آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

اجلاس نماز در شهرستان آبادان برگزار شد

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸ ق.ظ

اجلاس شهرستانی نماز، امروز با حضور معاون حجت الاسلام آقای قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان و همچنین جمعی از مسئولین شهرستان در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده نفت آبادان برگزار شد.

حجت الاسلام کلباسی در این نشست با بیان اینکه نمازنسخه‌ای الهی برای جامعه و کیمیایی برای حل مشکلات انسان است، اظهار کرد: در قرآن، نماز در کنار ۸۰ موضوع دیگر قرار گرفته است.

نیوز-آبادان

وی عقیده، انفاق، زکات، مشکلات و نعمت‌ها را از جمله این موضوعات برشمرد و گفت: این موضوع بیانگر گره گشایی نماز در همه امورات زندگی است.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه حضرت نوح همواره دو چیز را برای قوم خود طلب می‌کرد، افزود: یکی امامت بود دوم عبادت و در راس آن نماز، چرا که نماز آخرین دستور انبیا است.

وی عنوان کرد: جوامع اسلامی همواره با آسیب‌های مختلفی همراه هستند که نماز چاره کار و راه حل پرهیز از این آسیب هاست.

رئیس مرکز مهدویت کشور یکی از این آسیب‌ها را عدم تطبیق ظاهر و باطن یا به عبارتی‌‌ همان ریا دانست و گفت: نمازی که قرآن می‌خواهد نمازی عاری از تضاد و دورویی و ریاست و خود قرآن نیز تاکید کرده که خطر ریا و نفاق از کفر هم بیشتر است.

وی آسیب دیگر را قانون گریزی اعلام کرد و افزود: بعضی‌ها سعی می‌کنند قانون را دور بزنند اما ذات نماز قانون مداری است.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه وضو، رکوع و همهٔ قسمت‌های نماز قانونمند و طبق قائده است، بیان کرد: نماز تمرین قانونمندی است و انسان را به تبعیت از قانون ترغیب می‌کند.

تاکید نماز بر نظم، ادب، اخلاق و روحیه جمعی از دیگر مواردی بود که معاون حجت الاسلام قرائتی به آن اشاره داشت و افزود: عدم رعایت این موضوعات جزو آسیب‌هایی است که جوامع اسلامی را با مشکل مواجه می‌کند.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور نیز در همایش نماز اظهار کرد: نماز مظهر نیایش و بندگی در پیشگاه خداوند بوده و قرآن کریم این عبادت عظیم را به بهترین شکل مورد مدح و ستایش قرار داده است.

وی از توجه به نماز به عنوان بارز‌ترین صفت یک مومن نام برد و افزود: نماز موجب همراهی خداوند، عنایت و توجه او به بندگانش است.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه توجه به نماز سبب حمایت و همراهی خداوند از فرد نمازگزار می‌شود، را نماز پیمان مستحکمی میان خدا و بندگانش عنوان کرد.

ابراهیمی‌پور همچنین ماموریت مهم و جدی پیامبران را توجه به نماز و صبر و تحمل برای برپایی این واجب عنوان کرد و گفت: توجه به نماز، از ویژگی‌های انسان‌های متقین است.

امام جمعه آبادان از نماز به عنوان رمز عبودیت، بندگی و نیاز انسان نسبت به خداوند نام برد و ادامه داد: نماز راه تقرب انسان به پروردگار است و فرد باید کمال را در نماز جست‌وجو کند زیرا نماز شست‌وشو دهنده روان انسان‌ها از پلیدی‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان با بیان اینکه نماز همچنین نشانه ملیت اسلامی است، خاطرنشان کرد: نماز آدم را متواضع و به او آرامش می‌دهد و راه‌حل رفع بسیاری از ناهنجاری‌های روانی و روحی انسان‌ها است ضمن آنکه قدرت حافظه و تمرکز را نیز ارتقا می‌بخشد.

ابراهیمی‌پور  تصریح کرد: نماز تمرین بندگی خدا و بهترین کلاس تربیتی انسان است و با نماز امراض روحی و روانی درمان و مشکلات دنیوی، اقتصادی، اجتماعی، و فردی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر به جلسات مرتبط با امر نماز بها داده می‌شود باید خروجی داشته باشد، پیام‌های جدید مقام معظم رهبری در خصوص نماز نشان از آن دارد که پیام‌های اولیه ایشان تامین نشده است و ما باید در این خصوص تلاش مضاعف‌تری کنیم.

در این نشست  عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه و معاون استاندار نیز ضمن درود بر روان شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: این روزها فضای شهر آبادان به یمن حضور ۳۰ نفر از شهدای دوران دفاع مقدس در این شهر عطرآگین و معنوی است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۰ و ۱۱ دی‌ماه امسال اجلاس سراسری نماز در اهواز برگزار می‌شود، اضافه کرد: از این‌رو در شهرهای استان، همایش‌های فرعی نماز برگزار می‌شود که در این عرصه آبادان پیشگام بوده است.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: به منظور برپایی هر چه مناسب‌تر و باشکوه‌تر همایش نماز در آبادان همگان با عزم و وظیفه‌ای که بر عهده داشتند در این زمینه ورود پیدا کردند.

معاون استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد تا اثرات مثبت ناشی از برپایی این همایش شامل تمام مردم مومن و متدین شهر شود.

شهبازی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه‌های یاد شده صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اساس قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای اقامه نماز بود، افزود: در ظهر عاشورا امام حسین(ع) نماز را ترک نکردند و با وجود حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از دشمنان نماز را برپا داشتند.

شهبازی در پایان با بیان اینکه صداقت در گفتار و اخلاص در عمل از جمله خصوصیات ممتاز برپایی نماز است ابراز امیدواری کرد تا با وصف‌العین قرار دادن آمال و افکار قیام عاشورا به عنوان چراغ راه هدایت خود، بتوانیم بهره کافی را از اقامه نماز این ذکر معنوی به‌ دست آوریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی