آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

شفاف ؛ گویا و مستقل

آبادانی ها

آبادانی ها فقط یک واحد اطلاع رسانی و تحلیل اخبار شخصی است و سر سفره ی هیچکس نبوده و نیست.

آخرین نظرات
نویسندگان

صفحه شطرنج انتخابات آبان ۹۴ مجلس در آبادان

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۱۳ ب.ظ

کاندیداتوری مهندس شیرازی برای مجلس دهم  داستانی بیش نیست چرا که او اهل عمل است و روحیاتش با کرسی نشینی در مجلس سازگار نسیت.

برخی از سایت های محلی آبادان طی چند ماه گذشته و بخصوص پس از گردش به اعتدال  هیئت رییسه ی شورای شهر ؛ با براه انداختن هیاهوهایی مبنی بر نامزدی احتمال به یقین مهندس شیرازی در انتخاباتدآبان ماه ۹۴ مجلس بدنبال تخریب این چهره ی عملگرا بوده اند. این سایت های خبری ـ تحلیلی محلی در مواردی پا را فراتر نهاده و با درج عناوینی جنجالی نظیر اتحاد بین شهردار و امام جمعه محترم یعنی حضرت حجت الاسلام ابراهیمی پور سعی در القای اهداف باندی و گروهی خود بودند و البته که هستند!

 

انتخابات

شایعه افکنان در این باره بدنبال چه چیزی هستند؟ آیا بدنبال پراکنده ساختن آرا به نفع کاندیدای پنهان خود می باشند؟ به اعتقاد نیوز آبادان این گروه بدنبال مطرح نمودن کاندیدای مورد نظر خود که اتفاقا ساکن ابادان هم نیست بوده و با براه انداختن شایعه ی ” ائتلاف شهردار و امام جمعه ” در صددند تا در صورت تایید کاندیدای اصلاح طلب خود از سوی شورای نگهبان ؛ برگ خود را رو کرده  تا  لااقل شانس خود را در دور دوم انتخابات آتی آزمایش کنند!

پایگاه خبری ـ تحلیلی نیوز آبادان معتقد است که انتخابات آتی ؛ پیچیده ترین انتخابات سه ده گذشته است چرا که فضای لازم برای حضور تمام جناح ها بیش تر از هر زمان دیگر مهیاست ؛ از این رو بسیاری از آرای خفته در دوره های قبلی انتخابات که بنا به هر دلیل موجه یا نا موجه از حضور در صحنه انتخابات سر باز می زدند در این دوره حضوری چشمگیر خواهند داشت.

با نگاهی به آرایش سیاسی موجود در شهر آبادان در می یابیم که کاندیداهای غیر بومی بنا به دلایلی که نیازی به  شمردن آن ها نیست شانسی برای پیروزی ندارند بنابراین نه مهندس شیرازی و نه حجت الاسلام ابراهیمی پور ـ بر فرض کاندیداتوری ـ عملا از پیش بازنده خواهند بود. مردم آبادان مهندس شیرازی را مردی عملگرا می شناسند بنابراین همان گونه که مهندس فرزان که در دوره ریاستش بر شهرداری آبادان منشا بسیاری فعالیت های عمرانی و بهسازی بود و در انتخابات پیروز نشد ؛ ایشان نیز به همان دلایل پیروز نخواهندشد.امام جمعه ی محترم نیز بنا به دلایلی کاملا واضح و روشن نباید در بازی برخی افراد که تاکید و اصرار بر کاندیداتوری ایشان دارند وارد بشود.

این پایگاه خبری ـ تحلیلی  پیش بینی می کند که موضوع  تفکیک سهمیه ی نمایندگان آبادان و اروند کنار تا پیش از انتخابات سال آینده کلید خورده و عملیاتی می شود و اگر این پیش بینی درست از آب در بیاید قطعا شرایط پیچیده تری در انتخابات آتی رقم خواهد خورد. به نظر می رسد هر سه نماینده ی فعلی آبادان از تفکیک نمایندگان آبادان و اروندکنار استقبال خواهند کرد چرا در آن صورت نمایندگان آبادانی فعلی دیگر دغدغه ی آرای روستاییان اروند کنار و منیوحی را نخواهند داشت و با خیالی آسوده تر به تجمیع آرا ر شهر و حوزه روستایی شهرستان آبادان خواهند پرداخت. فراموش نکنیم که در حال حاضر نیز یکی از سه نماینده فعلی اهل  اروندکنار بوده و بیشترین رای را نیز از همان منطقه  بدست آورده بود.

از سویی دیگر پیش بینی می شود که اندیشمندان و فرهیختگان  جوان و برخی شخصیت های  اعتدالگرا  در انتخابات آتی  نامزد خواهند شد و با توجه به تغییر نسبی رویکرد جامعه از سنت به سوی اندیشه محوری و شایسته سالاری به احتمال فراوان  هر دو یا سه نماینده ی آبادان از چهره های کمتر شناخته شده  انتخاب بشوند.

تجربه انتخابات پیشین و ادوار گذشته در آبادان ثابت کرده که درصد قابل توجهی از واجدین شرایط رای دادن در حوزه ی شهری آبادان ؛ حضور کمرنگی داشته اند و همین گویای انتخاب هایی مبنی بر قوم گرایی می باشد .شاید در انتخابات آبان ۹۴ نیز برخی کاندیداها به پشتیبانی برخی قبایل و عشیره ها  قدم به میدان بگذارند که با عنایت به پیش بینی حضور آرای خفته در انتخابات سال آینده این امید می رود که به معنای واقعی کلمه شاهد انتخاباتی مبتنی بر شایسته سالاری در منطقه باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی