آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: برپایی همایش‌های مختلف با دعوت از آبادانی‌های سایر شهرهای کشور و خارج از کشور در دستور کار مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان است.

حمید حنظل‌عیدانی صبح امروز در نخستین جلسه معرفی مرکز و هماهنگی و تبادل نظر با اعضای مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان اظهار کرد: این جلسه در نوع خود حرکتی کم‌نظیر است و مشابه آن را در کلانشهرهای کشور همچون تهران، اصفهان، شیراز و معدود شهرهایی این فضای کار ایجاد شده است.

دکتر-عیدانی

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر آبادان این ادعا را دارد که می‌تواند این مرکز را فعال کند و از رهگذر این مرکز، خدمات بهتر و مناسب‌تری را به شهروندان ارائه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه شورای شهر، عصاره و چکیده افکار و اندیشه شهروندان است، تصریح کرد: تامین آسایش یکی از مهمترین اهداف شورا است، از این‌رو این اجازه را به خود می‌دهیم تا برای برنامه‌ریزی بهتر و به‌ منظور ارائه خدمات شهری مطلوب‌تر، از اندیشه و تفکر دیگران نیز کمک بگیریم.

حنظل‌عیدانی با اشاره به اینکه شورا به تنهایی قادر به حل مشکلات عدیده شهری نیست، یادآور شد: سعی داریم تا سطح جدیدی از انتظارات را برای مردم تعریف کنیم و آنان بدانند که شایسته دریافت خدمات بیشتر هستند.

رئیس دبیرخانه مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: تفکر مرکز مطالعات آن است که بگوییم تصمیم‌گیری بدون فکر و اندیشه امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: برای آنکه تصمیمات اثرگذار و کمتر دچار آزمون و خطا باشند و از زمان نیز بتوانیم به شیوه بهتری استفاده کنیم، سعی داریم تا تصمیمات به سمت و سوی عملیاتی شدن پیش رود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: هدف ما اتخاذ تصمیمات شایسته و پایه‌گذاری برنامه‌های در خور شان شهروندان است و بر این اساس مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان از کمیسیون‌های مختلف شورا اعم از اقتصادی، حقوقی، فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک و عمرانی که عمده فعالیت شورا نیز بر پایه همین کمیسیون‌هاست، پشتیبانی می‌کند.

حنظل‌عیدانی با اشاره به بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌های مختلف اظهار کرد: به طور قطع افرادی که در این کمیسیون‌ها حضور دارند ضمن آنکه تجربه نظری و علمی خود را دارند اما در بسیاری از موارد نیاز است تا از افکار، تجربه و توانمندی دیگران برای تشخیص درست تصمیمات استفاده کنند.

رئیس دبیرخانه مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر سعی دارد تا از افراد متخصص و نخبه اعم از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نخبگان شهری در فضایی که در آن طراحی شده به شیوه مناسبی دعوت به همکاری کند و آنها را در بررسی طرح‌ها و لوایح شریک کند.

وی ادامه داد: قصد داریم در طول این مدت از شهروندانی که تمایل دارند تا در راستای ارتقای سطح خدمات‌رسانی شهری کمک کنند از ایده‌ها و افکارشان به شیوه عملیاتی استفاده کنیم.

حنظل‌عیدانی گفت: از همین جا اعلام می‌کنیم که این مرکز جنبه فرمایشی و صوری ندارد و به طور قطع انتظار نیز چنین نیست زیرا در این مرکز هر آنچه که تصمیم‌گیری می‌شود عملیاتی و به منصه ظهور می‌رسد.

رئیس دبیرخانه مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان افزود: به مردم نشان می‌دهیم که ما از افکار و اندیشه آنان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به آنها استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث طراحی پارک‌ها و فضای سبز یکی از مواد قابل تاکید است، اظهار کرد: آنچه در محیط شهری باید اتفاق بیفتد آنکه باید روح فرهنگی را در شهر حاکم کنیم از این‌رو طبق برنامه ۲۵ پارک جدید متناسب با فرهنگ شهر توسط مشاور تعیین شده طراحی می‌شود، برای ایجاد تغییر و تحول مناسب در انجام کارها به طور قطع مداخله افراد فرهنگی بسیار مهم است.

وی استفاده از فکر و اندیشه دیگران را یک الزام خواند و تصریح کرد: نباید در استفاده از فکر و اندیشه دیگران هیچ تأخیری ایجاد شود، تصمیم‌گیری در خصوص استفاده و یا عدم استفاده از تفکرات و اندیشه دیگران یک تصمیم مدیریتی است که یک مدیر بر حسب تشخیص و احساس نیاز، استفاده از آن را ضروری و یا غیرضروری می‌داند که این مقوله نیز به نگاه مدیریتی بستگی دارد.

حنظل‌عیدانی در پاسخ به تأخیر یک‌ساله در اجرای مصوبه راه‌اندازی مرکز مطالعات و پژوهشی شورای اسلامی شهر یادآور شد: متاسفانه بخش فنی کمیته تطبیق این طرح را رد کرد، ما برای آن استدلال آوردیم، چطور ممکن است طرحی که در سایر شهرهای همچون اصفهان، تهران و شیراز تایید و تصویب شده در آبادان رد شود؟!!

وی گفت: بالاخره از طریق استان راهکاری ارائه شد تا ما بتوانیم این طرح را تحت عنوان یک آئین‌نامه اجرایی عملیاتی کنیم که باز هم اجرایی شدن آن بستگی به نگرش مدیریتی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: بحث مهم و قابل توجه برای ما در این میان آنکه در فاصله دریافت ایده تا عمل، فرصت زیادی را تلف نخواهیم کرد.

رئیس دبیرخانه مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان افزود: به طور معمول برنامه‌هایی از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه که در شورا تحت عنوان لایحه مطرح و مصوب می‌شود اما با تفکری که در مرکز مطالعات و پژوهش شورا ایجاد شده، بسیاری از طرح‌ها از طریق شورا برای اجرا به شهرداری پیشنهاد می‌شود و به این ترتیب شهرداری ملزم به اجرای آن است.

*لازم‌الاجرا بودن طرح‌های ارائه شده از سوی مرکز مطالعات

وی اظهار کرد: هر طرحی که توسط شورای شهر و به پشتوانه این مرکز پژوهشی و مطالعاتی تایید و به شهرداری ارائه می‌شود لازم‌الاجرا است.

حنظل‌عیدانی تصریح کرد: قصد داریم تا از ظرفیت و پتانسیل موجود استفاده کنیم و در آینده نیز تعداد طرح‌هایی که از سوی شورای اسلامی شهر مطرح می‌شود، بیش از تعداد لوایح خواهد بود.

رئیس دبیرخانه مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که فرماندار آبادان گفته است که ۱۴۵ اولویت کاری برای شورا و شهرداری جمع‌بندی شده که باید در راستای انجام آنها اقدام و کوشش کنند یادآور شد: از فرمانداری می‌خواهیم تا این اولویت‌ها را به مرکز مطالعات و پژوهش ارائه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان خاطر نشان کرد: این اولویت‌ها در حد اطلاع است و نمی‌دانیم از منظر آنها این اولویت‌ها کدامند، ضمن آنکه از دید ما نیز یکسری اقدامات وجود دارد که قابلیت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهر و ارتباطاتی که با سایر دستگاه‌های اجرایی دارد به طور قطع اولویت‌هایی را مدنظر دارد که می‌توانیم از آنها برای رفع مشکلات شهروندان استفاده کنیم اما تاکنون هیچ اولویتی به دست ما نرسیده که بخواهیم آن را بررسی و اجرا کنیم.

حنظل‌عیدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دید شورای اسلامی شهر آبادان با دید سایر شهرها متفاوت است و مدعی آن بوده که شورای شهری هستیم که در فضای بین‌المللی کسب و کار داریم، لذا سعی داریم تا از فرصت‌ها نه تنها در سطح منطقه که در سطح بین‌المللی استفاده کنیم.

*نشست با ویتنامی‌ها و اماراتی‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: در نشستی که با هیئت تجاری ویتنامی داشتیم پیشنهادات همکاری خوبی ارائه شد، همچنین در نامه‌ای به سفیر ایران در امارات از وی خواستیم تا به شیوه‌ای فضای کسب و کار اینجا برای سرمایه‌گذاران اماراتی شرح و معرفی شود که این پیشنهاد با استقبال خوب سفیر ایران مواجه شد.

حنظل‌عیدانی اظهار کرد: سفیر ایران از شورای شهر آبادان خواسته تا در نشستی که زمینه‌اش را خود وی برای گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران و صاحبان اندیشه و تفکر در امارات مهیا می‌کند، شرکت کنیم.

رئیس دبیرخانه مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان با این نوید که در آینده نیز اتفاقات بهتری رخ خواهد داد، تصریح کرد: انتظارات را به نحوی بالا می‌بریم که به فضای کسب و کار برسیم، لذا در نظر داریم تا از آبادانی‌های مقیم خارج از کشور برای ارائه ایده‌های خلاقانه و سرمایه‌گذاری دعوت به همکاری کنیم.

وی یادآور شد: بر این اساس برپایی همایش‌های مختلف با دعوت از آبادانی‌های سایر شهرهای کشور و خارج از کشور در دستور کار مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان است.

حنظل‌عیدانی در پایان با بیان اینکه مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر آبادان جنبه فرمایشی ندارد، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد نیز از چشم این مرکز دور نخواهد ماند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی