آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

آبادان نیازمند کرسی های آزاد اندیشی است اما ….

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۲۲ ب.ظ

کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و لزوم اجرایی شدن آن ها از جمله فرامین طلایی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده که متاسفانه در توفان سلایق روسای دانشگاه های کشور دچار افت و خیز و در برخی سال ها دچار اضمحلال و نابودی شد.

کرسی آزاد اندیشی

دانشجو بعنوان کسی که آینده ی مملکت را ترسیم می کند و سکان دار کشتی فلاح و رستگاری میهن عزیزمان می باشد طی سال های گذشته اسیر ترس ها و بیم های برخی مدیران درون دانشگاهی شد تا جایی که برای حرکت های ابراز اندیشه خود درگیر ممیزی آشکار از سوی دستگاه های درون دانشگاه گردید.

اظهارات شهبازی فرماندار ویژه آبادان بعنوان فرماندار و معاون استاندار در جمع دانشجویان و تاکید بر راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در بین دانشجویان دانشگاه های آبادان هرچند دیر اما بارقه های امید در این نسل با طراوت و شاداب را زنده می کند مشروط بر آن که دانشگاه های موجود در آبادان برنامه ی مدون خود در این زمینه را ارائه نمایند و فرمانداری بعنوان بالاترین نهاد سیاسی ـ اجرایی منطقه نیز ر حسن اجرای بی دردسر برنامه های نشست های آزاد اندیشی نظارت کامل و پشتیبنی هدفمند نماید.

یکی از خواسته های دانشجویان در این عرصه آشنایی با افکار ؛ عقاید و آرای گروه های سیاسی فعال و قانونی در سطح کشور است که متاسفانه بارها شاهد بوده ایم به عماوین و بهانه های مختلف از سوی دستگاه های درون دانشگاه که غالبا از بیرون مهندسی می شوند با آمدن چهره های سیاسی داخل کشور به دانشگاه های ابادان مخالفت و ممانعت به عمل می آید.

فرماندار محترم آبادان امروز علنا عنوان نمود که : مشارکت دانشجویان در اداره محیط های آموزشی لازم است فلذا چاپ و توزیع نشریات و بولتن های دانشجویی، ایجاد تشکل های دانشجویی و رسیدگی به امور خوابگاه ها باید در دستور کار مسوولان دانشگاه ها قرار گیرد !

شهبازی با تاکید بر لزوم اجرای آیین نامه خوابگاه های خودگردان با محوریت دانشگاه آزاد آبادان اظهار کرد: تمام دانشگاه ها باید این آیین نامه را اجرا کنند.

وی افزود: مشخصات کلیه ابنیه و ساختمان ها در راستای پایش محیطی و استقرار نظم و امنیت در محدوده خوابگاه ها باید به فرماندهی انتظامی آبادان اعلام شوند.

از سویی دیگر مدیریت برخی از دانشگاه های موجود در ابادان شائبه دار می باشند تا جایی که برخی جریان های خودسر آن قدر پا را فراتر از گلیم خود نهاده اند که با فشار و تشکیل لابی های درون استانی قصد دو قبضه کردن استیلای خود بر این دانشگاه ها می باشند امری که اگر اتفاق بیافتد قطعا شادابی و نشاط و حیات طیبه ی این مراکز علمی دچار اختلال و یاس و ناامیدی می شود.

موضوع دیگر این که فرماندار محترم بگونه ای این امر خطیر را حمایت نماید که شائبه مهندسی نمودن موضوعات این کرسی های آزاد اندیشی استشمام نشود. انتخاب موضوع نشست ها و وسعت بحث ها و مجادلات نبایستی در اموری باشد که مربوط به مسائل داخلی دانشگاه نظیر رفاهیات باشد چرا که این ها در ید و توان مدیریت دانشگاه و مربوط به امور روزانه و شرح وظایف اوست بلکه دانشجو بعنوان عنصر تاثیرگزار در آینده ی سیاسی ؛ اقتقادی و فرهنگی جامعه می بایست به موضوعات کلان بپردازد تا از این طریق ؛ بصیرت سیاسی ؛ اقتصادی و فرهنگی او شکل گیرد.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان تاکنون تشکل دانشجویی نداشته و از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم انتظار می رفت که این امر هرچه سریعتر محقق شود ولی متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی