو باشید نه مثل سامانه ۱۳۴ شهری بلکه از همان طرقی که روابط عمومی و معاون فرهنگی تان در تهیه رپرتاژآگهی ها مشارکت و همراهی می کنند.

در پایان صرفا جهت اطلاع حضرت عالی تصاویری که شهروندان آبادانی برای ما ارسال نموده اند را نمایش می دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی