آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

خلف دریس: وعده هایی با قابلیت اجرا می دهیم

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹ ق.ظ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آبادان گفت: به هنرمندان و اهالی فرهنگ آبادان وعده‌های با قابلیت اجرا می‌دهیم.

یسری خلف دریس با اشاره به این موضوع که به نمایندگی از دو عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان(مریم نصاری و عبدالرضا قاسمی) در این مصاحبه حاضر شده است اظهار کرد: در خصوص وعده‌های پیشین کمیسیون فرهنگی شورای شهر آبادان باید این موضوع را عنوان کنم؛ وعده‌هایی را می‌دهیم که بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

یسری-خلف-دریس

وی در همین خصوص ادامه داد: باید پیگیری کنیم که در حوزه‌های فرهنگی چه قول‌ها و وعده هایی داده شده تا آنها را به صورت کامل بررسی کرده و در نهایت موضوعاتی که قابلیت اجرا دارند را به صورت جدی دنبال کنیم.

جلسه با اقشار مختلف فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به رویکرد این کمیسیون بعد از انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای مذکور، اضافه کرد: در آینده نزدیک با اقشار مختلف مرتبط از جمله اهالی فرهنگ و هنر و ورزشکاران برگزار کرده و تا حد امکان از افکار و اندیشه آنها در پیشبرد اهداف‎‌مان بهره می‌گیریم.

یک سفر کاری

وی در ادامه از سفر اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر آبادان به تهران گفت و خاطرنشان کرد: سفر بسیار خوبی را به لحاظ فرهنگی پشت سر گذاشتیم.

خلف دریس تصریح کرد: در این سفر معاون فرهنگی شهرداری آبادان نیز ما را همراهی کرده که البته قرار بود ابتدا با رئیس سازمان فرهنگی شهرداری پایتخت و رئیس کمیسیون فرهنگی این مجموعه دیدار کنیم که این دیدارها بنا به دلایلی به تماس‌های تلفنی ختم شد.

وی با ارائه جزییات بیشتر از سفر هیئت فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان به تهران، عنوان کرد: بازدید از فرهنگسرای بهمن؛ به عنوان نخستین فرهنگسرای پایتخت در این برنامه برای ما اجرایی شد.

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: با توجه به این موضوع که بدنبال تاسیس یک فرهنگسرا در آبادان هستیم بازدید از فرهنگسرای بهمن برای ما بسیار مفید فایده بود و در این بازدید بسیاری بایدها و نبایدها در ساخت و احداث فرهنگسرا را از نزدیک نظاره کردیم.

وی در ادامه این گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه آوای خوزستان اضافه کرد: در حاشیه این سفر و بعد از اضافه شدن دکتر حنظل عیدانی؛ رئیس شورای اسلامی شهر آبادان به جمع بازدیدکننده، پارک «آب و آتش» تهران در منطقه سه شهرداری پایتخت را نیز از نزدیک دیده و با طراحان این پارک که الهام گرفته شده از آیات قرآنی است به گفت‌وگو پرداختیم.

رئیس جدید کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان بازدید از امکانات و فضای باغ موزه دفاع مقدس تهران را نیز از دیگر برنامه‌های سفر اخیر کاری اعضای کمیسیون یاد شده عنوان کرد.

دیدار با نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

وی بیان کرد: دیدار با حاج آقا تهرانی؛ نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی از مفیدترین برنامه‌های ما در این سفر کاری به شمار رفت.

خلف دریس در همین خصوص اضافه کرد: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دو هفته دیگر سفری را به اهواز دارد که تمام تلاش خود را به کار بسته تا وی را برای مدت کوتاهی به آبادان بیاوریم، در غیر این صورت به سفارش وی کاتولوگ‌هایی از مشکلات فرهنگی آبادان و راه‌کارهای مقابله با این مشکلات را به منظور بررسی در اختیار وی قرار می‌دهیم.

تعامل‌های فرهنگی

وی همچنین از نقش موثر معاونت فرهنگی شهرداری آبادان در پیشبرد اهداف فرهنگی شهر گفت و افزود: نقش بحرینی به عنوان معاون فرهنگی شهردار در پیشبرد اهداف فرهنگی منطقه بسیار پررنگ بود و در واقع اجراکننده آنها هستند و ما بیشتر وظیفه نظارت را بر عهده داریم.

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: با ارگان‌های فرهنگی همانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، حوزه هنری و اداره ورزش و جوانان آبادان تعامل‌های بسیار خوبی صورت گرفته و تمام سعی خود را به کار بسته تا این فضای تعاملی موجود تنها به برگزاری جلسات ختم نشده و معضلات فرهنگی شهر را نیز در این نشست‌ها دنبال کنیم.

رسانه و فرهنگ

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در ارتقا سطح فرهنگ جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع ، چاپ مقالات مرتبط و نشر ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی می‌توانند در این حوزه به صورت جدی کمک‌رسان ما باشند.

خلف دریس ادامه داد: بنده عقیده دارم اگر مشکلات فرهنگی منطقه حل بشود بر خیلی از معضلات دیگر غلبه می‌کنیم، به همین خاطر این قول را می‌دهم که در این مسیر در کنار هنرمندان آبادانی باشم.

محل احداث فرهنگسرای آبادان

وی همچنین با اعلام خبر محل احداث فرهنگسرای آبادان، خاطرنشان کرد: بنا داریم که این فرهنگسرا را در خیابان ۱۰ احمدآباد و روبروی ندامتگاه آبادان بسازیم که بودجه برای ساخت این محل تامین اعتبار شده، طراحی آن آماده است و فکر می‌کنم که در نهایت پیش از پایان سال ۹۳ کلنگ ساخت آن زده شود.

رئیس جدید کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار هفته‌نامه آوای خوزستان که چرا محل سینما رکس این شهر برای احداث فرهنگسرا انتخاب نشده است، گفت: به هر حال ملک این محل متعلق به شهرداری نبوده و در حال حاضر ساخت فرهنگسرا در این محل میسر نیست.

به ما فرصت بدهید

وی یادآور شد: کمیسیون فرهنگی جدید شورای اسلامی شهر آبادان تنها یک ماه است که فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و نیاز به زمان دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان در قسمت پایانی این گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه آوای خوزستان عنوان کرد: باید به کمیسیون فرهنگی تازه شورای شهر آبادان فرصت داد تا برنامه یکساله خود را با حوصله پیش برده و خودش را نشان بدهد.

بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه آوای خوزستان اظهار کرد: به عقیده من آوای خوزستان یک نشریه با پرستی‍ژ است که آبروی رسانه در استان خوزستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مدت زمان ۳ماهه حضورش در شهرداری آبادان افزود: در این مدت، برنامه ۶ ماهه دوم ۹۳ را با همفکری و گرفتن نظرات اقشار مختلف، موسسات فرهنگی و انجمن‌های مرتبط با ارشاد اسلامی و حوزه هنری آبادان تهیه کردیم. معاون فرهنگی شهرداری آبادان ادامه داد: به هر حال با توجه به اهمیت فعالیت‌های عمرانی در شهرداری، تمام تلاش خود را به کار بسته که اقدامات فرهنگی کما فی‌السابق انجام شده تا در این زمینه ضمن برقراری تعامل با منطقه آزاد اروند برنامه‌های مشترکی را به همراه آنها برگزار کنیم.

وی با اشاره به کمبود نشاط اجتماعی در آبادان خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که عدم نشاط اجتماعی در آبادان احساس می‌شد و به همین خاطر در همین چند هفته گذشته جشن‌های محله‌ای را در مناطق کم برخوردار مثل شطیط، ۲۰ متری سده، کوی نیرو و فیه، به شکل خوبی با همکاری و مشارکت خود محلات اجرایی کردیم.

بحرینی در همین خصوص تصریح کرد: همه شاهد بودند که به مناسبت عید غدیر جشن بزرگ شهری را در پارک معلم با حضور چیزی حدود ۵هزار نفر به سرانجام رساندیم. وی ادامه داد: در بحث فرهنگ به دنبال انجام کارهای ریشه‌ای بوده و پیگیر موضوعات سطحی و سفارشی نیستیم به این خاطر که ما باید وقت و پول بیت‌المال را امانتدارای کنیم.

این مقام مسئول شهرداری آبادان از برنامه‌های آتی فرهنگی این مجموعه گفت و افزود: چهار یا پنج جشنواره عکس با دو موضوع شهروند و آبادان را تا پایان سال برگزار کرده که در مقوله شهروند به آنچه که مردم شهر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پرداخته و در بحث آبادان هم به موضوع جاذبه‌های گردشکری،مذهبی و اجتماعی منطقه ورود می‌کنیم.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف در دهه فجر و هفته وحدت خبر داد و گفت: برگزاری جشن‌های محله‌ای به منظور ایجاد نشاط اجتماعی را در این دو بازه زمانی نیز دنبال می‌کنیم.

بحرینی در ادامه ضمن ورود به موضوع برگزاری برنامه‌های مناسبتی محرم در آبادان، عنوان کرد: تاکید داریم که اهم برنامه‌هایمان با توجه به شور مردمی در دهه اول و دوم محرم در دهه سوم این ماه عزیز باشد و حضور یک سخنران و مداح صاحب‌نام کشوری را نیز در این دهه در نظر داریم.

وی همچنین ضمن بیان این موضوع که سرانه مطالعه آبادان پایین است به در دستور کار قرار داشتن برگزاری چندین مسابقه کتابخوانی با پایه مدارس اشاره کرد. معاون فرهنگی شهرداری آبادان در ادامه اضافه کرد: بنا داریم که بانک جامع اطلاع‌رسانی جامعه فرهنگی شهر را راه‌اندازی کرده تا در این پایگاه اهالی فرهنگ و هنر شناسنامه‌دار را هر چه بیشتر از گذشته معرفی کنیم. وی گفت: راه‌اندازی بانک ایده و طرح را نیز در نظر داشته تا شهروندان در مباحث مختلف طرح‌های خود را در این بانک به ما برسانند و به نوعی یک فعالیت ترغیبی برای شهروندان را از این طریق ایجاد کنیم. بحرینی همچنین افزود: در نظر داریم که هر شب برای یکی از هیئت‌های ورزشی-به ویژه هیئت‌های رزمی- در فضای باز امکانات ایجاد کرده تا به حرکات نمایشی بپردازند و همایش دو را نیز در بهمن و یا اسفندماه به بهانه سالگرد شهید دریاقلی سورانی در منطقه ذوالفقاری برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مقوله‌های مذهبی و قرآنی نیز طرح محله‌های قرآنی را پیاده کرده که در این طرح ۱۰ محله تعریف شده‌اند.

این مقام مسئول شهرداری آبادان تصریح کرد: در بحث آموزش‌های شهروندی موضوع فلسفه و فکر برای کودک(فبک) را به صورت جدی دنبال کرده و در این خصوص با مدارس مختلفی در منطقه وارد مذاکره شده‌ایم.

وی در ادامه این گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه آوای خوزستان بیان کرد: بنا به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای مبارزه با جنگ نرم باید از تمام ابزارهای فرهنگی بهره گرفت، موسیقی را نیز از یکی از ابزارها می‌دانم به شرط آنکه بدانیم چطور از این ابزار استفاده کرده و مهم این است که چه کسانی برای این هنر اصیل برنامه‌ریزی می‌کنند.

معاون فرهنگی شهرداری آبادان در پایان به نقش پررنگ رسانه‌‎ها در ارتقا سطوح مختلف فرهنگی اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌‎ها در ایجاد موج‌های مثبت فرهنگی بسیار حائز اهمیت بوده و می‌توان از این طریق فرهنگ‌سازی کرد.

منبع/ هفته‌نامه آوای خوزستان 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی